MijnOverheid Roadmap Louis Tinselboer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
Advertisements

Document Management Silicon.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
De hoeden van Edward de Bono
Zaakgericht Werken.
Hoe moet de nieuwe Europese overschrijving worden ingevuld?
eCompetence Framework (e-CF)
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.
Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.
Toegepaste scenario, wat te doen TAIDA Tracking Analysing Imaging Deciding Acting De controle handelingen voor het schrijven van een goed scenario.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
SBR: een toekomstvaste aanpak presentatie voor uitvragende partijen 2011.
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
Inleiding Jan Moelker.
Betrouwbaar, efficiënt en helder Anja Lelieveld, programmamanager
1 december 2009, Den Haag Arco Groothedde Raad van Bestuur Spaansche Hofsessie.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
3.4 Servicebussen. Servicebussen -Servicebussen zorgen voor de logistieke afhandeling van serviceverkeer -Servicebussen zijn dus de logistieke dienstverleners.
Digitaal mei 2014.
Wat is het digitaal stelsel Yvette Ellenkamp Uitvoeringsprogramma GOAL
Visie informatievoorziening
NedSecure Consulting Secure Leon Kuunders Principal Security Consultant Woensdag.
Rob van de Velde, Geonovum Geeft GIDEON de samenhang die nodig is voor samenwerken ? Doelmonitoring GIDEON, 14 oktober 2009.
Wetgeving digitale overheid (GDI)
1 © Geregeld BV Communicatieforum CE-markering 11 december 2014 Meindert Smallenbroek Directeur Bouwen Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
© 2009 Universitair Ziekenhuis Gent Het Gents ZiekenhuisOverleg Stand van zaken en toekomstvisie Prof. dr. Bart Sijnave CIO 4 juni 2009.
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Vereniging van Nederlandse Gemeenten Digitale Agenda 2020 Den Haag 8 oktober 2015.
Workshop Berichtenbox voor Bedrijven
BsGW en MijnOverheid BsGW / MijnOverheid
Wetgeving digitale overheid (GDI)
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
1. 1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
De Berichtenbox van MijnOverheid! 14 april
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Help! Ik heb het niet gedaan. Over het fout in de computer staan En het herstellen daarvan Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en –fouten.
Titel van de presentatie | 20 oktober 2010 Afsprakenstelsel eHerkenning Freek van Krevel Versie 28 november 2011.
Help! Ik heb het niet gedaan. Over het fout in de computer staan En het herstellen daarvan Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en –fouten.
Klankbordgroep Milieuklachten Woensdag 16 september 2015 Presentatie voor de Burenraad.
15 juni e.
Afspraakgericht werken Snel balie
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Maak uw digitale dienstverlening eIDAS proof
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Katern GEMMA Mobiel.
Organisatieontwikkeling
Sociale media inzetten
Identificatie- en Authenticatiesafari
Elektronische kennisgeving van geboorte
Module Archiefinnovatie no mei 2017
Open Data PMA 3 december 2015 Om het onderwerp open data wat levendiger te maken willen we een korte presentatie geven, met daarin: een concreet voorbeeld.
Introductie eID juni 2017.
Informatieknooppunt? De regio aan zet!
Conclusies evaluatie Regieraden
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Privacy en Leerplicht/RMC
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

MijnOverheid Roadmap 2015-2017 Louis Tinselboer productmanager MijnOverheid

waar staan we nu (november 2015) 15 miljoen burgers hebben een MijnOverheid-account BD voert verplicht elektronisch berichtenverkeer in voor 13 miljoen klanten 82 organisaties zijn aangesloten op Berichtenbox we zijn klaar voor 800.000 berichten per dag Persoonlijke Gegevens ontsluit de grote registraties de wettelijke basis is gelegd de structurele financiering is geregeld infrastructuur, beveiliging, werkprocessen en organisatie zijn op orde

welke kant gaan we op (2020) wat verwachten burgers en wat willen afnemers zijn we een portaal of een verzameling losse functies hoe verhouden we ons tot mijn-domeinen van afnemers wanneer integreren we MijnOverheid en Overheid.nl waar ligt de grens van publiek en privaat wat kunnen we leren van Denen, Esten en Zweden wat kunnen we leren van internetbedrijven hoe zetten we nieuwe kanalen in (apps, twitter, etc.) hoe brengen we de regie naar de burger zijn we nog nodig?

wat gaan we doen (2016/2017) Berichtenbox: integreren berichtenboxen burgers en bedrijven vereenvoudigen berichtvoorkeur verbeteren notificatie (o.a. app, herhaalnotificatie) attendering (berichtverzending via emailkanaal) elektronische betekening, elektronische handtekening berichtgrootte verhogen

wat gaan we doen (2016/2017) Persoonlijke Gegevens: focus op kerngegevens, ontsluiten op thema pilotimplementatie regie eigen gegevens (bijv. QIY) correctie en inzage

wat gaan we doen (2016/2017) module contactgegevens (email, telefoonnummer, bank- rekeningnummer betaalvoorziening Bekendmakingen in MijnOverheid Agenda 2020 (verhuisapplicatie, herinnering paspoort)

hoe gaan we dat doen als onderdeel van de GDI ondersteund door wetgeving (Webv, WGDI) gebruiker centraal afnemers een duidelijke stem minder zelf doen, meer uitbesteden, meer co-creatie