Workshop sponsoring Delft voor Elkaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Advertisements

workshop geld zoeken loont
Achtergrondinformatie ‘gevers’
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Stichting Dijk van een Kust
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Sponsorwerving – Welkom!.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Welkom bij 100% Ondernemend, workshop 8
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
In het bestuursakkoord
Eindmeting proeftuin Wmo Symposium ‘Samen met elkaar’, 31 oktober 2007.
Kameroperahuis Atlas Advies
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Maatschappelijk Aanbesteden
Logical Framework Approach
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Actief Burgerschap Plan Nederland.
ICT in een dynamische context
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Wat is een communicatieplan?
Het kwaliteitskader Verantwoorde zorg in relatie tot palliatieve zorg
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Workshop Fondsen werven
Evenementencommissie RCU Zwolle
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Social Return Inzet van inkoop t.b.v. sociale doelstellingen Patrick de Lange Senior Adviseur RadarAdvies.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Visieontwikkeling Les
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Zorg jij voor gezelligheid in onze huiskamer?
Team Building voor een Goed Doel!
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Workshop sponsoring Delft voor Elkaar Frank Wetters 23 september 2015

Theorie: Frank Wetters Praktijk: Paul Friskes Uw vragen 1. Programma Theorie: Frank Wetters Praktijk: Paul Friskes Uw vragen bijschrift foto 1 bijschrift foto 2 bijschrift foto 3

2. Doel Wat is sponsoring? Waar moet ik rekening mee houden? Wat zijn de tendensen? De praktijk (Paul Friskes)

3. Begrippen (1) Sponsoring: bijdragen in middelen, diensten of in natura van bedrijven of instellingen; contractueel; tegenprestaties; wederzijds voordeel

4. Begrippen (2) Fondsen(werving): Donaties van particulieren, bedrijven, vermogensfondsen of instellingen; zonder specifieke tegenprestatie

5. Begrippen (3) Maatschappelijke sponsoring: Donaties van bedrijven, instellingen of organisaties òf samenwerking met bedrijven; zonder contract en met een beperkte tegenprestatie

6. Begrippen (4) Giften/schenkingen/donaties: middelen, diensten of ‘in natura’ ter beschikking stellen; zonder tegenprestatie

7. Trends in sponsoring Samenwerking en partnerships Netwerk / contacten / gunfactor Afspraken op maat Creativiteit en beleving Inzet van mensen (diensten) In natura Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Crowd Funding en sociale media

8. Samenwerking en partnerships Passende en interessante partners Reciprociteit! Binnen netwerk?

9. Uw capaciteit Wat heeft u eigenlijk in huis en te bieden? Missie, activiteiten, medewerkers, locatie, kennis, diensten, communicatie/marketing(kanalen), netwerk, klanten/publiek

10. Match Visie, beleid, uitgangspunten Locatie, stad, regio Product/dienst Zelfde doelgroep

11. Stappenplan sponsoring Doelstelling Vraag en tegenprestatie bepalen Welke bedrijven en instellingen passen Organisatie inrichten Strategie, tactiek en middelen Tijdpad, uitvoering, follow-up en evaluatie

12. Doelstelling Financieel Imago / naamsbekendheid Ideëel / (maatschappelijke) betrokkenheid Nieuwe relaties Events en projecten mogelijk maken

13. Vraag en tegenprestatie Je eigen uniciteit bepalen Wat kun je bieden en wat vraag je terug? Bijvoorbeeld: zichtbaarheid, communicatiekanalen, kennis, vaardigheden, service, faciliteiten, contacten, events, projecten etc. Geld!

14. Welke bedrijven en instellingen passen? Doelgroepen bepalen Samenwerking partners Match zoeken Contacten en netwerken in kaart brengen

15. Organisatie inrichten Wie doet wat? Afdeling, commissie, vrijwilligers, éénpitter? Taken en verantwoordelijkheden bepalen Vastleggen

16. Strategie, tactiek en middelen Wie, hoe en op welke manier benader ik mijn doelgroepen? Wie doet wat? Tone of voice bepalen en hoe wil mijn doelgroep aangesproken worden? Middelen: gesprekken, via-via (netwerken), folders, website, etc. (wat is mogelijk en passend?)

17. Tijdpad, uitvoering, follow-up en evaluatie Bepaal je tijdpad Maak een uitvoeringsplan / lijst met activiteiten Verzorg een follow-up naar je match / doelgroep Evalueer voor een volgende keer

Succes! Frank Wetters tel. 06-53782357 www.deswetters.nl