Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thema 7 Les 1a Smaak. • recensie = een tekst waarin je opschrijft wat je ervan vindt.
Advertisements

Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Allemaal hartelijk welkom
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Welkom op de informatieavond van groep 7!
De Vrouw Toen God De Vrouw schiep was hij op de zesde dag nog laat aan het werk. Een engel kwam langs en zei: “Waarom duurt het maken van deze zo lang?”
Een vrouw te zijn.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
De Van Damschool in ontwikkeling
Veilig Internet Volgende
Mijn gegevens op het web!?
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Vmbo Helicon Eindhoven
Enquete BS Noorderbreedte
Waarom neem ik met mijn kind een verteltas mee?
Proef nummer Sanedu De sanedu club is leuk !!!!!!!!!!!!!!!
LOT OP REIS LISANNE, PETER, MONICA, EVE EN DYLAN..
Wat gaan we leren in groep 5
Voorbereiding post 3 Blij met hei Groep 1-2. Welkom bij IVN Valkenswaard-Waalre Dit is de Powerpointserie als voorbereiding op post 3: Blij met hei, voor.
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 3 Even schrikken Groep 7-8.
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 1-2.
Interpreteren van data
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Presentatie Bijeenkomst 4
Titel Van de Dia’s Hier kunt u uw bericht kwijt. Het lettertype is Calibri en de letter grootte is 28. Gebruik maximaal 8 regels per dia Gebruik niet meer.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 3
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Welkom in groep 1/2B.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Voor het eerst naar school; een kijkje in groep 1 en 2 Wat leuk dat je bij ons op school komt.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
“Slootje springen, een vuurtje stoken of fruit plukken van de boom… Veel kinderen hebben dat nog nooit gedaan! Is het belangrijk om te doen? Ja! Want.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
4 Gedicht Kleurplaat voor de kleintjes De Kerstman is weer in het land
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Welkom Uw kind zit dit jaar in groep 3. Groep 3 is een belangrijk jaar waarin de kinderen erg veel leren! In deze PowerPoint wordt de belangrijkste informatie.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
V eenlab Alles over, en meer.
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Presentatie Nederlands Over 4 stellingen Naam: xx Klas: 4vmbo bk Datum:
Welkom in groep 2!.
Creatief schrijven.
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Wat maakt een PPT goed?.
favoriete boek of leesplek Favoriete leesboek: __________________
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Runen, vlechtwerk en goden
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Transcript van de presentatie:

Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014

Omschrijving onderzoek Doel onderzoek: inventariseren of schoolkrant nog wel gewenst is Methode: schriftelijke enquête Doelgroep: kinderen Koningin Beatrixschool ouder van deze kinderen Steekproef: 118 kinderen 48 ouders

Uitkomsten onderzoek Uitgesplitst naar ouders en kinderen Weergave in %

Lees(t) u / je de schoolkrant …? Steekproef: ouders: n=48 / kinderen: n=118

Lees(t) u / je de schoolkrant dan …? Steekproef: ouders: n=48 / kinderen: n=118

Wat is uw algemeen oordeel over de schoolkrant? Wat vind je van de schoolkrant? Steekproef: ouders: n=48 / kinderen: n=118

Wat vindt u positief/goed aan de schoolkrant? Basis: ouders Leuk om te zien wat de kinderen (mee) maken / waar ze mee bezig zijn Kinderen mogen eigen tekeningen / verhaaltjes maken / eigen inbreng Alle kinderen staan in de schoolkrant Samenwerking van de kinderen Ziet er leuk/goed uit Kinderen kunnen ideeën / mening kwijt Kinderen zijn creatief bezig Nieuwtjes Leuke onderwerpen Steekproef: ouders: n=48

Niet ieder kind staat in de krant Wat vindt u negatief/slecht aan de schoolkrant? Basis: ouders Lastig te lezen / te klein afgedrukt / teveel op 1 pagina / te vol Kwaliteit print (te licht / zwarte lijnen) Gesplitste schoolkrant (onder-, midden-, bovenbouw) Vaak hetzelfde Papier verslindend Beperkt thema / ook ruimte voor algemene zaken Liever in kleur Niet ieder kind staat in de krant Steekproef: ouders: n=48

Wat vind je leuk aan de schoolkrant? Basis: kinderen Puzzels / woordzoekers / spelletjes / kleurplaten Tekeningen Gemaakt door en voor kinderen / iedereen kan er iets leuks in schrijven Moppen Alles is gewoon leuk Kunt iets van iedereen zien / wat iedereen meemaakt Staan leuke dingen in Verhaaltjes Strip Mag je eigen mening geven Leuk om eraan te werken Steekproef: kinderen: n=118

Wat vind je niet leuk aan de schoolkrant? Basis: kinderen Te klein / niet te lezen / onleesbaar / stuk niet helemaal erop Zwart-wit / liever kleur Verhalen Puzzels / woordzoekers / spelletjes / kleurplaten Altijd hetzelfde / teveel van hetzelfde / veel kinderen maken hetzelfde Tekeningen (kleuters) Saai / saaie vorm / ziet er saai uit Alles Slechts 1 onderwerp Mag onderwerp niet zelf kiezen Splitsing krant Steekproef: kinderen: n=118

Vind je het leuk om aan de schoolkrant te werken? Basis: kinderen Steekproef: kinderen: n=118

Vind(t) u / je dat de schoolkrant moet blijven? Steekproef: ouders: n=48 / kinderen: n=118

Hoort (gewoon) bij de school Waarom vindt u dat de schoolkrant moet blijven? Basis: ouders Leuk om op de hoogte te blijven / om te zien wat de kinderen doen en maken Blijvende herinnering Leuk om te zien hoe kinderen denken / vertellen op hun eigen manier Leuk om dingen te zien die ze zelf gemaakt hebben Hoort bij algemene ontwikkeling Creatief bezig zijn / leuke manier om zich te uiten Hoort (gewoon) bij de school Steekproef: ouders: n=44

Geen toegevoegde waarde / zal niet veel gelezen worden Waarom vindt u dat de schoolkrant niet moet blijven? Basis: ouders Geen toegevoegde waarde / zal niet veel gelezen worden Papier verslindend Steekproef: ouders: n=4

Moet de schoolkrant apart voor de onder-, midden- en bovenbouw verschijnen? Of heeft u liever één schoolkrant voor de hele school? Basis: ouders Steekproef: ouders: n=48

Wilt u de schoolkrant liever digitaal of liever op papier? Basis: ouders Steekproef: ouders: n=48