MijnOverheid Roadmap 2015-2017 Louis Tinselboer productmanager MijnOverheid
waar staan we nu (november 2015) 15 miljoen burgers hebben een MijnOverheid-account BD voert verplicht elektronisch berichtenverkeer in voor 13 miljoen klanten 82 organisaties zijn aangesloten op Berichtenbox we zijn klaar voor 800.000 berichten per dag Persoonlijke Gegevens ontsluit de grote registraties de wettelijke basis is gelegd de structurele financiering is geregeld infrastructuur, beveiliging, werkprocessen en organisatie zijn op orde
welke kant gaan we op (2020) wat verwachten burgers en wat willen afnemers zijn we een portaal of een verzameling losse functies hoe verhouden we ons tot mijn-domeinen van afnemers wanneer integreren we MijnOverheid en Overheid.nl waar ligt de grens van publiek en privaat wat kunnen we leren van Denen, Esten en Zweden wat kunnen we leren van internetbedrijven hoe zetten we nieuwe kanalen in (apps, twitter, etc.) hoe brengen we de regie naar de burger zijn we nog nodig?
wat gaan we doen (2016/2017) Berichtenbox: integreren berichtenboxen burgers en bedrijven vereenvoudigen berichtvoorkeur verbeteren notificatie (o.a. app, herhaalnotificatie) attendering (berichtverzending via emailkanaal) elektronische betekening, elektronische handtekening berichtgrootte verhogen
wat gaan we doen (2016/2017) Persoonlijke Gegevens: focus op kerngegevens, ontsluiten op thema pilotimplementatie regie eigen gegevens (bijv. QIY) correctie en inzage
wat gaan we doen (2016/2017) module contactgegevens (email, telefoonnummer, bank- rekeningnummer betaalvoorziening Bekendmakingen in MijnOverheid Agenda 2020 (verhuisapplicatie, herinnering paspoort)
hoe gaan we dat doen als onderdeel van de GDI ondersteund door wetgeving (Webv, WGDI) gebruiker centraal afnemers een duidelijke stem minder zelf doen, meer uitbesteden, meer co-creatie