CSA UZ LEUVEN: DE WEG NAAR ISO EN 13485

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1. Codering: bestelling wordt gemaakt via internet en komt binnen bij Wehkamp. 2. Filter invoer: van een bestaande klant gaat de order door naar order.
Advertisements

DEEL II IN EEN MAGAZIJNOMGEVING WERKEN
Menno Karres Lead Auditor
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
De fundamenten van de organisatiestructuur
ANALYSE VAN HET VERBRUIK EN KOSTPRIJS VAN MEDISCHE MATERIALEN BIJ PVS/MRS- PATIËNTEN IN EEN RVT Project in opdracht van het Bestuur van de Gezondheidszorg.
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Opleiding voor schoolsecretariaten
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Change, Change and Change
1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.
Visie Mensontwikkeling WSD
Ontvangst, opslag en distributie SMH
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Facility management en inkoop
Acuut vs. Chronisch Terugbetalingsmogelijkheden
Measuring of Organisation Structures D.S. PUGH Nele Van Dooren 2 de Bachelor Sociologie 28 maart 2006.
De Monsanto logistieke ketting en de synergie met PLDA Antwerpen
Logistiek management: begrippen en principes
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor CLB-secretariaten
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Het verkoopproces Hoofdstuk 6 De verkoopfunctie Het voorraadbeheer
1.3 Kwaliteitsborging.
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
De fundamenten van de organisatiestructuur
OHSAS certificatie Frans Stuyt 24 september 2009.
Welke doelstellingen bij een BO? Pagina Welke soorten doelstellingen bij de opmaak van een beheersovereenkomst ? Directiecomité FOD WASO 28.
Resultaten BPV-evaluatie
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
KLACHTENBEHANDELING Klachtenbehandeling Woensdag 7 september 2005.
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Projectleider HVAC / Kennis van klimatisatie
Joods Zorgcircuit 10 januari 2008 Hans Broertjes Lid Raad van Bestuur.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Case studie Uitwerking case 11A Install bv. Doelstelling : Een herstructureringsplan opstellen voor het veilig stellen van de toekomst van het bedrijf.
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
Parametric release Wat is dat?.
Pilservice module KNMP Voorjaarsdag 18 maart 2003.
Naar een optimaal HR - beleid
ATAG ETNA Pelgrim Home Products B.V.
Veranderingsprocessen
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Kwaliteitszorg binnen SPH SPHOBE01RV. Wat is kwaliteitszorg? In de commerciële bedrijvigheid: de klant is koning – Reactie op flessentrekkerij, oplichting,
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.

Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Evaluatie [Projectnaam]
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Klachtenbehandeling.
Transcript van de presentatie:

CSA UZ LEUVEN: DE WEG NAAR ISO EN 13485 Het leven zoals het is 2006 - 2012 Wouter Meert, hoofd CSA, UZ Leuven

UZ Leuven

UZ Leuven health care science campus Gasthuisberg

69 877 chirurgische ingrepen (45 OKa zalen) UZ Leuven 1900 Bedden 8 892 personeelsleden 63 885 opnames 672 663 consultaties (2 691/dag) 99 711 daghospitalisaties 69 877 chirurgische ingrepen (45 OKa zalen)

Er was eens een CSA 2006

Reiniging en desinfectie zone

Reiniging en desinfectie zone

Reiniging en desinfectie zone

Opdekruimte

Opdekruimte

Steriele berging

Een gecertificeerde afdeling volgens de recenste normen en regelgeving Centralisatie van de CSA-activiteit binnen UZL

Doelen State of the art CSA (infrastructuur) Topkwaliteit (ISO EN 13485) Hoogwaardige service met grote klanttevredenheid Proces en managementdata (track and trace)

Studie extern bureau Wat wisten we niet? Hoeveelheid medisch instrumentarium? Kostprijs? Doorlooptijden? Studie extern bureau

Hadden we al de benodigde expertise in huis ? RFP (request for proposal) Externe consultancy Insourcing of outsourcing

Architecturale uitbreiding 1600 m² 1900 m² De infrastructuur Architecturale uitbreiding 1600 m² 1900 m² verbouwing in situ (CSA in bedrijf) 4 fasen ( 2009 – 2012)

CSA UZ leuven

CSA UZ leuven

ISO EN 13485 Organisatiestructuur Structuur QMS Procescontrole (traceersysteem TraCSA) Customer feedback Personeel

ISO EN 13485

Customer feedback SLA uitvoering Klachten meldingssysteem Aantal lotnummers zonder exclusiecriteria Customer feedback SLA uitvoering Klachten meldingssysteem Customer Survey

Resultaten tevredenheidsenquête CSA Vergelijking 2012-2013-2014 Resultaten tevredenheidsenquête CSA 2012 2013 2014 Front office   6,6 6,4 7,2 Bereikbaarheid/communicatie 7,3 6,2 7,4 Deskundigheid 6,9 Klantgerichtheid 7,5 Afhandeling van klachten 6,1 6 7,1 Nakomen van afspraken 6,5 gemiddelde communicatie Product kwaliteit 7 Labeling van de leveringen 7,7 Functionaliteitscontrole 6,7 7,6 Compleetheid/correctheid van de netten gemiddelde productkwaliteit Afleveren goederen 6,8 Compleetheid en correctheid van de leveringen 6,3 Compleetheid en correctheid ingrepenkarren Tijdigheid van de leveringen 7,8 afleveren juiste locatie gemiddelde afleveren van goederen Totaaloordeel Respons 100% 79,50% 95%

Personeel Module gestuurde theoretische opleiding Interne “hands on” scholing door mentoren Klinische lessen Registratie door O&O UZ Leuven

CSA UZ Leuven anno 2014 ISO EN 13485 54,90 VTE 1900 m2 3 batch en 3 wastunnels 5 vloerautoclaven 2 Sterrad 100 NX

CSA UZ Leuven anno 2014 4000 verschillende soorten sets 800 – 900 lotnummers/dag 180 000 verwerkte lotnummers 2013

De toekomst Verder integratie UZL Externe klanten Tracering via RFID Inbouw Sterrads Centralisatie endoscopie Uitbouw expertise centrum

Nieuwe setting

Dank u wel !!! Wouter Meert Hoofd CSA UZ Leuven wouter.meert@uzleuven.be Tel 0032 16 34 40 07