Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Advertisements

Persoonlijke waarden en beslissingsgedrag van consumenten
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
DE WMO: kansen of bedreigingen voor de ouderenzorg
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Democratie en dictatuur
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Risico’s en gevaren van techniek
Marc van Leent. HENGELO ZiniaMaureen Janssen ZiniaMaria Walters 4adviesDiënne van der Burg BREDA St. Ouderenwerk BredaLiesbeth Smedinga-Deinema Gemeente.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Titel: Groeiproces de Ceder.
Leefstijlen algemeen extravert ego groep introvert enthousiast
Verstand en liefde zijn vreemden voor elkaar…
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
Workshop Trendwatching&Trendanalyse
Het belang en functie van spel
Marketing Werkgroep 6.
WERELDCAFÉS. WAT ROEPT DIT THEMA BIJ JOU OP? WAT MAAKT HET SPANNEND, LEUK/NIET LEUK, BOEIEND OF UITDAGEND? Wereldcafé 1e ronde.
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Medmec04 les 1 Game called life. Herfst–creatieve technieken Winter–jezelf als ontwerper (identiteit) Lente–ontwerpen met jezelf en anderen (co-creatie)
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Betrouwbaar, efficiënt en helder Anja Lelieveld, programmamanager
Persoonlijke Waarden Het waardenperspectief
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
DIGITALE COLLAGE ESTHER
De cultuur van MBO College Zuid
Woord van Leven Woord van Leven Augustus 2012 Augustus 2012.
Basisopleiding Familie- en Organisatieopstellingen
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Fitheid en gezondheid.
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Leiderschap Naar een professionele cultuur
Verschillende rollen en stijlen
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Wat zijn Drijfveren? Drijfveren zijn volgens TSI……………
Passie voor het vak Oog voor het kind
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Van laagste prijzen…naar goede zorg Dotzorg 19/02/2016.
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
De marketing van kennis
Hoe leren professionals?
Identiteit en Zelfregie
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Persoonlijk Leiderschap
Presentatie Rode Bosbes
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Werken met plezier en goed presteren
college vergelijkende anatomie & fysiologie
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo

 Waarom?  Onderzoek

 Wat is merkpositionering?  Wat zijn archetypes?  Hoezo kunnen archetypes effect hebben op de merkpositionering?  Hoe kan Converse bepalen welke archetype toe te passen? Hoe kan Converse door middel van een archetype de merkpositionering verbeteren?

 Vaststellen  Versterken  Onthouden  Onderscheiden  Vertrouwen Wat is merkpositionering?

Converse  Universeel  Jong  Alternatief  Alledaags leven

Nike  Inspireren  Atleet  Ambitieus  Held

Wat zijn archetypes?  ‘Een origineel patroon’  Carl Gustav Jung  Onbewuste van de mens  Ambities  12 archetypes

12 archetypes

Hofnar  De grapjas  “Je leeft maar één keer!”  Ontspannen

Ontdekker  Individueel  Nieuwsgierig  Verbeteren

Verleider  Op zoek naar ware liefde  Passie  Spel van de verleiding

Onschuldige  Paradijs  Vertrouwen  Hoop

Wijze  Waarheid ontdekken  Informatie  Experts

Rebel  Behoefte aan vrijheid  Vervreemd van de maatschappij  “Bad” zijn

Held  De wereld verbeteren  Ambitieus  Uitdagingen

 Controle  Innovatie  Creatief en origineel Schepper

Leider  Verantwoordelijkheid  Controle  Orde, structuur en veiligheid

Beschermer  Zorgen voor een ander  Gewaardeerd worden  Veilig en thuis voelen

De gewone mens  Onopvallend  Gelijkheid  Realistisch

Nike  Inspireren  Ambitieus  Just do it!  Emotionele marketing

Hoezo kunnen archetypes effect hebben op de merkpositionering?  Basis van het merk helder krijgen  Herkenning  Keuzes  Behoeftes vervullen van de consument

Hoe kan Converse bepalen welke archetype toe te passen?  De ziel van het merk  De boodschap van het merk  Concurrentie voordeel  Weet wie je consument is

Ziel  Waarom is het merk gevormd?  Wat waren de kernwaarden bij het oprichten van het merk?  Hoe voelen consumenten zich bij het merk?  Hoe onderscheidt het merk zich ten opzichte van de concurrentie?

Boodschap  Is het merk bruikbaar?  Gebruikt de consument exclusief jouw merk?  Hecht de consument veel waarde aan het merk?

Concurrentie voordeel  Welke merken maken ook gebruik van een archetype?  Op welk niveau uiten concurrenten hun archetype?  Hoeveel verschillende archetypes worden gebruikt binnen dezelfde sector?  Kan er gebruik worden gemaakt van een ander archetype binnen de sector?

Consument  Wat zijn de belangrijkste behoeftes die vervult moeten worden?  Welke behoeftes worden er niet vervult en kan jouw merk ze wel vervullen?  Sluit het gekozen archetype hier bij aan?

Conclusie  Converse positioneert zich op verschillende manieren  Vergelijking  Vertrouwen  Hofnar  Eén identiteit

Vragen?