Waardering voor de normering Persoonlijke ontwikkeling door de ogen van de coach.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Advertisements

Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Madeleen Winkler, huisarts Gouda
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
4. uitvoeren, monitoren en testen
Implementeren doe je samen
Haptonomie Patricia Wichman & May Somers
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
“Zet je tanden in een boek”
EDO in pedagogisch perspectief Arjen E.J. Wals.
Oplossingsgericht coachen
Mediatheken dichter bij het onderwijs
Muziek : Engelbert Humperdink Am I That Easy To forget
jonghva Verbinden van jonge HvA-medewerkers
ONDERSTEUNEN BIJ OPDRACHTEN Hoe doe je dat als opleider?
Leren van lerarenopleiders
coaching Geschiedenis u ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: –koets; koetsen koets; koetsenkoets; koetsen.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Maartje Wijnekus Marianne Pluymakers
Welkom.
Frontlijnaanpak in Leeuwarden
Deel anders, mijn organisatie
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
TOMnibus op de Regenboog De TOMnibus op de Regenboog 9 maart 2005.
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Brian Adams: Everything i do…
Leervragen in een PLG PLG bijeenkomst 17 november 2014
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
ROLLEN VAN VERSCHILLENDE ACTOREN
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
Wat is duurzame inzetbaarheid voor ouderen ?
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Programma voorlichting 8 december :15Inloop 19:30Welkom ouders & leerlingen 19:30 – 20:45 Programma leerlingen Twee workshops o.l.v. de heer Giethoorn.
Niets is wat het lijkt.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Resultaatsgericht Management in het Hoger Onderwijs Adelien Decramer Faculteit Economie en Bedrijfskunde - Universiteit Gent ‘De bedreigde beleidsruimte.
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
ER. ER Vitale Actieve Houding Verschil voelen en ervaren tussen een actieve en inactieve houding Zelfvertrouwen en uitstraling – Van jezelf – Van je.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Kwaliteitshappening 2012 Voorstel concept 28 maart 2012.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Programma voorlichting 13 december 2016
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Hoe Talent herkennen? TALENT TALENT TALENT Waar je echt niet goed in bent? Je stelt activiteiten uit…. Over een grote hobbel…. Dialogen in.
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Ontwikkelingspsychologie 16september
HELP! Beren op de omgevingsweg
Do’s en don’ts van empoweren via hulp
Door God uitgekozen Opdracht: Maak een Abraham van wc-rolletjes.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Naar een typologie van scholen
Positieve groepsvorming
Pilot Maatschappijwetenschap-pen
Bepaling waarde van een publieke dienst?
accom- moderende divergerende stijl stijl convergerende assimilerende
Ontwikkeling, wij als EBS
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Waarom een ouderklankbordgroep?
Programma van de avond Opening Voorstellen Doelen en kaders ouderklankbord Delen van ervaringen diverse activiteiten Wat leeft er onder de ouders? Vervangersproblematiek.
Eindpresentatie project 3 rugzak
Ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Waardering voor de normering Persoonlijke ontwikkeling door de ogen van de coach.

Fasen van ontwikkeling Doen en kunnen Waarde en voelen Denken en willen Herprogrammeren / waarderen (NLP) Conditioneren (Behaviorisme) ‘Opsplitsen’ (Ford)

Onderwijs nu Doen en kunnen Waarde en voelen Denken en willen Herprogrammeren / waarderen (NLP) Conditioneren (Behaviorisme) ‘Opsplitsen’ (Ford)

Denken Waar gaan we naartoe? Wat willen we? Bewustwording Concreet ‘Balkenende’ Onderwijs vormen Begeleiding

Voorlijke benaderingswijze Wat voelen we? Wat denken we? Wat doen we?

To do Eigen waarden vaststellen (flexibel?) Wat voor normering komt daaruit? Welke acties moeten we ondernemen?

Mijn rol Insteek emotioneel Clubkeuze (waarden) Samenstellen staf Samenstellen team Benaderingswijze – Divers (fasen en individu) – Ontwikkelen naar emotioneel

Door te waarderen kunnen we de normering definiëren!

Opdracht Maak 3-tallen Materiaal Opdracht: – Contact touw – Blinddoek – Handen vast Wisselende rollen – Coach – Voor – Achter