Wat gaan we deze les doen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Inleiding.
Advertisements

Figuur maken met coördinaten in vier kwadranten
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Het geven van een workshop
Creatieve tijdlijn maken
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Escher.
Verf.
Fauvisme = Kijk naar het filmpje. Wat valt op? Let het kleurgebruik, manier van afbeelden (als een foto of juist niet), vormen, etc.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Aardrijkskunde Welkom Klas 2.
Mini Uil Extra nodig: Het zelfmaakpakket bevat alles om dit mini hangertje te maken! Zie wubbel.wordpress.com/zelfmaakpakketten Stofschaar Strijkijzer.
Hoe maak ik een snorkel? De Snorkels was oorspronkelijk een strip, in 1982 getekend door een Belg (Nicolas Broca). Het Amerikaanse productiebedrijf Hanna-Barbera.
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
Klik telkens met de linkermuisknop om verder te gaan.
Lesplanning tot einde periode
2: Het Oude Egypte Par 4B: Een hoogontwikkelde cultuur
Architectuur.
Opdrachten maken met Smartbook 7 oktober 2014
Tekenen les 5 Vorm & plastiek joeri lefévre.
Thema werken De woorden die je vandaag leert:
Beroepen.
Plattegrond en maquette maken
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Corneille Guillaume Beverloo
Wat zie je hier? Welke kleuren zie je? Is dit realistisch? Herken je dingen ? Wat voor gevoelens roept dit bij je op? Wat vind je van dit (schilderij)?
stappenplan klei-animaties maken mei 2006 P de Man - APS
Practicum bij paragraaf 3
Township  Maken van een huis.  Arme zwarte bevolking  Huis in de township  Vooraanzicht van het huis  Plattegrond van het huis  Bewoners van het.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Open Les Wiskunde F.J. Brandsma 1 Open Les Wiskunde ‘ een wandeling over de Möbius band ’
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Uiltje maken Leven van een juf.
Peter Diem Koeien. Wie is die Peter? Kunstenaar uit Nederland. Veel voorkomend thema in zijn werk: koeien. Gebruikt veel felle kleuren, geen wit meer.
Dirk leven in een middeleeuwse stad. Hoe maak je een middeleeuwse stad? Activiteit 1:  Foto’s van nu vergelijken met afbeeldingen van vroeger;  Zoeken.
Differentiëren & klassenmanagement
Materialen. Papieren Het papier waar je de kaartjes op plakt De kaartjes die je moet uitknippen en moet opplakken. De achterkant voor het papier waar.
MUZIEKPIETJES MAKEN Leven van een juf. BENODIGDHEDEN Per leerling: 1 gekleurd vel papier 4 satéprikkers 1 ballon 1 wc rol 3 of 4 strookjes gekleurd papier.
Lekker hangen! Een hangplek in schutkleuren of signaalkleuren Blz
Kerststalletje in de nacht. Schilder een lichtblauwe rand om de witte cirkel: meng blauw met wit.
bing. com/videos/search
Stempelen op stof Opdracht:
Portret in beeld THTEX.
“Maar het huis blijft staan, want het is stevig gebouwd.”
De Dobbelsteen.
Groentestempels Opdracht: (Let op: Kinderen kunnen deze opdracht niet alleen doen.) Hier gaan we stempelen met groente en fruit! Neem de Chinese kool,
Duif Lucas 3: "Heel het volk liet zich dopen, en toen ook Jezus gedoopt was en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend en daalde de Heilige.
Piet Mondriaan
OPDRACHT Voor de leerkracht: Druk de volgende twee blaadjes af.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Gemaakt door: Marlon Bruins (april 2011)
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Les 4: Rekenen met verhoudingen in dagelijkse situaties
BASISCURSUS KLEUR BASIS KLEUREN.
Papier programmeren Bron: code.org (
Small Basic Console deel 2
Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Terugblik Doel
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Bevo p 2, les 6 Presentie Terugblik les 5 Veegploeg Mededelingen
Toelichting opdracht 271 A/B
Wat heb je nodig? A3-tje, potlood, gum en materialen om in te kleuren.
Wat heb je nodig? Tekenmateriaal.
theorie volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
Kleurrijke eenheid 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Transcript van de presentatie:

Wat gaan we deze les doen? Opdracht afmaken( lakken, stof, met zwarte stift omlijnen) Nieuwe opdracht

Overal patronen

Geometrische patronen Organische patronen

Opdracht: je gaan een eigen patroon maken door middel van stempelen.

De opdracht stap voor stap: Teken een patroon op schetspapier Knip de figuren uit het materiaal Zorg ervoor dat je de figuren makkelijk op elkaar aan kunt laten sluiten Plak ze op de zijkanten van het blokje hout Kleuren uitkiezen en mengen Verf uitspreiden en stempelen (gebruik maken van een spons, zo creëer je een stempelkussen)

schets stempel eindresultaat

Afsluiting Zet je naam en klas op je werk Werk met verf moet in het droogrek Eigen spullen opruimen Corvee staat op het bord