Ontwikkelingsportfolio Docentenopleiding 2014/2015

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Bevindingen Proefvisitatie Onderwijswetenschappen OU 29 Feb Alexander Udink ten Cate Rob Koper Diana Dolmans.
3 H/V, kiezen voor een profiel
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
Naar een nieuwe Toetscultuur EHON-conferentie Gert-Jan Los.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Projectonderwijs in het HBO
Criteriumgericht Beoordelen - beroepsbekwame toetsing – VELON 2014
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Deze voorstelling is speciaal voor jou! GENIET!!
Gepersonaliseerd leren
T-AfL-Q: 0-meting en actieplan
VASTEN bezinning maandag 21 maart 2011.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Kenmerken van een goed team
Ik als persoon volgens mijn vriendinnen. Vrolijk Lachen Goed gezind enthousiast Hoe ken ik Jessica Smeets? Leen V.
Welkom op onze thema-avond
Mijn Persoonlijke Opleidingsplan Caroline Boom. Indeling opleidingsplan Mijn eigenschappen Leerdoelen Activiteiten Stageplan.
Geef je vader/moeder/verzorger/… sterren voor iedere vraag.
Instructie 1. Bekijk per vraag welke foto’s er nodig zijn om de quiz persoonlijk te maken. Lees de instructie in de notitiebalk. 2. Maak en verzamel de.
Arnaud schoenmaker 4BHZb
2. Eduscrum als activerende didactiek
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Merkbaar inzicht onderzoek voor. een korte vakantie of dagtrip Overwegen Oriëntatie & inspiratie Beslissing & invulling Ervaring dagtrip/ korte vakantie.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
OFC28 mediawijsheid les 4.
Doelen Het stimuleren van een positieve sfeer in de klas
Avans Hogeschool Breda Fysiotherapie
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Presentatie Beoordelingsporfolio
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Begeleiden en coachen. Studiehandleiding 1 de module loopt over kwartaal 2 en 3. De intensiteit van de gesprekken is vrij. Toetsonderdeel 1: a) theoretische.
Wetenschappelijk literatuur Selina Vlieger Mini-les.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
Waar ga ik het over hebben? Wie ben ik (volgens mezelf)? Wat zijn mijn voornaamste interesses? Wat is verder belangrijk voor mij? Hoe denk ik over mijn.
Ouders als studiekeuzecoach Hermien Miltenburg,
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Professionele ruimte voor professionele identiteit van beginnende leraren Han Leeferink Radboud Docenten Academie BSL-project Onderzoekers: Harmen.
Kenmerken van een goed team
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Kenmerken van een goed team
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Competentie gericht onderwijs
Studieloopbaan coaching Portfolio presentatie
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Kenmerken van een goed team
Transcript van de presentatie:

Ontwikkelingsportfolio Docentenopleiding 2014/2015 Selina Vlieger 12 December 2014

Presentatievaardigheden Feedback Tempo te snel Meer rust in het verhaal Wiebelen

Doelen Hoe ziet Selina zichzelf? Hoe zien anderen Selina? In welke lessen heeft Selina leservaring? Hoe verloopt de ontwikkeling per gegeven competentie?

Hoe zie ik mijzelf? Kernkwaliteiten Valkuil Toegewijd Kan geen nee zeggen Besluitvaardig Forcerend/drammerig Relativerend/Realistisch Cynisch Verantwoordelijk Overal mee bemoeien Vrolijk Fanatiek Zelfstandig Koppig Sociaal Te gezellig Resultaatgericht Mezelf onderschatten

Hoe zien anderen mij? Naam Relatie Sterke Punten Zwakke punten (ontwikkeling) Tessa de Groot Directe collega - ondernemend - loyaal - besluitvaardig - meer risico’s durven nemen - harder zijn Ruben Salomon Werkgever - verantwoordelijk - motiverend voor anderen - gericht te werk gaan (gast staat op nummer 1) - in een grote groep superioriteit te nemen - het grote plaatje zien (komt ook door weinige uren) Frans & Marjan Vlieger Ouders - Sociaal - Organisatorisch - Rechtvaardig - Doorzetter - Rommelkont (qua spullen) - Meer van eigen kunnen uitgaan Ben Driesen Partner - Weet wil je wilt - Doorzetter - Vrolijk - Omgang met tegenslag - Rommelig (qua spullen) - Stellig in je mening Jo Thewissen Docent HvA - Open, helder, vrolijk - Leuk nieuwsgierig - Geïnteresseerd - Vriendelijk - iets afwachtend - voorzichtig Francien Student HvA - Legt goed uit - Is duidelijk - enthousiast -zorg ervoor dat de gehele klas stil is als je praat (gebeurd af en toe)

Leservaringen Wat Datum Onderwerp Soort les Aantal minuten Opmerkingen Skills 18-sep Gangpatronen Werkcollege 20   SLB 29-sep Competenties doceerles 50 MW Casus bespreken PGO 100 in samenwerking met de docent 11-nov 12-nov Leermethodes Doceerles 17-nov Introductie FLP-2 18-nov Doelen 24-nov 25-nov Prestaties verbeteren

Ontwikkeling per competentie

Ontwikkelen van onderwijs (1) Visie  oud & nieuw combineren enthousiasme SLB lessen ontwikkelen LVF Feedback docent

Ontwikkelen van onderwijs (2) Doelen 2 hoorcolleges EBP digitale module EBP Zwakke punten Nog weinig ervaring Sterke punten Originele werkvormen

Begeleiden van studenten (1) SLB Gesprekken van studenten Kletspraatje Feedback tijdens de docentenlessen

Begeleiden van studenten (2) Doelen Begeleidingsgesprek met een student Meer ervaring Zwakke punten meer overwicht Sterke punten toegankelijk

Beoordelen (1) Doelen Toetsing presentaties Toetsing participatie in het groepsproces

Beoordelen (2) Zwakke punten Weinig ervaring op het Hbo Niet hard genoeg Sterke punten Ervaring scoreformulieren

Hebben jullie de doelen behaald?! Petje op Petje af

Welke valkuilen heeft Selina volgens zichzelf? Mezelf onderschatten, cynisch, te gezellig  Staan Kan geen nee zeggen, koppig, mezelf overschatten  Zitten

Staan Kernkwaliteiten Valkuil Toegewijd Kan geen nee zeggen Besluitvaardig Forcerend/drammerig Relativerend/Realistisch Cynisch Verantwoordelijk Overal mee bemoeien Vrolijk Fanatiek Zelfstandig Koppig Sociaal Te gezellig Resultaatgericht Mezelf onderschatten

Wat vinden anderen van Selina? Asociaal Chaotisch Onrechtvaardig Geeft snel op  Staan Sociaal Organisatorisch Rechtvaardig Doorzetter  Zitten

In welke lessen heeft Selina ervaring? Doceerlessen, PGO-lessen  Staan Hoorcolleges, doceerlessen, PGO-lessen  Zitten

In welke competentie scoort Selina het laagste niveau? Beoordelen  Staan Ontwikkelen in onderwijs  Zitten

Hele fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar