Veranderingsprocessen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

De bolletjes naar rechts
De ziekenhuispsychiatrie zorgt voor kwaliteit Hoe kan je het regelen en onderhouden?
Subsetten & Anonimiseren
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Training Omgaan met service
Instrument en methodiek Door projectgroep NFU (Anke, Ellen, Els, Roel)
Overzicht Waarom competentiemanagement Competentiemanagement binnen het provinciebestuur Hoe implementeren? Competentiemanagement binnen de verschillende.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Motivatie van de professional Willy Limpens
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Een continue verbeterende dienstverlening
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Werken met Nurse practitioners: “effecten van functie differentiatie op de grens van care en cure". Ik wil graag iets vertellen over mijn promotie onderzoek.
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ) van de informatievoorziening
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
De cliënt centraal, wat nu? Door Gabrielle Verbeek
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Prospectieve Risico Inventarisatie
Missie, visie & jaarplan
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
TOM keurmerk Marius Berendse.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
© de vries business consultancy, 2008
Hoe verbeteren... 6 stappen Business Excellence
Introductie OHSAS
5S in Velsen.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
SSC-ICT Haaglanden Pijler 2
Strategie en positionering
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Eenvoudiger en beter 27 april Inhoud Waarom ook al weer Evaluatie Bbk Waarnemingen Voorstellen Systeemcertificatie BRL O +A Professioneel opdrachtgeverschap.
Neer landt, Op waarts! Ingrid Römer, Farah Klinkers, Pieter Cuppen, Bas Michielsen.
Organisatie van de HRM-functie
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
CSA UZ LEUVEN: DE WEG NAAR ISO EN 13485
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Insights & Essentials Willem van Putten
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
ARBO.
Project verbetering klantenservice
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Welkom bij Engineering! Rudie van den Heuvel. Engineering Elektrotechniek Embedded Systems Engineering Industrieel Product Ontwerpen Technische Bedrijfskunde.
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
INFRA SERVICES I nrichting K apitale I ntensieve R etour Materiaal Planning Logistiek Versie 0.1, 17 december 2013.
De next steps Op weg naar regie en 2050
Procesverbetering in de Zorg
Schoonmaakdienstverlening
Verwijzen naar kookboek.
Excasso Voorstel wijziging Excasso Definitie/ doel: Controle op uitgaande betalingen tbv juistheid van de uit te betalen bedragen Probleemstelling In.
Vijf stappen Borgen Bewustwording Bespreekbaar maken Bewerkstelligen
Integratieproject Financiën
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Reflector Big Five Personality
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Workshop – teamgroei begrijpen
√ √ √ √ √ √ √ Services Healthcare™ Kostenmodel in één dag
Toolbox brief 3 - Barriere Denken Geen Lekkages
Transcript van de presentatie:

Veranderingsprocessen

Waarom moesten wij veranderen!

Apotheek

leiding

Inzicht

Verzekeraars Marktmechanisme Concurrentie

Tijd

Randvoorwaarden: Visie/beleid Apotheek Akkoord MT Quality unit

Kostprijsfinanciering 2010 Kostprijsfinanciering 1. Bewustwoording intern. 2. Geld genereren (extern)

Verwerkingstijd sets. -Extra bewerkingen: doorspuiten, ultrasoon enz. -Manier van steriliseren: Stoom, Plasma, Eto Tevens: -Gas, licht,water -Vierkante meter prijs -Onderhoud/reparatie apparatuur -Transportkosten -HR -Personeelskosten

Aandachtsgebieden Klanten informeren Geen administratieve functie creëren. Kostendekkend Marktconforme prijzen 2011 proefdraaien kostprijs 2012 start kostprijsfinanciering

Gevolgen: Productie verlaging Toename disposables Ok’s gaan slimmer en efficiënter om met sets Klanten worden kritischer met gebruik

2012: 1. Hoe is het opgebouwd 2. Hoe kan ik bezuinigen. 3 2012: 1.Hoe is het opgebouwd 2.Hoe kan ik bezuinigen. 3.Werven externe klanten 4. ISO-13485 (kwaliteitsborging)

Gevolgen medewerkers: Pro actief werken en denken Kwaliteit leveren Rooster aanpassingen klantgericht werken Onrust Veel zaken Topdown ingevoerd

Opleiding Processen Apparatuur/ onderhoud Hoe werken we

Hoe zijn de medewerkers erin betrokken: 1.Bewustwording trainingen 2.Stam groep 3.Werkoverleggen Top –Down ingevoerd

Kwaliteitsbewust werken: Activiteiten-niveau Checks, kennis bijhouden, afspraken Kwaliteit ligt op de werkvloer

Merkt de klant nu ook wat van alle veranderingen en hoe meet je dat?

Beheers aspecten: KPI’s (Key performance indicator) Opleidingen (her kwalificatie) Management review PRI (prospectieve risico inventarisatie) Afdelingsbeleid (Apotheek.) CAPA (Corrective and Preventive Action ) Klant informatie systeem SLA (Service Level Agreement) Jaarplan Klachtenregistratie

Wat heeft het opgeleverd: Positief: Gelijkwaardige afdeling. Medewerkers worden gewaardeerd. Meer externe klanten. Veel belangstelling van andere ziekenhuizen. Audit systematiek. Een gesprek partner. Adviserende rol. Meedenken in de keten. Niet meer als schoonmakers gezien.

Wat heeft het opgeleverd: Aandachtsgebieden (negatief): WEINIG betrekken van medewerkers bij veranderingen! Slechte informatie voorzieningen. Bedrijfsmatiger werken (zakelijker) Leiding gaat vaak sneller (gedachtes) dan medewerkers.

Anno 2014 Werkrooster Leesgroepen Zelfsturend team Opleidingen (her en initiële kwalificatie) Accreditatie Stamgroep Vereenvoudiging van formulieren, werkinstructies enz. Vraag gericht sturen. Andere Geldstromen. (leeninstrumentarium, reparaties, implantaten) ARBO Standaardisatie Informatie voorziening

Werkzaamheden zijn toegenomen

Het is nooit meer rustig!