Even voorstellen Ammy Langkamp José Vries
Belangrijkste leergebieden Voor de kerst: lezen (fase 1), rekenen, schrijven, sociale- en emotionele ontwikkeling. Na de kerst: lezen (fase 2), rekenen, schrijven, spelling en begrijpend lezen.
Lezen fase 1: Het aanbieden van letters met ankerwoorden Nieuwe woorden maken met de letters Het leren lezen, schrijven en spellen Oefenen in het lezen van zinnen
Lezen fase 2: Voortgezet technisch lezen zinnen/verhalen lezen met “Lang zullen ze lezen” Voortgezet technisch lezen en Begrijpend lezen met “Leeslijn”
Methode “Lang zullen ze Lezen” Start met een verhaal (vertelplatenboek en bordleesboek) Ankerwoorden Letters automatiseren Woorden en zinnen lezen
Methode Lezen “Leeslijn”
Werken met verschillen Lezen Kinderen die al kunnen lezen; Doen delen van de instructie en het inoefenen mee Werken zelfstandig met het doorleesboek en het doeboek Lezen in groepjes van twee met de methode “Leeslijn” – serie 2 - basis b Gaan eerder zelfstandig- en begrijpend lezen
Kinderen die nog moeite hebben met het lezen; Extra instructie Hulpbladen uit de methode Extra oefeningen a.d.h.v. spelletjes Externe begeleiding
Spelling “Lang zullen ze lezen” “Woordbouw” P.c.: “Bloon”
Het belang van thuis lezen! Automatiseren Leesmeters maken
Methode Rekenen “Rekenzeker” Tot de kerst: - getallenlijn tot 20 - splitsen tot 10 - sommen tot 10 - klok: het hele uur - meten Automatiseren !
Rekenen Na de kerst: - Getallenlijn tot 100 - Splitsen tot 20 - Sommen tot 20 - Klok: halve/hele uur - Meten : dm en cm - Geld Automatiseren!
Werken met verschillen Rekenen Met de methode: + spin- en rups - opdrachten + Speurwerk Moeilijkere opdrachten met Maatwerk p.c.: Maatwerk p.c.: Ambrasoft
“Schrijven op de basisschool ” Methode “Schrijven op de basisschool ” schrijfpatronen en cijfers letters potlood vulpen (jan./febr.)
Circuit Op de middag Voor kerst: Handenarbeid/Tekenen Rekenen/Lezen Schrijven Keuze (speellokaal) Na kerst: Handenarbeid/Tekenen Rekenen/Taal (stellen) Spelling Techniek
Sociale- en emotionele ontwikkeling Rust Ritme Regelmaat Respect
Soemo kaarten Woorden (wat is jaloers) Het leren kennen van zichzelf, de ander en de relatie daartussen. Vaardigheden (hoe vraag je of je mee mag doen). In de praktijk kunnen omgaan met zichzelf en de ander. Vergissingen (je kleinere broertje moet je beschermen). Normen en waarden.
Kind massage Effecten van massage : vergroten gevoel van veiligheid en zelfvertrouwen beter lichaamsbesef ondersteunt zowel in de lichamelijke als geestelijke ontwikkeling toename concentratievermogen toename leerprestaties ontwikkeling van sociale vaardigheden afname onrustig gedrag beter slaapgedrag verbetering van het immuunsysteem.
Zwemmen niveau 1 – water gewenning in heupdiep water niveau 2 – drijven in heupdiep water niveau 3 – arm- / beenslag in heupdiep water niveau 4 – oefenen voor A -diploma niveau 5 – oefenen voor B - diploma niveau 6 – oefenen voor C - diploma
Gym Één keer in de week. Twee weken per gymzaal (A,B en C). Spelen in drie vakken. Afwisselend spellessen (tik-, jagerbal-,trefbal-, lijn-,doel- en stoeilessen) of gymnastiek met toestellen, atletiek en bewegen op muziek. Ondersteuning vanuit het sportbedrijf door juf Dagmar (om de zes weken). Extra kwartier beweging iedere middag op het kleuterplein.
Andere vakken Tekenen / Handvaardigheid Muziek / Dans Wereldoriëntatie Vreemde talen: Fries en Engels Techniek
En verder nog: Toneel Sporttoernooien Project “Gezonde voeding” 11 november/Sinterklaasfeest/Kerstfeest Uurcultuur Disco Avondvierdaagse Pleinfeest Schoolreisje
Pauzehap Uitnodigingen verjaardag Oudergesprekken na 3 uur (Contactavond 12/15 oktober)
Rondvraag ??? Bedankt voor uw komst.