VU Masterclass Game Development maart 2006 Masterclass Game Development Practicum Kin Hung Cheng.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Advertisements

Bazarlessen Klas 2.
Op het Zuyderzee College
SPECS: • Datum: 13 of 20 maart 2014 • Locatie: FLOOR Kohnstammhuis • Wie: Teams Hogescholen Nederland (met CE of CO opleiding) CONCEPT TEAMS: • Maximaal.
Cursus Websites bouwen
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop OGW in de klas..
Schoolgegevens nakijken en bezette plaatsen invoeren Surf naar Log in via het blokje ‘bestaande.
Lesgeven en begeleiden
Masterclass Informatiekunde, Dominicuscollege, Nijmegen
Hoe werkt een powerpoint?
Je wil met een groepje vrienden afspreken?
Modelleren Steve Stomp VU Masterclass Game Development maart 2006.
The Making of VU-Life 2 Team VUgame. Het team [Insert photo here] [Insert photo here]
Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven.
Presentatie over Tijgers.
WMF Plaatjes bewerken In 2007.
Zoeken wij ons behoud * wel? * dat je na je dood eeuwig mag leven bij God.
Aardrijkskunde 1.6 Ontdek Nederland met de atlas.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
E-minds Gemaakt door: Marie Joëlle. Menu.  E-minds  Foto's  Zwem game  Stop filmpje.
Tweede wereldoorlog.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Mijn Restaurant Opdracht ICT.
Half-Life 2 Modding Anthony Agustin VU Masterclass Game Development maart 2006.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Installatie stappenplan voor Netwerkkaart
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Project “Horizon Verbreden”
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
Geest, gaven, vruchten & talenten deel 1 29 maart 2015 R.Rausch © Serie: Geest & gaven (drie delen Q&A) Evangelische Baptisten Gemeente Tilburg.
“Ontwikkelen van educatieve spellen voor een speciale doelgroep”
Online filmpjes maken. (
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Controles Welke, wanneer, waarom??. Welke controles zijn er? Ingangscontroles Procescontroles Productcontroles Eindcontroles Hygiëne controles (ruimte,
1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht
Een herfstboekje maken
1 Op het Zuyderzee College Informatica. 2 Informatica Wat is het niet ? Wat is het niet ? Wat is het wel ? Wat is het wel ? Is informatica wel iets voor.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Solliciteren: wat wil ik?
De voorbereiding De planning
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Module Spanplaatjes.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
Photoshop, Indesign en Illustrator
Hoe zien docenten de leeromgeving in
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Waar gaat deze workshop over?
Observeren en rapporteren
Gameprogrammeren: Afsluiting
Beste Havo 4..
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
Een nieuwe manier van natuurkunde onderwijs?
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

VU Masterclass Game Development maart 2006 Masterclass Game Development Practicum Kin Hung Cheng

Wanneer / Waar? Op de tweede masterclass les; Op de tweede masterclass les; Datum: 15 maart 2006; Datum: 15 maart 2006; Locatie: Zaal S353; Locatie: Zaal S353; Groepje van 2, aan 1 computer; Groepje van 2, aan 1 computer;

Wat gaan we (niet) doen? (1/2) Niet: Programmeren; Programmeren; AI; AI; Modelleren; Modelleren; (Dit zul je o.a. leren op de VU als je hier komt studeren)

Wat gaan we (niet) doen? (2/2) Wel: Beginnen bij de basis; Beginnen bij de basis; Texturen (van een bestaand level); Texturen (van een bestaand level); Nieuwe objecten bouwen; Nieuwe objecten bouwen; Teamwork; Teamwork;

(Screenshot van het level)

De opdrachten Maak een zo origineel mogelijk level; Maak een zo origineel mogelijk level; Kleine opdrachten op hand-out; Kleine opdrachten op hand-out; Aanpassen van ninja; Aanpassen van ninja; Als er nog tijd over is: objecten bouwen; Als er nog tijd over is: objecten bouwen;

Voorbereiding (1/2) Als voorbereiding voor de volgende keer: Neem foto’s met digitale camera; Neem foto’s met digitale camera; Zodat bij de volgende les: Een texture van maken; Een texture van maken; Specificaties staan in handout; Specificaties staan in handout; Gebruik ze in je level; Gebruik ze in je level;

Voorbereiding (2/2) Ook mag: Plaatjes van Internet afhalen; Plaatjes van Internet afhalen; Maar: wel nog bewerken! Maar: wel nog bewerken! Nadeel: minder origineel; Nadeel: minder origineel; Wees creatief!

Hoe? (1/2) Bestandsnaam van je plaatje / texture Zoek plaatje op door te bladeren Hier vul je een “keyword” in Druk hierop om het in de level te zetten

Hoe? (2/2) Voorbeelden van keywords die je kan gebruiken: mc_vloer mc_vloer mc_tafels mc_tafels mc_plafond mc_plafond mc_buiten_stoep mc_buiten_stoep … (zie hand-out voor meer) … (zie hand-out voor meer)

We hebben een winnaar! Het is een wedstijd! Het is een wedstijd! Laat je design zien aan het einde van masterclass lessen; Laat je design zien aan het einde van masterclass lessen; Wij zelf zijn de jury (niet omkoopbaar); Wij zelf zijn de jury (niet omkoopbaar); De winnaars krijgen: Half-Life 2 pakket met T-Shirt + eeuwige roem; De winnaars krijgen: Half-Life 2 pakket met T-Shirt + eeuwige roem;

Disclaimer Maak er iets moois van, maar: de Vrije Universiteit, docenten, medewerkers en studenten zijn NIET verantwoordelijk voor je content.

Veel succes!!