Hoe zorgen we dat het in de klas belandt?
Welke (on)geschreven regels werken in jouw organisatie de toepassing van ICT tegen? Is er in jouw organisatie een scheiding tussen ICT-denkers en doeners? Probeer je mensen te verleiden of zoek je mensen die er zin in hebben? Is er in jouw organisatie voldoende ideeënsex over ICT?
Arend Ardon Doorbreek De Cirkel
Zie wat jij doet als het spannend wordt
Begrijp hoe jezelf de situatie in stand houdt
Begin klein
Experimenteer en ga op Expeditie Zorg dat resultaten zichtbaar zijn Koester positieve intenties Beweging op gang houden
Welke (on)geschreven regels werken in onze organisatie de toepassing van ICT tegen? Is er in onze organisatie een ongewenste scheiding tussen denkers en doeners als het gaat om ICT-toepassingen? Zijn wij (de denkers) te actief en te initiërend als het gaat om ICT? Weten we welke leerkrachten zin hebben om met ICT aan de gang te gaan? Doen we hier voldoende mee? Koesteren we positieve intenties? Is er wel voldoende ideeënsex in onze organisatie als het gaat om ICT? Maken we mogelijkheden en resultaten voldoende zichtbaar? Experimenteren we voldoende of proberen we onze plannen te implementeren? Socratisch gesprek