@ TRK COACHING TM RIJGEDRAGSMODULES A HUGE IMPACT WITHOUT IMPACTS
Positieve impacts op elk niveau: Werkgever Leidinggevenden Werknemer Financieel Wetgeving (inter)departementaal
Hoe? Hardware + software + coaching
Hardware Module 1 (plug & drive;) Module 2 met eventuele toegangscontrole (vast op toestel) Module 3 (module 2 + begincontrole-unit) Module 4 (module 2 + draadloze communicatie) Module 5 (module 2 + draadloze communicatie en canbus info)
Software-analyse 3 veiligheidsindicatoren – Impacts – Non eco – Gevaarlijk draaien 3 rendementsindicatoren – Toestelrendement – Chauffeursrendement – Stilstanden
Coaching Communicatie SMART doelstellingen Theoretisch aspect Praktisch aspect Communicatie verbetering
Voordelen?
Niveau werkgever: financieel VOOR NA Gemiddeld € 4.000,00 kosten per transportmiddel twv € ,00 Bevestigde verbeteringspercentages mogelijk tot 90%
Niveau werkgever: wetgeving VOOR NA Verbetering dankzij opleiding Verbetering dankzij een adequate opleiding
Niveau werkgever: (inter)departementaal VOOR NA Preventie: onbevoegden mogen niet rijden met de heftruck HR: wie heeft reeds een opleiding genoten? Onderhoud: wat is er nu weer kapot gereden? Productie: nu staat er weer een toestel stil Preventie: met sleutel en startonderbreking rijden enkel de bevoegde medewerkers HR: een bevoegde medewerker = een opgeleide medewerker Onderhoud: dankzij begincontrolemodule kan ik proactief het toestel onderhouden Productie: dankzij het rendementsoverzicht zien we dat we het met een toestel minder ook wel aankunnen Ikke niet geweest
Niveau hiërarchische lijn: wetgeving Controleren van arbeidsmiddelen en maatregelen nemen om onregelmatigheden weg te werken Voorwaarts/achterwaarts buiten tolerantie: Vehicle top 4: 1.Productie: 192 or 80,76% 2.Magazijn 1: 22 or 9,24% 3.Magazijn 2: 21 or 8,82% 4.Expeditie : 3 or 1,26%
Niveau hiërarchische lijn: wetgeving Controleren of taken worden uitgevoerd door goed opgeleide en geïnstrueerde werknemers Waken over de naleving van instructies Voorwaarts/achterwaarts buiten tolerantie: Chauffeurs top 5: 1.Chauffeur A = 79 of 33,19% 2.Chauffeur B : 40 of 16,81% 3.Chauffeur C: 25 of 10,50% 4.Chauffeur D: 23 of 9,66% 5.Chauffeur E : 22 of 9,24%
Niveau hiërarchische lijn: wetgeving Zich ervan vergewissen of de werknemers gekregen inlichtingen begrepen hebben en in de praktijk toepassen CHAUFFEUR A
Niveau werknemer: wetgeving De werknemer moet zorg dragen voor zijn eigen veiligheid en die van andere betrokkenen De werknemer moet overeenkomstig zijn opleiding: - Machines juist gebruiken - Veiligheidsmaatregelen niet uitschakelen - Werkgever en Preventiedienst verwittigen van gevaar - Bijstand verlenen om veiligheid te verbeteren Tessenderlo Chemie – Ham – Glenn Van Loock - 18/04/2013 – wiellader -positieve bewustmaking bij de chauffeurs zij komen nu zelf hun registraties opvragen - een positieve communicatie onder de chauffeurs
Voordelen voor …? Chauffeurs (objectieve functionering) Leidinggevenden (minder tijdverlies, management by objectives) Onderhoudsdienst (proactief onderhoud) Personeelsafdeling en preventie (meetbare adequate opleiding) Gehele organisatie (winst en duurzaamheid, premie-effect)
V RAGEN ?