Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Advertisements

Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Marketingcommunicatiemix
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
4 P´s en 3 R-en MK01.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Marketing presentatie
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
detaillistenpromotie
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Business Marketing Management
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
2017 – Digital Pixel Marketing
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
International Business Practice
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Instrumenten bij marketingcommunicatie
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie

12.1 Thema of actie? Themacommunicatie gericht op kennis en imago Actiecommunicatie gericht op verkoop

12.1 Promotiemix Thema reclame pr sponsoring Actie verkoopacties en actiereclame persoonlijke verkoop direct marketing website en sociale media beurzen, tentoonstellingen, evenementen

12.2 Reclame Betaalde promotie via media, afkomstig van met name genoemde afzender. Goedkoop per bereikte ontvanger, maar communicatie is eenzijdig. Geschikt als ondersteuning van persoonlijke verkoop.

12.2 Reclame AIDA-formule Aandacht trekken Interesse wekken Desire Actie

12.3 Public Relations (PR) en sponsoring PR is gericht op: imago publiciteit Sponsoring: onderneming betaalt mee aan activiteiten. In ruil daarvoor maakt de ontvanger promotie. Drie terreinen: sport cultureel sociaal

12.4 Persoonlijke verkoop Is duur per bereikte klant, maar wel effectief bij duurdere artikelen, en op de zakelijke markt. Vertegenwoordigers orderophaler merchandiser: ondersteunt detaillisten missionary salesman: zoekt nieuwe klanten technische verkoper troubleshooter: lost problemen op accountmanager: regelt contact met grotere klanten

12.5 Verkoopacties Deze acties zijn tijdelijk consumentenpromoties ondersteuning met actiereclame, winkelreclame dieptewerking: meer verkoop aan bestaande klanten breedtewerking: nieuwe klanten winnen handelspromoties verkoperspromoties

12.5 Verkoopacties