Dank voor de uitnodiging!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Creëer buitengewone klantbeleving
Wij stellen ons graag aan u voor!
10 tips voor een gouden start Groeitips
Introductiebijeenkomst
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Feedback de sleutel tot teamontwikkeling
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
1 UITGAAN VAN POTENTIES WERKEN AAN EXCELLENTE KINDEROPVANG.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Aansluiting nazorg gevangeniswezen
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Rookvrije school, educatie en rookvrije klassen Werkgroep onderwijs.
Quality Function Deployment
© de vries business consultancy, 2008
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
Workshop arbeidsmarktinformatie (PSW/UWV),
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
“Kijken, denken en doen met voor risico”
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Loyaliteit begint met een warm welkom
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
Naar een optimaal HR - beleid
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Business en IT Consulting
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Beleving en consumenten gedrag
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
Programma voorlichting 8 december :15Inloop 19:30Welkom ouders & leerlingen 19:30 – 20:45 Programma leerlingen Twee workshops o.l.v. de heer Giethoorn.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
P.1 © Store Support BV Klanttevredenheidsonderzoek Accommodaties Kardinge MANAGEMENTRAPPORTAGE Naam: WSR Gemeente Groningen.
Dienstenmarketing Week 4.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Gastvrijheid De Zellingen Presentatie. Locaties De Zellingen Verpleeg- en reactiveringscentrum Rijckehove Woon- en zorgcentrum Crimpenersteyn Woon- zorgcentrum.
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Total Quality Management (IKZ) is een bedrijfsfilosofie
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Boeien en binden van goede medewerkers
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Samen werken aan vitaliteit en duurzame inzetbaarheid
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Dank voor de uitnodiging! Louwman&Parqui Filosofie Het bieden van perfecte kwaliteit Klanten langdurig tevreden houden en tot ambassadeurs maken Resultaatgericht samenwerken in een professionele organisatie Een bedrijfsresultaat realiseren dat continuïteit garandeert

Gastvrijheidsbeleving kwalificeren, meten, verbeteren en borgen Van imago (merk) en beleid naar uitvoering en beleving De specialist in Hospitality Experience Team met kennis en kunde; Lean Six Sigma, HR, Psychologie, Business analyse, ICT, Juridische kennis, Sociologie, Facilities, Real Estate, Hospitality, Pedagogiek, Sales, Change Management Eef Gorter, Erik Hornman en Martijn de Groot (Managing Directors) van Hospitance Klanten:

What’s in it for you? Jouw acties dragen bij aan het succes van de organisatie Waardering, bonus of salarisverhoging omdat je hiermee (indirect) waarde creëert voor de organisatie Jij krijgt meer invloed binnen de organisatie Collega’s waarderen jou meer omdat het meer werkvreugde, plezier en trots in het werk geeft Meer competenties en capaciteiten; dus aantrekkelijker voor de arbeidsmarkt

What’s in it for them? De klant is positief! De omzet stijgt De bezoeker wordt aangenaam verrast en voelt zich gewaardeerd en prettig Medewerkers ervaren (door complimenten van bezoekers) het effect en zijn trots Het imago van uw organisatie verbetert De organisatie wordt innovatiever De (interne) cultuur en sfeer verbetert Er ontstaat mond-tot-mond reclame Er ontstaat tweet-to-tweet reclame (social media) De Net Promotor Score (NPS) neemt toe Meer klanten of bezoekers die terugkomen (klantloyaliteit) De omzet stijgt (soms met 40%)

Wat is gastvrijheidsbeleving? De beleving die bezoekers ervaren en interpreteren tijdens hun bezoek van de locatie van de desbetreffende organisatie

Unsurpassed Customer Care = Wat is omotenashi? Unsurpassed Customer Care = Omotenashi Hospitality Experience en excellent service without expecting any favor or reward Selfless desire to take care of others “The host anticipates the needs of the guest in advance and offers a service that guests don’t expect”

