De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Generatie Einstein Inez Groen
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
JCI Vlaanderen Toon je passie 2.Projecten 3.Groei 4.PR & Communicatie 5.Online Tools TOON JE PASSIE JCI Vlaanderen.
Social media gebruiken om een baan te vinden
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
- - - Social Media.
Presentatie nieuwe media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Iedereen gebruikt social media.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Internet Legacy woensdag 9 december Internet Legacy Wat wordt bedoeld met Internet Legacy? Informatie over jou op internet Aanmeldingen op sociale.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Waarom een Probus website? Gerard Vogel (webmaster Probus Tubantia) – Welke informatie mag je verwachten en wat is het nut daarvan? 2.Waar en hoe.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
© UNIEK IN DE KLAS.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Introductiebijeenkomst ONS Platform
Big Data.
Lessen in social media Voorbeeld 1
Big Data.
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?

Communicatie in de wereld is een sneltrein vaart veranderd.

even een paar feitjes…

gebruik wereldwijd In 2015 versturen en ontvangen wij wereldwijd totaal miljard s. Per dag. In 2019 zal dat rond de miljard zijn! Totaal aantal gebruikers in 2015 is bijna 2,6 miljard met totaal 4.3 miljard mailboxen. Gemiddeld heeft een gebruiker nu 1.7 mailboxen. Dat worden er 1.9 in Consumenten gaan steeds meer gebruiken voor notificaties van bijvoorbeeld online shops. Eén op één communicatie tussen personen neemt af. Bron The Radicati Group

Social media gebruik wereldwijd In 2015 zijn in totaal 1.8 miljard gebruikers lid van een sociaal netwerk. De verwachting is dat dit er 2.5 miljard worden in Bron The Radicati Group

Social media gebruik in Nederland GebruikersDagelijks actief% verschil met 2014 Facebook9,4 miljoen6,6 miljoen+8% YouTube6,8 miljoen1,2 miljoen+11% Twitter2,8 miljoen1 miljoen-33% LinkedIn3,8 miljoen % Instagram1,8 miljoen % Pinterest1,6 miljoen % Bron Newton research & Consultancy

Poststukken per dag Bron Post.nl 11 miljoen per dag (alleen post.nl) Vindt u het jammer dat er is? Nee, want dat is weer een verrijking van de communicatie ook al wordt de heel anders geschreven dan een brief. Koos Havelaar, conservator posthistorie

Landelijke kranten - print vs digitaal

Huis aan huis bladen Totale bereik van de hah-bladen is in ,8 miljoen. Bijna iedereen leest ze. Zelfs ¼ van de huishoudens met een nee-nee sticker. Meer dan de helft van de Nederlanders is geïnteresseerd in dat lokale nieuws. 64% gebruikt het hah-bladen als bron daarvoor. Verder worden hah-bladen ook gebruikt als bron voor regionaal nieuws, kunst en cultuur, informatie over bioscoopfilms etc. Bron Mediaonderzoek.nl

Smartphones, tablets and computers 65% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder bezit een tablet (8,6 miljoen). Er zijn nu meer tablet bezitters dan vaste computer bezitters (60%). Van de Nederlanders heeft 80% (10,6 miljoen) een smartphone. Het aantal “apparaten” per persoon is opgelopen naar 2,85. Bron Mediaonderzoek.nl

Jongeren zonder smartphone bestaan echter nauwelijks nog. 96% heeft er een! Het is al normaal dat kids in groep 8 een smartphone hebben! Bron Mediaonderzoek.nl Smartphones, tablets and computers

Wat moeten we hier nu mee?

Internet verdwijnt niet meer. Het is totaal geïntegreerd in de samenleving. Er is een duidelijke verschuiving van traditionele media naar computers, tablets en smartphones. Internet geeft een totaal andere manier van communiceren mogelijk gemaakt. “Iedereen kan nu zelf een journalist zijn”. Nog een paar feitjes

Als je als persoon of als organisatie geen internet hebt of gebruikt, kom je buiten de samenleving te staan. Een organisatie moet zich duidelijk afvragen hoe “internet” ingezet moet worden om daar een plaats te krijgen en te houden! En nog meer feitjes

De communicatie van serviceclubs Door internet krijgt een serviceclub de mogelijkheden om beter en zeer snel te communiceren. Zowel intern (met de leden) als extern (met de buitenwereld).

Communicatie met de leden Via de website en per natuurlijk. Voor verslagen, (week)berichten, agenda en andere “zaken” die niet voor buitenstaanders van belang zijn. Via social media (Facebook), maar dan alleen voor “zaken” die iedereen interesseerd. En voor de toekomst een App.

Communicatie met de buitenwereld Met Internet ondersteun je de activiteiten van je club. Vergeet niet dat “het beeld” van een serviceclub bepaald wordt door haar activiteiten! Mond tot mond reclame is nog steeds de beste reclame!

De communicatie van serviceclubs Gebruik de website voor de “vaste” gegevens. Gebruik social media voor de “snellere” communicatie (Facebook). Vergeet de lokale media niet (dus toch gewoon persberichten)

Een klein beetje advies Richt een Communicatie Cie op die langere tijd dezelfde samenstelling heeft en begin met … … leden die het leuk vinden ergens over te berichten! Bepaal als club wat je wilt delen op social media!

En nog wat advies Niet iedereen is gediend van een vermelding op social media in een bericht of foto/video. Regelmatig nieuwe foto’s, video’s en berichten. Handel verzoeken snel af en volg reacties op berichten actief. Groei langzaam toe met het gebruik van andere leuke dingen op internet.

Andere leuke dingen

CRM – Nieuwsbrieven – Addwords – Statistieken – Twitter – Instagram – Gedeelde agenda’s – Deelnemer registratie – Blogging – Whatapp – Internet of Things - etc… YoutubeLeuke filmpjes van projecten? max 3-4 minuten! Prezi’sVeel leukere presentaties dan de deze maken EnquêterenHandige tools om enquêtes af te nemen SkypeOp afstand vergaderen! FotoboekenLeuke foto collages maken!

Workshops Van gesprek naar facebook Van krant naar website Van diapresentatie naar PPP Van telefoon naar Skype

Bedankt