Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lectoraat Interactie en taalbeleid 1 Ouderbijeenkomst 2 Gesprekken thuis: hoe doe je het als ouders (nog) beter!
Advertisements

Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Mondialisering les 4 - wereldvoedselhandel
Al doende leren training docenten
les 12 - tekstplan, wikispaces
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
‘Van mini-PW naar PW en verder’
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 3 – Zullen we delen?.
Jij en de wereld om je heen
Lesvoorbereidingen Florette en Betul.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Training digitale didactiek
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten Emmy Vrieling, Eline Seinhorst.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Rob Goossens Het Werkplan.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Kwaliteitszorg
Communicatie Les1.
Kwaliteitszorg
Passend onderwijs.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Mijleer Les 1.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Keuzedeel internationalisering
Les 1: Introductie Marketing
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Mijn visie op onderwijs
STD MOH17 Wageningen.
Schoolgroepbijeenkomst
Beste Havo 4..
“Context-concept in je eigen lessen”
Het vak maatschappijleer
E-health domotica E-learning
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Gedragsproblemen en stoornissen
Inspelen op Innovaties
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Inspelen op Innovaties
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
Cijferloos lesgeven bij talen
Project gamemarket Les 1.
Anatomie en Fysiologie
Transcript van de presentatie:

Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1 2014-2015 Docent: Annelou van der Wielen

Inhoud: Studieplanning bespreken Introductie: Kringopdracht Introductie: Digitale werkvormen Uitvoering: Opdracht ‘zoek iemand met dezelfde vraag’ Uitvoering: Opdracht uitwisselen op papieren flap Verwerking: uitwerken werkvormen in portfolio

Studieplanning: Boek: Didactiek van de onderwijsassistent (digitale) didactische werkvormen staan deze lessenreeks centraal . Beoordeling: een presentatie en het inleveren van een digitaal portfolio met de didactische werkvormen. Readers uitdelen

Kringopdracht: ‘bolletje touw’ Het bolletje touw is een hulpmiddel wat zorgt voor de verbinding met de vragen én de klas Wat vond je leuk aan je basisschooltijd, wat vond je minder leuk aan je basisschooltijd?

Wat weet je al over (digitale) werkvormen? Deel 1. Ga naar: http://nl.padlet.com/annelou88/werkvormen Dubbel klik op de muur en geef antwoord op de vraag. Deel 2. Mindmap info video Deel 3. Mindmap maken in duo’s http://www.onderwijsmaakjesamen.nl/e-colleges/e-college-wat-is-een-mindmap/

Opdracht: ‘zoek iemand met dezelfde vraag’ Vier setjes van vier vragen

Opdracht: antwoorden uitwisselen in een groepje Noteer de antwoorden van je groepje op een papieren flap/collage. Plaats de flap op het bord Bekijk de flaps van de andere groepen op het bord

Verwerking: werkvormen verwerken in het (digitaal) portfolio Werk deze in schema uit. In groepjes kunnen de werkvormen worden uitgewerkt. Klassikaal bespreken.

Afsluiting: Zijn alle werkvormen in het portfolio verwerkt? Tips en tops over deze les?! Volgende week: coöperatief leren