Een eerste kennismaking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Test jezelf! Wat weet jij over de aarde?
Advertisements

Waar moet mijn yoghurtpotje?
Hoofdstuk 3 Wat een klimaat!
Hoofdstuk 2 de tijd van jagers en boeren
Hé jullie daar. Ik wil jullie graag opleiden tot mijn opvolger
Paragraaf 4 Werken met de atlas.
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Water, te veel of te weinig (paragraaf 4 blz. 34 & 35)
Suzanne,lieke,kim en julia
Suus,Juul,Lieke en Kimmie Van Suus,juul,liek en Kimmie
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
AARDRIJKSKUNDE.
AARDRIJKSKUNDE.
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
Een stad verandert Aardrijkskunde H3 Groep 5. H3 Les 1: Vroeger en nu Les 2: Soorten werk Les 3: De stad is van iedereen Les 4: Herhalingsles Les 5: Toets.
Hoe werk je met een atlas?
Actie Diamant Geef Schoolgerief een langer leven!.
Aardrijkskunde h6 Overal anders
Een nieuwe tijd Waar gaat het over?.
Aardrijkskunde h6 Help! Natte voeten
3 havo Klimaatverandering § 2
Belgische rivieren.
Aardrijkskunde Brugklas 1 Les 1.
1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht
Een eerste kennismaking
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
1. Aardrijkskunde les 2 Afval.
Les 1 dans Donderdag groep 5 basisschool De Uitkijktoren Weert.
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
LEVENDE OCEANEN Wat weten jullie al over de oceanen? Maak een mindmap en schrijf alles op! In de oceanen leven duizenden bijzondere diersoorten. Ook hebben.
WERKEN MET DE KAART Dries Wijckmans. Probleemstelling ■Welke methodes kunnen we toepassen om snel en efficiënt informatie op te zoeken in de atlas.
Wijs me de weg ! Op speurtocht in je atlas Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie.
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Papier maken in de klas Beter opnieuw gebruiken dan nieuwe bomen zagen! Natuur- en Milieu Educatie (NME) van de milieusamenwerking regio Amstelland-Meerlanden.
Mijn project gaat over afval Gemaakt door Juliëtte Mateboer.
Welkom bij: Aardrijkskunde (Dacapo Born- Mevrouw Daemen) Aardrijkskunde is de wetenschap die zich bezig houdt met het bestuderen van het aardoppervlak:
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 KGT Lesweek 1
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
De projectmakers zijn?????? David,Damien, Joyce,Firouze en Finn
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Zandtekening Genesis 13:14-16 “De Heer zei tegen Abram: ‘Kijk eens goed om je heen, naar het noorden en het zuiden, naar het oosten en het westen. Al het.
Cursus 2.2 Plantages en Slavenwerk Klas 2 BK Lesweek 2
Cursus 2.2 Plantages en Slavenwerk Klas 2 KGT Lesweek 2
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 KGT Lesweek 6
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 KGT Lesweek 1
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 BK Lesweek 1
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 BB Lesweek 6
Bladzijde 91 van je tekstboek
Aardrijkskunde in Havo 4/5
Didactiek Lesformulier.
Didactiek Lesformulier.
Hoofdstuk 1 Les 2 Waar is het warm?
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Aardrijkskunde 6.4 Vuurspuwende bergen.
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud  houdbaarheid.
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Een eerste kennismaking Aardrijkskunde Een eerste kennismaking

Lesdoelen Jullie kunnen uitleggen wat aardrijkskunde is; Jullie kunnen voorbeelden noemen waar aardrijkskunde over gaat; Jullie kunnen een aantal begrippen van dichtbij naar veraf in de juiste volgorde plaatsen; Jullie kunnen soorten (materialen van) afval opsommen.

1. Wat is aardrijkskunde? Vak dat zich bezighoudt met de kennis van de aarde

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? Verschillende landen/mensen/talen/vlaggen/kleding

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? Het weer / klimaat

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? De aarde (landschappen, vulkanen, woestijnen, tropisch regenwoud, gebergten, rivieren)

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? Energie/grondstoffen/ brandstof/duurzaamheid/afval

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? Verkeer en vervoer

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? Beroepen

2. Waarover gaat aardrijkskunde bijvoorbeeld? Kaartlezen/ topografie

3. Leg in de juiste volgorde (groepsopdracht)

3. Leg in de juiste volgorde (groepsopdracht)

3. Leg in de juiste volgorde (groepsopdracht)

3. Leg in de juiste volgorde (oplossing) Dus: Slaapkamer 6. Gemeente (Weert) Huis 7. Provincie (Limburg) Straat 8. Land (Nederland) Buurt/wijk (Boshoven) 9. Werelddeel (Europa) Dorp/stad (Weert) 10.Wereld (Aarde)

4. Omgeving: waar zijn we? Uitkijktoren Boshoven

5. Wat zie je op dit plaatje?

5. Afval -Wat is afval? -Kun je voorbeelden noemen? -Wat doe je met afval? School-Tv Afval scheiden

5. Afval Voorbeelden: 1. plastic 2. papier of karton 3. blik 4. glas 5. lege batterijen

7. vragen/terugblik Wat weten jullie nog? Waar gaat aardrijkskunde over? Noem voorbeelden waarover aardrijkskunde over gaat. Kun je nog eens opnoemen hoe de strookjes van dichtbij naar veraf gelegd moesten worden? Welke soorten afval zijn er?

7. vragen/terugblik Hoe ging de les? Werd er goed samengewerkt bij de opdracht met de strookjes? Werd er naar elkaar geluisterd? Wat ging er goed? Wat kan er beter? Wat vonden jullie van de les?