Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Advertisements

Spreekbeurt Kinderarbeid
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Leswijzer Nieuwsbegrip
Een lessenserie van drie lessen
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Denk aan de sociale competentie
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 2 – Jouw media.
Gewoontes / verslaving
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Alcohol, roken en opvoeding
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 3.
De Moderne Onderwijsmedia
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
School en samenleving Schooljaar 2011 – 2012 Bijeenkomst 3 Docent: Pascal van Schajik med.hro.nl/schpa.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Les : Van oude naar nieuwe markten Groen Ondernemen Sieme Luijckx Coen van Wetering.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 4.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Nederlands Blok 5.
Communicatie Les1.
Docentvaardigheden ICT
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
S/k/l interviewen.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Aantrekkelijk formuleren
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
E-learning E-health & Domotica
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
Informatieve teksten, interviewverslag
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Het vak maatschappijleer
E-health domotica E-learning
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Stappenplan werkwoordspelling
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
Doelen van de les Aan het einde van de les weten jullie:
Les 6: non-verbale communicatie
Sociale media verslaving?
Transcript van de presentatie:

‘Kind en zijn leeromgeving’ Thema’s: Verslaving en Zwerfjongeren in Nederland Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9 2014-2015 Docent: Annelou van der Wielen

Inhoud Terugblik vorige les Lesdoelen Answergarden verslaving Opdracht: stellingen verslaving Video kijk/luister opdracht verslaving Video fragment zwerfjongeren in Nederland Opdracht: zwerfjongeren Nabespreken

Lesdoelen: Je kunt benoemen wat een verslaving is. Je kunt voorbeelden geven van verslaving in de digitale tool Answergarden. Je kunt benoemen wat Socialbesitas is. Je kunt met de digitale tool Kahoot een mening geven over de verslaving stellingen. Je kunt antwoord geven in duo’s op de vragen over zwerfjongeren uit de reader opdracht.

Terugblik vorige les De vorige lessen waren zware onderwerpen: echtscheiding en omgaan met verliessituaties. Top: Goed meegedaan vooral tijdens de opdrachten en stellingen. Hierbij werd er door jullie serieus en vooral respectvol naar elkaar geluisterd tijdens het bespreken. Huiswerk: Controle voor een bonuspunt.

Answergarden: Verslaving Waar denk je aan bij verslaving? Noteer je antwoord(en) in de Answergarden: http://answergarden.ch/view/158993 3. Klassikaal bespreken http://answergarden.ch/view/158993

Kahoot: Verslaving stellingen quiz https://play.kahoot.it/#/?quizId=7a4dc66f-f7ce-464c-85fc-ce342c86d83c

Stellingen  verslaving Zonder alcohol kan een feestje niet gezellig zijn. Ik vind dat alcohol reclame op tv verboden moet worden. Een minimumleeftijd voor de verkoop van alcohol is goed. Coffeeshops zouden verboden moeten worden. Ik zou nooit gaan blowen om bij de groep te horen. Social Media kan niet verslavend zijn. Ik kan een dag zonder mijn smartphone De leeftijdgrens van het kopen van tabak moet omhoog. De overheid moet roken op het schoolplein verbieden.

Verslaving: Social media  Socialbesitas https://www.youtube.com/watch?v=ZVVo6Dk5ZwE Video kijk/luister opdracht, noteer: Wat wordt er bedoeld met Socialbesitas? Was je bekend me dit nieuwe begrip? Is deze Social media verslaving voor jou herkenbaar?

Zwerfjongeren in Nederland

Video Fragment https://www.youtube.com/watch?v=EYoXURjfTpI

Opdracht uit de reader: Zwerfjongeren Maak in tweetallen opdracht 13: Zwerfjongeren met behulp van paragraaf 11.4 & 11.5.

Nabespreken Tips & Tops over deze lessenreeks?! Vrijdag 17 april toets! Succes allemaal! Tip: Bestudeer goed de vragen/antwoorden van de huiswerkopdrachten en de bijlagen teksten uit de reader. Top: Super goed gewerkt deze lessenreeks!