ICT Design Team Kunst en Cultuur Street Art in Gent
Street Art Project Partners Doelen Workshops Project Weebly & Blog Debat
Partners Lerarenopleidingen van verschillende instellingen in Gent – HO & VO – 7 leden (5 ≠ instellingen+ Bram Pynoo van ENW) Mark Verbeke cvo Kisp Evelien Flamezcvo Kisp Cato De Baetscvo Kisp Project coördinatie Project leden
Doelstelling Continue professionalisering van lerarenopleiders ICT-competenties van lerarenopleiders ontwikkelen Aanwezige expertise delen en versterken Collaboratief curriculum design Integratie van vernieuwende media/ICT in en buiten de klas Project Street Art in Gent ICT-ontwikkelingsprofiel voor lerarenopleiders (ENW AUGent, VELOV)
Concrete subdoelstellingen Good practices ICT in Kunst & Cultuur – Inspireren – Drempelverlagend werken Handleidingen voor ICT- en multimediatools Kleine geocaching route Street Art in Gent Samenwerking en netwerking Project Street Art is een middel om ICT-competenties te versterken
Workshops Datum Workshop 1: videobeelden opnemen en monteren Flipcamera, Movie Maker, YouTube,... 2/10/2014 Workshop 2: Social Media Facebook, Twitter, Pinterest,.. 11/12/2014 Workshop 3: Apps in de klas29/1/2015 Workshop 4: Geocaching (integratie van voorgaande)13/5/2015 Curriculum Design Integratie van ICT Aanwezige expertise delen en versterken Handleidingen Experts in ICT & vernieuwende media
Weebly & Blog Weebly: delen van ervaringen, tutorials, good practices, designs,… doorheen het proces Blog: mogelijkheden om bottom-up te werken
Evaluatie: sterktes Aanwezige ICT-vaardigheden delen ICT-vaardigheden versterken door verkennen en design Materialen, handleidingen, tutorials, good practice,… delen Weebly: communicatie over project en didactische mogelijkheden van een aantal ICT toepassingen in de klas
Evaluatie: uitdagingen Hoe kunnen we leden op lange termijn stimuleren om zich in het project te engageren? Hoe kunnen we lerarenopleiders stimuleren om hun noden en wensen op vlak van ICT te delen? Hoe kunnen we de overtuigingen van lerarenopleiders op vlak van ICT-integratie in en buiten de klas beïnvloeden?