Wmcz en adviseren in de praktijk april 2015. Adviseren in de praktijk 1 maal per jaar informatie over volgend jaar: Welke plannen Waarom Hoe informatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cliëntenraden en Veiligheid
Advertisements

Een nieuw instrument op gebied van Oplossingsgericht Werken?
De drukkerij - Gevestigd in Overijssel; - Heeft 1 kleine offset pers; - Heeft 2 printstraten; - Voornamelijk gericht op zakelijke bedrijven; - Als een.
Excellent Financieel Plan
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Recht op veiligheid? 14 november 2009 Brenda Frederiks VUMC.
Invloed vanuit de cliëntenraad
Informatiebijeenkomst Zorgzwaartebekostiging 29 november 2006 Dia 1 Sinds januari 2005 maakt VraagRaak onderdeel uit van het WOI.
‘De genormeerde capaciteit per regio en de effecten voor zorgaanbieders, gemeenten en woningcorporaties’ Leendert van den Brink Zorginkoper AWBZ.
Media en creativiteit Herfst les 6. Dummies Wie vertelt er over zijn dummy Ruil van dummie met een klasgenoot: –Wat valt je op? –Geef feedback: Visueel.
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
De aanvaardbaarheid van een betoog
Instructies geven & Stroomdiagrammen
Opbouw debat (3-3) Voorstander minuten
Milieurehabilitatie Hoofdstuk 8.
Vrijheidsbeperking.
Patiëntenparticipatie in de gezondheidszorg
Congres Cliëntenraden en zorginkoop
14 oktober 2008Werkgroep “t nauwe Gein” Introductie werkgroep “’t nauwe Gein” Bewoners Kerkstraat, Stationsstraat, Gein-Noord, Gein-Zuid Aanmelding klankbordgroep.
De (T)OR en de bestuurder
Visie & Strategie.
Lezen Nu Nederlands.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
TREINVERBINDING Bram Bravenboer Nieuwe treinverbinding Breda- Oostende.
Facultaire Opleidingscommissie Informatica TouW-symposium 13 november 2010 Michallis Pashidis.
Sessie vergadertechnieken
Onderhandelen: een kunst apart Reinhard de Jong
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Ouderavond toekomst basisscholen Sluis/Schoondijke Welkom.
Adviesrecht in de praktijk. Caroline van den Berg, trainer BOinK.
De Rode Knop van Viattence
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
H2 Achtergrond.
Retourlogistiek 4e bijeenkomst.
Kwaliteit en Zorginkoop Co-productie KansPlus-VraagRaak en LOC-LPR Cliëntenraden hebben er belang bij betrokken te zijn bij zorginkoop Meer zeggenschap.
De inzet van de ondernemingsovereenkomst bij reorganisaties en verandertrajecten JOhan Berends OR-coach.
SET schrijfvaardigheid H5
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
De nieuwe Zweedse band Verminderen van de toediening van de zo nodig rustgevende medicatie.
Andere Schooltijden Obs Het Veenpluis. Welkom namens team en MR van Het Veenpluis! Fijn dat u bent gekomen.
Leesvaardig Examentraining.
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Informatieve ouderavond 13 april 2016 BEGRIJPEND LEZEN OP DE OLIJFBOOM.
Sessie vergadertechnieken
De cursussen van het Academisch Talencentrum zijn intensief en vragen van deelnemers tijd en inspanning. Het is daarom nodig dat u enkele vragen beantwoordt.
Informatiebijeenkomst 28 augustus 2017
Groep 8 Begrijpend lezen lezen
SET schrijfvaardigheid H5
Digitalisering en inhoudelijke doorontwikkeling van documenten P&C
Algemeen Dit is de ondertitel.
Proces en planning huurbeleid 2017
Algemeen Dit is de ondertitel.
Een strategie aanbevelen
Een strategie aanbevelen
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Een strategie aanbevelen
ERIC WESSELIUS LID CLIËNTENRAAD TROMBOSEDIENSTEN Nederland – CTD Nederland CLIËNT TROMBOSEDIENST FRIESLAND-NOORD.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
EXAMENTEKSTEN 1: SAMENVATTEN
Workshop weerbaarheid 12 april 2018
Hulpmiddel versterken medezeggenschap
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Algemeen Dit is de ondertitel.
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Wmcz en adviseren in de praktijk april 2015

Adviseren in de praktijk 1 maal per jaar informatie over volgend jaar: Welke plannen Waarom Hoe informatie Welke stappen Welke besluiten Wanneer advies vragen

Adviesaanvraag Op tijd Op papier Begrijpelijk en leesbaar Samenvatting Artikel of artikelen Wmcz Redenen Gevolgen Hoe gevolgen op te vangen Wanneer reactie cliëntenraad gevraagd

Wel of geen advies? Wat is de bedoeling Wie raakt het Hoe groot is het belang van cliënten Hoe belangrijk

Voorbereiding Genoeg informatie ? Genoeg tijd ? Genoeg kennis ? Vragen aan achterban

Opstellen advies Welke vragen Welke meningen –Voor- en nadelen –Alternatieven Conclusie / Standpunt Advies maken Strategie bedenken