Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Gesprekscyclus Quadraam
Formatief - summatief evalueren
Projectonderwijs in het HBO
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Meer rendement met het portfolio als begeleidingsinstrument
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Vernieuwing verzorging
Standaarden voor onderzoek Fontys Pabo’s
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Proeve van Bekwaamheid
Portfolio
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Competentieprofielen
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Ieder zijn leerstijl Voor we over leerstijl spreken moeten we duidelijk weten wat leren is. ‘Leren is het verwerven van nieuwe competenties’. Dit leren.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007.
Workshop “Beoordelen”
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Klinisch redeneren en evidence based practice
Informatiemiddag stage jaar 3
De kubus van CSPE succesfactoren!
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
6 stappen in Risico management
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Studieadviesregeling
Bachelor Medische Hulpverlening
Werkveldconferentie 13 november 2014
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Gespreksvaardig-heden
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Studieloopbaancoaching
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Evaluatie Cursus.
Praktijkleren en instructie werkplan
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Rollen binnen het werkplekleren
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Keuzethema: differentiatie
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Gepersonaliseerd leren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Transcript van de presentatie:

Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?

Programma 15 min. Nieuwe beoordeling formulieren 20 min.Rolverdeling 15 min. Overlegmomenten 10 min. Terugkoppeling

Doelen De praktijk kent de prioritering in het startdocument en geeft eventuele verbeterpunten aan De praktijk brengt eigen ideeën naar voren ten aanzien van de samenwerking tussen de betrokken partijen bij de stage

Algemene wijzigingen Beginsituatie 3 dagen stage-ervaring in plaats van 17 weken 4 dagen stage in plaats van 3

Wijzigingen beoordelingsformulier Weging in de beoordeling Eerste beoordeling vervangen door evaluatie Beroepsproduct integratief deel van de stage

Weging in het beoordelingsformulier competentie 1 Nieuwe competentieprofiel stelt dit opnieuw centraal Beheersing van het primair proces versoepelt verwerving van andere competenties. Het vormt de kern van het verplegen

Verzwaring van competentie 12 Aansturen op sterkere zelfsturing van de student Door middel van persoonlijke leerdoelen, 360 graden feedback en reflectie beter zicht op leerprocessen Vakontwikkeling juist hier van belang

Aangepaste beoordelingsformulier Competentie 1Gedragsindicatoren Niveau 2 Voert een anamnese / intakegesprek met patiënten met een eenvoudige zorgvraag en stelt op basis hiervan een zorgplan op en legt dagelijks verslag van de verleende hulp / interventies. Verslaglegging gebeurt volgens de standaard van de afdeling, en volgens theorieën over verslaglegging, daarbij rekening houdend met de privacy van de zorgvrager Weegt op basis van de situatie, de zorgvraag en de kenmerken van de patiënt voortdurend af welke aanpak nodig is en welke informatie verstrekt moet worden aan de patiënt. Informeert en overlegt met de familie / naaste(n) van de patiënt over de zorgaanpak en houdt rekening met de (soms strijdige) belangen van de patiënt, de organisatie en eventuele andere belanghebbenden, past het handelen hierop aan. OnderdeelPunten Maximum aantal punten Minimum voor een voldoende 18 Toelichting Gedragsindicatoren 30

Eindcijfer stage (voorbeeld 1) Beoordeling competentie WegingPunten 130* ( min. 18) * (min. 18)20 Totaal64 ( 6)

Voorbeeld 2 Beoordeling competentie WegingPunten 130* ( min. 18) * (min. 18)10 TotaalOnvoldoende

Berekening totaal Voorbeeld 1 Stage7*642 Beroepsproduct3*721 Totaal63 Voorbeeld 2 Stage7*749 Beroepsproduct3*515 TotaalOnvoldoende

Onwenselijke situatie Escalator

Wat kunnen wij doen om dit te voorkomen? Studenten ondersteunen bij het maken van een plan en de wijze waarop hij dat gaat uitvoeren. Instructie mbt leerproces verminderen

Verwachtingen van de student Student denkt vantevoren na over competenties: Bepaalt hoe hij competenties kan ontwikkelen door schrijven van doelen, bepalen van inspanning, planning, controles hiervan en verwachtingen Gedrag als zelfobservatie een zelfmonitoring Na uitvoering van de leertaak komt er reflectie over alle processen betrokken bij de uitvoering van de taak. De lerende komt tot een zelfbeoordeling op basis van een voor opgezet doel en bepaald de kwaliteit van het bereikte. Deze zelfreflectie houdt ook opvattingen in en maatregelen die men zal nemen om de volgende de taak beter aan te pakken

De rolverdeling? De student Werkbegeleider Instellingsdocent Stageles docent Wie doet wat en hoe komen wij tot bevredigende samenwerking?

Stille wand.. De taak en rol van de instellingsdocent is..... De taak en de rol van de werkbegeleider is... De taak en rol van de student is Om leerprocessen te bevorderen.....

Overlegmomenten Moment van samenkomst VoordelenNadelenVoorwaarden Evaluatiemoment Eindbeoordeling