Agenda: Situering Planning en locatie bepalen Kennismaking en leervragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Persoonlijke Toekomstplanning
Advertisements

“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Leiderschap bij verandering
Ruimte voor eigen kracht Sportproject Kwintes Fit & Happy Bewegen met een visie 3 oktober 2013.
Grote en kleine kwaliteit
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
Titel: Groeiproces de Ceder.
Het parelspel fu rni ture jeroen j van beele 22 maart 2004.
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
OR-platform 15 november.
COMPETENTIEONTWIKKELING
Educatief partnerschap en VVE
Anneke Hemmen & Marianne Duitshof. IMPLEMENTATIEKUNST Leer zelf! Benoem en prioriteer doelen Richt interne organisatie in Beschrijf werkproces Ontwikkel.
Gepersonaliseerd leren
Het belang van een structurele aanpak. De rol van de overheid  Doel: vooropstellen van mentaliteitsverschuiving  Taak van het sociaal werk + de overheid.
HR-netwerk Hoe de waarden van de Vlaamse overheid doen leven in jouw organisatie 29/11/ april 2017.
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Vrijdag 16 mei 2008 Brussel – Vlaams Parlement 2e Studiedag Brede School in Vlaanderen en Brussel Steunpunt GOK Departement Onderwijs Agentschap Sociaal-Cultureel.
TRANSACTIONELE ANALYSE
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Begeleidingsplannen GGZ
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
Organisatie(s) van betekenis
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Legrand Nederland: - onderdeel van Legrand Group - producten en systemen voor elektrotechnische laagspanningsinstallaties en datanetwerken - ca. 150 medewerkers.
14 oktober 2009 – Elzenveld Antwerpen Hoger Instituut voor de Arbeid Leerpunten uit de praktijkvoorbeelden en de vragen die daaruit volgen voor het beleid.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
Visie & Strategie.
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Netwerkbijeenkomst 3D + HR Stedendriehoek
ON ALL YOUR DEVICES loopbaanontwikkeling voor teams.
Investeren op lange termijn in een competent systeem Chris De Kimpe Pedagogische Ondersteuning in Kinderopvang Stad Gent.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Netwerkleren in het onderwijs
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Visie Praktijk Regiobijeenkomst Regiobijeenkomst: Begeleiding.
Ons leervermogen moet in de 5 de versnelling – maar hoe ? Pim Verheijen NSCU – bestuurslid / oprichter Cap Cloud - online platform voor performance, kennis,
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
Toelichting proces: verkenningsfase Tussenrapportage Cultuurvisie Bronnen En Garde Startnotitie Cultuurbeleid Gesprekken gemeente Bronnen En Garde Startnotitie.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Vroegtijdige zorgplanning Waarover maak jij, je zorgen? M. Van de Wiele Ethicus :VZW Rusthuizen Zr. Van Berlaar R.Z. H. Hart Tienen 13 september 2012.
Certificering van assetmanagement
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
1……………………….. Doeltreffende samenwerking Markermeer - IJmeer 12 november 2015 Corné Nijburg.
Hoe bevorderen vrijwillige mobiliteit? De effecten van een loopbaancentrum Netwerk Personeelsconsulenten 1.
Duurzaamheidbalans Oisterwijk Wat waren we van plan? 2006: Resultaten meten van deze coalitieperiode: beginstand en eindstand.
PERSPECTIEF 2020 STARTDAGEN LERENDE NETWERKEN 3 PERSPECTIEVEN 7 THEMA’S SITUERING.
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Johan van de Watering en Gerard Kusters
De toekomst dient zich vandaag aan HRM in turbulente tijden 20 maart 2014 Dr. Leni Beukema.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Presentatie Rode Bosbes
Bijeenkomsten modernisering CAO Sport
ADVISERING PO-VO “ SCHOOL EN OUDERS: PARTNER BIJ ADVISERING”
De week van de vrijwilliger
Werkmethode Bouwstenen voor familiebeleid KansPlus en ‘s Heerenloo
Werken aan werkvermogen
Zelfevaluatie Raad van Toezicht
De collectieve ambitie
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Naar een waardengedreven organisatie
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Leiderschapsontwikkeling
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

Agenda: Situering Planning en locatie bepalen Kennismaking en leervragen

Lerend netwerk Leren (individueel en collectief) is het doel. Voorwaarden: Veiligheid en respect voor elkaar Vertrouwen en verantwoordelijkheid Creëren van een democratische plaats waar veronderstellingen in vraag worden gesteld om de praktijk te transformeren. Klimaat van dialoog en participatie Vrijheid om te spreken en om te zwijgen Er is niet één waarheid Zich engageren door aanwezigheid in de leergroepen.

Doel van de leergroep Proces van loopbaanontwikkeling in de eigen organisatie: Het (verder) ontwikkelen van een visie en beleid binnen de organisatie, ondersteund door concrete tools, opdat medewerkers hun loopbaan kunnen ontwerpen en realiseren in de organisatie: Doordat zij op de hoogte zullen zijn van de mogelijkheden Doordat zij hun ambities effectief ter sprake kunnen brengen Doordat hun talenten opgepikt worden Doordat ze hun eigen sterktes en beperkingen kennen … Gezamenlijk ontwikkeling van een app/tool

Rollen van de begeleider

Planning en locatie

Kennismaking en leervragen