Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Marketing voor ZZP-ers
Optimaliseren van het assortiment
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Wat is interactieve marketing?
Derving Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 67.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
Training Omgaan met service
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
PLANNING EN BUDGETTERING
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Gezond en veilig werken Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 77.
commerciële presentatie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Hoofdstuk 2.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
Alex.
Detailhandelsmarketing
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 1 Ken de (detail)handel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoofdstuk 6 Productie.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Introductie Hospitality 1.1: Hospitality. Inleiding Unique shopping experience in the 'connected store‘ Unique shopping experience in the 'connected store‘
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Ondernemerschap E43.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Ontvangt en verwerkt goederen
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Transcript van de presentatie:

Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567

Visual merchandising De commerciële presentatie (extern of intern) van een winkel is de eerste feitelijke confrontatie van de consument met de winkelformule.

Klant mag door de confrontatie met de externe commerciele presentatie (pui, etalage, entrée) niet door de interne commerciele presentatie teleurgesteld worden. Beide moeten geheel op elkaar afgestemd worden. Er moet geen ruis ontstaan!

Begrip Visual merchandising Is de communicatie van de complete retailmix naar de consument

“visual merchandising” Het begrip visual merchandising (vm) omvat meer dan alleen de onderdelen van het retailinstrument “commerciele presendatie”. Namelijk: – Architectuur- Verlichting – Tijdelijke presentatie- Detailhandelspromotie – Permanente presentatie- Personeel – Lay- out- Service – Winkelinventarisatie

De optimale visual merchandising waarbij de negen onderdelen het best zijn gecombineert en waarbij de consument het best in zijn beheofte word bevredigd kan de hoogste omzet krijgen. Dus: hoe beter de VM, hoe beter de omzet!

Uit balans Dus controleer de onderdelen regelmatig Ruis-> pas dit aan! Vergelijk ook je VM met die van de concurrent. Verandering in je assortiment, vaak gevolgd door verandering in VM

Wanneer de complete commerciele presentatie word aangepast spreekt met van Re-modeling Het het gevolg hiervan dat alles op een hoger niveau wordt geplaats dan spreekt men van upgrading Is het gevolg dat er minder toegevoegde waarde door de winkelier word geboden dan is er sprake van downgrading

Herpositionering Wanneer de winkel vanuit de huidige marktpositie bewust door aanpassing van de winkelformule een andere plaats op de markt inneemt. De nieuwe marktpositie zal duidelijk herkenbaar moeten zijn voor de consument.