Van harte welkom bij het. Programma 15.30 uur Ontvangst 16.00 uur Welkomstwoord door Maurice Wubben 16.05 uur Presentatie Henri van Hassel 16.40 uur Presentatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Advertisements

Gezonde voeding.
Nieuw in Nederland U aangeboden door
Risdilbeek.be Dilbeek FairTradeGemeente. risdilbeek.be Miljoenen boeren in de wereld leven in armoede. Er is een dubbele verklaring voor deze armoede:
4.1 Van probleem tot prototype
Mögliche Einstiege: -Hobbysportler müssen mehr aus den Umgebungsvariablen rauskitzeln- dahinter steht: Für eine gute Position muß man nicht mehr trainieren.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Zuivelproducten en Eieren
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
slide 2 BP&S Immo&Technics M&O Sociale Zaken Financiën Premedia Corporate Marketing Colruyt Group.
Kiwibes seizoen september, Elzenveld Antwerpen.
Het maken van een PR/Marketingplan
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Productdossier Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra.
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Levensvragen Over geluk…..
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Schoolgruiten Hannie Poletiek, GGD Groningen 13 september 2010.
Website Usability.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
Beweging en gezonde voeding voor kinderen
Plantenveredeling: wat is dat?
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Waar maak jij je druk over?. Zoek jij het koninkrijk?
ShapeWorksTM Gezonde tussendoortjes
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Wok met kip, groentjes en rijst. Wat hebben we nodig? 2 uien 3 teentjes look 500 g verse boontjes 2 paprika’s 1 broccoli 1 bakje champignons 2 courgetten.
Welkom bij de ‘Weet wat je eet en beweegt ’ quiz!
Logo’s en kleurgebruik
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Scroll naar beneden voor de vragen en antwoorden
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | oktober 2014.
Training voorbeeld voor
Antwoorden herhalingsopgaven
Kostprijs & verkoopprijs
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
1. globalisering. 1 Weg uit Nederland a Daar zijn de lonen lager. Daar is de productie dus goedkoper. Tot 1989 bestond het IJzeren Gordijn nog. De uitwisseling.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Waarde van de auto: bepaal het gratis via auto verkoop site ikwilvanmijnautoaf.nl Waarde autoWaarde auto bepalen ikwilvanmijnautoaf.nl.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Opdracht: voeding Koen en Michiel mensen bewust maken om milieuvriendelijker te eten.
Marketingstrategie.
VOEDINGSVEZELS IN RELATIE MET GEZONDE VOEDING VOOR EEN BASISSCHOOLKIND
HACCP.
Autoverkopen via Ikwilvanmijnautoaf.nl
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Logistiek Hoe spullen komen waar ze moeten zijn!
Voeding degoe.
Naar zondagsschool in een sloppenwijk
Welkom havo 4..
Voeding degoe.
Welkom havo 3..
Welkom Havo 5..
Eén portie sprinkhaan, graag!
Welkom.
Hoe kookvaardig is Nederland?
Appelsap Productie en klaring.
Voeding bij verschillende doelgroepen en culturen
GfK Supermarktkengetallen
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Nederland en de rest van de wereld
Wat staat er op een etiket?
Waarom meer fruit, groenten en water op school?
Transcript van de presentatie:

Van harte welkom bij het

Programma uur Ontvangst uur Welkomstwoord door Maurice Wubben uur Presentatie Henri van Hassel uur Presentatie Henny van de Wetering uur Pauze uur Interactief deel uur Netwerken en dinerbuffet uur Einde programma

Interactief Opdracht: Bedenk een marketingstrategie en een slogan op basis van: Product Marktinformatie Resultaat: Korte uitleg + flap-over

Case 1: Mini-peen / Snack-peen Nieuw product in de markt zetten Eetmomenten: Waar te koop:

Willie Wortel Strategie op basis van marktinformatie: Aandacht voor kinderen Eisen: Leuk, vorm, verpakking, gezond, kleine portie, handzaam Laag geprijsd (kan ivm lage kostprijs en trekt ouders over de streep) Presentatie: Stripfiguur (Willie Wortel) Bekertje of zakjes In combinatie met verrassing Locaties: McDonalds Attractieparken / speeltuinen Sport- en schoolkantines

Case 4: Zachtfruit Zachtfruitconsumptie zit in de lift. Gevaar is dat internationale productie te hard stijgt voor de vraag. Hoe extra afzet realiseren ? Cijfers framboos vergelijkbaar Aardbei en framboos worden gezien als seizoensproduct Marktinfo over Nederland, Duitsland en Verenigd Koninkrijk