Omotenashi = Hospitality Experience Klantloyaliteit Bedrijfsresultaat

Niveaus van gastvrijheidsbeleving Ver onder niveau; niet gastvrij, slechte service, (grote) ergernis bij bezoekers, negatieve mond-tot-mond reclame en slechte (perceptie van) dienstverlening en/of producten. Onder niveau; niet gastvrij, matige en/of onstabiele service, af en toe ergernis, soms negatieve mond-tot-mond reclame en matige (perceptie van) dienstverlening en/of producten. Gastvrij; gastvrije beleving, stabiele en aangename service, soms positieve mond-tot-mond reclame en goede (perceptie van) dienstverlening en/of producten. Boven niveau; boven verwachting gastvrijheidsbeleving, professionele service, af en toe een WOW! beleving, regelmatig positieve mond-tot-mond reclame en zeer goede (perceptie van) dienstverlening en/of producten. Uitstekend; ver boven verwachting gastvrijheidsbeleving, zeer professionele dienstverlening, regelmatig WOW! belevingen (bij bezoekers), (bijna) altijd positieve mond-tot-mond reclame (door bezoekers) en uitstekende (perceptie van) dienstverlening en/of producten.

Organisatie van gastvrijheidsbeleving EXPERIENCE (invullen van een gastvrije en positieve beleving in verwachting met het imago en merk) CREATIE (Creëren van een omgeving en niveau van dienstverlening op basis van de gewenste functionaliteit en gebruikers- en bezoekersbehoefte) COMMUNICATIE (Communicatie, gedragingen en informatieverstrekking tussen bezoekers en “vertegenwoordigers” INRICHTING (bereikbaarheid, toegankelijkheid, parkeergelegenheid, logistiek, ontwerp, huisvesting, inrichting, middelen, producten, facilitaire dienstverlening en service) EXPERIENCE BE HAPPY CREATIE COMMUNICATIE DON’T WORRY INRICHTING

Factoren voor, gedurende en na bezoek Informatie (verwachting) Ontwerp (inrichting, omgeving, (de)signing) Schoon, heel, opgeruimd, geur, temperatuur, licht en veilig(heidsgevoel) Middelen, producten, service, (catering)faciliteiten en (functionaliteit)apparatuur Vriendelijkheid en gastvrijheid (van de “vertegenwoordigers”) Snelheid (wachttijd en snelheid opvolging bij verzoek, actie of vraag)

Fases van een bezoek Informatie, afspraak of boeking Aankomst Ontvangst Verblijf Vertrek Nazorg Informatie, afspraak of boeking Reizen en aankomst bij locatie Ontvangst en binnenkomst Verblijf en gebruik maken van Afscheid en vertrek Herinnering, nazorg of follow- up Bezoek

Onderzoeksmethode Website, telefonisch, social media en/of virtuele communicatie van de locatie (van de organisatie) onderzoeken Persoonlijk bezoeken als niet aangemelde bezoeker met en zonder auto Persoonlijk bezoeken als aangemelde bezoeker met en zonder auto Korte interviews met bezoekers over de ervaring en beleving Interviews met betrokkenen van de organisatie Online enquête en reviews

Onderzoeksmethode Beoordelen van alle factoren en oordeel geven via tool (webbased) volgens methode Maken van foto’s en filmpjes met smartphone of tablet Nadruk op registreren van gedrag en interactie tussen bezoekers en “vertegenwoordigers” Verzamelen van belevingen, ervaringen en mond-tot- mond reclame van bezoekers

Voorbeeld survey tool (iPhone)

Dienstverlening Gewenst niveau bepalen VLOG’s/Boeken/Video’s/Events Meten Verbeteracties Certificering (persoon of organisatie) Next Level trainingen en advies VLOG’s/Boeken/Video’s/Events

Investering Hospitance method Train de beoordelaar Hospitance methode met tool (abonnement) Een op maat gemaakte webbased tool voor uw (locaties binnen uw) organisatie Trainingen, advies en coaching Train de beoordelaar (medewerker) 1. Specialist (drie dagdelen) Training op locatie bij de Heineken Experience. Examen en bij diploma/certificaat naar volgend niveau/level; 2. Professional (vijf dagdelen) Examen en bij diploma/certificaat naar volgend niveau/level; 3. Master (tien dagdelen)

Let’s start with Hospitance! www.hospitance.com