De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De toekomst dient zich vandaag aan HRM in turbulente tijden 20 maart 2014 Dr. Leni Beukema.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De toekomst dient zich vandaag aan HRM in turbulente tijden 20 maart 2014 Dr. Leni Beukema."— Transcript van de presentatie:

1 De toekomst dient zich vandaag aan HRM in turbulente tijden 20 maart 2014
Dr. Leni Beukema

2 Een bonte stoet aan arbeidsrelaties

3 Van flexibel naar vast: grote stap met welk effect?

4 Leren en ontwikkeling

5 Ambities genoeg, veerkracht ook?

6 Uitdieselen

7 Balans in het leven

8 Speelruimte gevraagd

9 Nieuwe vragen voor HRM Van gelijkheid naar gelijkwaardigheid Van beschermen aan achterkant naar investeren aan voorkant Omgang met groeiende groep flexibel werkenden Welkom voor mensen met beperkingen Aandacht voor (mantel)zorg Positie oudere werkenden

10 Duurzaam HRM uitgangspunten
Zonder mensen geen organisaties Het economische wordt gecreëerd in sociaal proces

11 Duurzaam HRM pijlers

12 Focus van HR-adviseurs bij vraag naar succesverhalen
Intern gericht Werken op individueel niveau (ontslag, conflict, langdurig ziek) of op afdelingsniveau (ontmanteling afdeling, teamversterking) Professionele kennis per situatie toegepast

13 Succesfactoren van HRM genoemd door HRM-ers
Kennis van de specifieke situatie en zichtbaarheid daarin Inhoudelijke kennis in de diepte op het onderwerp (bijv. wet- en regelgeving) Coachings en gespreksvaardigheden Een onafhankelijke positie kunnen innemen en oordeelsvorming uitstellen (dus niet altijd het organisatiedoel voorop) Concrete resultaten nastreven, maar ook ervaren 

14 Toekomstvaste succesfactoren
Medewerker = werkende Werkende en organisatie actief op elkaar betrekken: onderzoekende houding dialoog in gang houden/ tot stand brengen continuïteit loopbaan werkende en doelstelling organisatie Knooppunt tussen organisaties

15 Vragen? Opmerkingen?


Download ppt "De toekomst dient zich vandaag aan HRM in turbulente tijden 20 maart 2014 Dr. Leni Beukema."

Verwante presentaties


Ads door Google