Resultaten Zachtfruit Strategie op basis van marktinformatie: Nieuwe gebruiksmomenten: tussendoor + ontbijt Per land aanvullend onderzoek nodig: inzoomen op consument Tactiek: Productontwikkeling op concepten Ideëen snack/tussendoor: Meeneemverapkking emmer met bewaardoosje Snack-concept / out-of-home (OOH) : “Aardbeitje Mét’: in verpakking met dip van chocolade of kwark. Aarbeien met steeltje om beter vast te kunnen houden en voor verse uitstraling Ideëen ontbijt: Jus de Fraise: sap van aardbeien, klasse II, evt. aangevuld met ander fruit. Klasse II = No waste. Concept voor Retail en OOH. Bijpassende persautomaat maakt concept af. Activatie: Display Magazines

Case 5: Witlof Hoe de consumptiedaling in Nederland tegen te gaan? Roerbakken niet bekend

‘Met lof geslaagd’ 1 Analyse marktinformatie: Lof wordt weinig gegeten door alleenstaanden en tweeverdieners. Er is weinig inspiratie bij bereiding en roerbak gebeurt vrijwel niet Oplosingen in: Smaak Gemak en snel recepten en inspiratie Range: Voorgesneden witlof in portiepack en gezinspack voor: Woklof, snijlof, saladelof, soeplof Kant-en-klaar: Ovenschaaltje met witlof ham/kaas Snacklof, kleine witlofjes met dip (‘Bittersweet Symphony’ )

‘Met lof geslaagd’ 2 Marketing: Inspiratiekaartjes bij/op verpakking QR-code voor recepten online Gemakkelijke maaltijd bij 24Kitchen Social media: Lofbook Lof my salad Ingrediënten voor witlofgerechten bij elkaar presenteren in supermarkt ‘Witlof: de basis voor een gezonde maaltijd’ Vitamines B, C, bitterstoffen en foliumzuur (-> zwangerschap)

Case 6: Verse kruiden Hoe groei in afzet te realiseren? Duitsland Nederland

Kruiden, de verse smaakmaker Analyse marktinformatie: Grootste kans is Wokken in Duitsland In Duitsland wordt nauwelijks gewokt Duitse markt is groter dan Nederlandse Concept: wokgroente introduceren op Duitse markt en daar verse kruiden aan koppelen Noodzakelijke marktinformatie: Welke kruiden gebruikt de Nederlandse wokker? Op basis daarvan assortiment bepalen Strategie: Cross-selling Verse kruiden in zakje verpakken en plaatsen bij wokpakketten en noodles Producten bij elkaar in schap Dit kan ook in NL markt een goede oplossing zijn

Case 7: Champignons Hoe een impuls aan de consumptie in Nederland te geven en hoe kan de champignon zich meer onderscheiden? Op de vraag of men wel eens champignons heeft laten liggen dan zegt 20% van de Britse consumenten dit wel eens gedaan te hebben. In Nederland en Duitsland ligt dit percentage hoger. 31% van de Nederlandse en 35% van de Duitse consumenten heeft de champignons wel eens laten liggen.

Champignons Strategie op basis van marktinformatie: Consumptie verhogen door gebruiksmogelijkheden te vergroten en als convenience product te verkopen Oplossingen gebruiksmogelijkheden vergroten: Communiceren op de verpakking Champignonspies voor op de BBQ Oplossingen Convenience Actie voor champignonsnijder. Via zegeltjes sparen kan men via site een champignonssnijder ontvangen. De snijder zorgt voor gemak. Op de site staan recepten die verwijzen naar extra gebruiksmogelijkheden. Verpakking: duo-pak met breekpunt / breekrand van 2x 150 gram: Aantrekken kleinere gebruiker doordat andere helft duopak goed houdbaar is in koelkast. Grotere gebruikers gebruiken 50 gram meer (2x150 = 300 gram).

Case 8: Sinaasappel Hoe consumptiedaling tegen te gaan?

‘Bij gebrek aan beter’ Marktinformatie: Consument geeft aan dat sinaasappel lastig te eten is. Sinaasappel vooral tussendoortje: nieuwe eetmomenten vergroten gebruik Strategie: Aanbieden in andere vorm: Sappen Smoothies Partjes (TNO vragen voor verpakken en houdbaarheid van sinaasappel zonder schil) Sapplug voor tussendoor en onderweg. Plug draaien in sinaasappel en sap komt er uit, drink ter plekke. Nieuw eetmoment creëeren: Tapas Sangria Samenwerking met koks om te zoeken naar nieuwe gerechten

Case 2: Courgette Hoe de consumptie te verhogen Niet behandeld

Case 3: Appel In Nederland staat de consumptie van appels onder druk. Hoe is het tij te keren? Marktinfo van Nederland, Duitsland en Verenigd Koninkrijk Niet behandeld