Hoe zorgen we dat het in de klas belandt?. Welke (on)geschreven regels werken in jouw organisatie de toepassing van ICT tegen? Is er in jouw organisatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Advertisements

Dialoog “BEPAAL NIET DE KOERS, BEPAAL DE DIALOOG”. BEPAAL DE DIALOOG”.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
‘Van moeten naar willen!’
11/ post-hbo Project- en verandermanagement Leiderschap -Trainingsweekend 2 Leiderschap: cirkels van oorzaak en gevolg Enthousiasme voor de.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Technieken 3: de-escaleren
Hoera, een oudergesprek!
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Expeditie leiderschap Heliomare in vogelvlucht Wonen & Dagbesteding Revalidatie & Sport Onderwijs Arbeids- integratie.
HGW en gesprekken met leerlingen
Sociale inclusie.
Effectief werken en organiseren
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
IN HET BEGIN WAS HET WOORD
Modaliteiten binnen bewegen
Een socratisch gesprek
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
(De rest van de tijd besteden we aan het KiVa-spel)
Mansveld: modernisering milieubeleid Nieuwe rol van de overheid EZ:
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
II Jesaja Een bak troost Heb jij er oor voor?.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
De Leesmees.
Communicatie met ouders
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
De dag van het solliciteren Blok 1
Hoe gaat het verder na Bethel?
Overheidsparticipatie in een energieke samenleving - Leren door Doen
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Aantekeningen paragraven
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Leerstijlen KOLB SJM.
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Welkom ik maak me sterk.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Een toegankelijke stad is een vitale stad Marianne Dijkshoorn 21 januari 2016 ZOETERMEERVITAAL.
Coachen op competentie-ontwikkeling
We houden niet op met spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we ophouden met spelen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Mondzorg - persoonsgericht
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Communicatie 7e les.
LOB zeven stappen naar succes
Onzichtbaar Opdracht: Hier ga je schrijven met onzichtbare inkt!
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Bescherming Persoonsgegevens
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Jonge Mantelzorgers Welkom Wie? (naam) ik ben jonge mantelzorger
E-learning E-health & Domotica
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.
<subject line> Rookvrij
Gelukkiger ouder worden
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Iedereen in de dramadriehoek
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Actieve Verbinding Netwerkmoment 26 februari 2019
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Welkom bij de WNF Familie-Expeditie
Transcript van de presentatie:

Hoe zorgen we dat het in de klas belandt?

Welke (on)geschreven regels werken in jouw organisatie de toepassing van ICT tegen? Is er in jouw organisatie een scheiding tussen ICT-denkers en doeners? Probeer je mensen te verleiden of zoek je mensen die er zin in hebben? Is er in jouw organisatie voldoende ideeënsex over ICT?

Arend Ardon Doorbreek De Cirkel

Zie wat jij doet als het spannend wordt

Begrijp hoe jezelf de situatie in stand houdt

Begin klein

 Experimenteer en ga op Expeditie  Zorg dat resultaten zichtbaar zijn  Koester positieve intenties Beweging op gang houden

Welke (on)geschreven regels werken in onze organisatie de toepassing van ICT tegen? Is er in onze organisatie een ongewenste scheiding tussen denkers en doeners als het gaat om ICT-toepassingen? Zijn wij (de denkers) te actief en te initiërend als het gaat om ICT? Weten we welke leerkrachten zin hebben om met ICT aan de gang te gaan? Doen we hier voldoende mee? Koesteren we positieve intenties? Is er wel voldoende ideeënsex in onze organisatie als het gaat om ICT? Maken we mogelijkheden en resultaten voldoende zichtbaar? Experimenteren we voldoende of proberen we onze plannen te implementeren? Socratisch gesprek