De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

We zijn in het bureau van Mr. Moking.

Verwante presentaties


Presentatie over: "We zijn in het bureau van Mr. Moking."— Transcript van de presentatie:

1 We zijn in het bureau van Mr. Moking.
Heeft hij wel goede bedoelingen? Zet je kritische bril op en ga op onderzoek. Bureau Mr. Mocking

2 Bekijk aandachtig het filmpje
BUREAU MR. MOCKING

3 Hoe probeert reclame een ander beeld op te hangen van wat ze verkopen?
Misleiden door : Verpakking Leuke muziek en gelukkige mensen Gezondheid, genot, gewin, gemak Bij een groep horen Hoe merk je die misleiding in de voorstelling Adem Benemend? Mr. Moking zwijgt over de schadelijke effecten Enkel de winst is van belang Doelgroep vergroten (jonger publiek) zodat er meer winst is Illusie opwekken maar dit is niet de realiteit

4 Het is verboden om reclame te maken voor tabak sinds 1999 (dit mag enkel in tabaks-en krantenwinkels, je ziet het ook nog op sociale media, youtube,…). Is dit goed volgens jullie? Helpt dit? Hoe probeert de tabaksindustrie het roken tot bij jullie te brengen en jullie te (ver)(mis)leiden? Reclame in tabaks-en krantenwinkels Design van sigarettenpakje Shisha-pen : sigaret hip maken

5 Extra BUREAU MR. MOCKING RECLAMEMAKER
Het reclamebureau ‘Reclame voor reclame’ is op zoek naar nieuwe medewerkers. Dien je kandidatuur in voor een job als medewerker door één van volgende opdracht uit te voeren. Zoek samen in je groepje een product dat giftig/slecht/ongezond is en probeer er reclame voor te maken zodat het lijkt alsof het een goed product is. Je kan dit doen voor roken/sigaretten, of voor een ander product.

6 Extra BUREAU MR. MOCKING TEKST ZOALS U
Want ik denk dat ik stilaan word Zoals u Ik denk dat ik stilaan word Als ge geen hindernis meer ziet En er is geen geweten Als ge de fout maakt en hem tegelijkertijd al kunt vergeten Als ge elke kunt vieren Dat ge alweer niet zijt betrapt Als niemand u op uw plaats zet Nooit terug naar start Hoe voelt dat dan? Voelt ge dat komen? Sluipt dat ongezien binnen? Of komt het keihard aan? Als het in uw kraam past Dan krijgt ge het verkocht Als ge u niet laat vangen Dan hebben ze niet goed gezocht Als ge'r geen waarde meer aan hecht Als het allemaal passeert Als niks u nog verbaasd Als de schuld is verteerd Als ge geen moeite meer moet doen Om uzelf te overtuigen Als ge pluimen in uw gat steekt Die niet voor u waren bedoeld Hoe voelt dat dan? Valt het te benoemen? Is het herkenbaar of duurt het lang Voor ge't beseft?


Download ppt "We zijn in het bureau van Mr. Moking."

Verwante presentaties


Ads door Google