Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Advertisements

Het kind als regisseur van zijn eigen kennis 6 februari 2008 BICTA Doetinchem.
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Het digitaal schoolbord
Ict - beleidsplan
Project Roemenië via ThinkQuest.
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Integrale opdrachten STW
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
25 MEI MEI 2009 Workshop : onderwijskundige context en ict.
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
ICT 1ste graad Kennismaken met computerconfiguratie Tijdens de eerste jaren van het secundair onderwijs, hebben jullie reeds kunnen kennismaken met de.
Informatie Communicatie Technologie
Informatie Communicatie Technologie
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
 Muzische vorming 1 Balo Les 6. 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten.
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
SEPTEMBER 2007 : ICT-EINDTERMEN= werken aan ICT-COMPETENTIES informatiecommunicatie (in) (be) oefenen twee richtingen (op) zoeken één richting ICT op een.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdag jongste kleuters … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
De centrale doelstelling blijft: COMMUNICEREN. kennis (weten dat) vaardigheden (weten hoe, waar, wanneer,waarom) interculturele competentie: = vaardig.
DALTON compleet?.
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming.
Een bewegingsbeleid op school
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Competentiegericht leren vmbo
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Werken met BRICKS 11maart 2011 Onno Rook
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
Activeren van voorkennis
Wiki Interculturele communicatie
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Workshop evalueren Dcp
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Groepsdynamiek 1.
EEN KIJK OP ICT IN HET BASISONDERWIJS “Zij wilde de wereld zien, hij installeerde Google Earth”
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.
“Van Wieg tot Werk” “Van Wieg tot Werk”. Basisscholen gemeente Brunssum Onder het schoolbestuur van Movare zijn er 9 scholen; m.n. Meander, Koningin Beatrix/Treebeek,
Coaching in regioleren
Wat is coöperatief leren?
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Naam: Rafaël Klas: MH2A Datum: Stagebegeleider:
Praktijk Opleiders Cursus
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck

Excursie Heideberg: punt 3 In de eigen leefomgeving bouwmaterialen in verband brengen met gesteenten of de verwerking ervan. kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving (vakoverschrijdend) kunnen ICT gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren (vakoverschrijdend) Doel

Doelen gehaald? ICT als herhaling  vastzetting ICT wordt geassocieerd met plezier Zelfstandig kennis inoefenen

Aandachtspunten Na de presentatie alles nog eens vastzetten (eventueel andere dia) Leerlingen moeten duidelijke richtlijnen krijgen Optreden bij ongepast gedrag Zorg ervoor dat alle linken goed werken

Algemeen besluit Goede keuze in deze context ICT moet begeleid worden door de leerkracht Hebben de leerlingen ook iets van bijgeleerd?