Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Business mapping Business model canvas.
IPMA Trekkersbijeenkomst Joop Schefferlie Maarssen, 6 november 2013.
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
H9: Communicatie.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie.
CORPORATE COMMUNICATIE
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Cross Media.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Ledenvergadering Btg GDW Beleidsplan ‘Van verbinding naar versterking!’ 1.
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Business Marketing Management
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
De kern Core Competence Positionering
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie.
Macrowaardecreatie De waarde die de onderneming in haar totaliteit voor haar klanten creëert d.m.v. de door haar gekozen marktpositie © mr. drs. A.P.J.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
International Business Practice
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

Hoe wordt gezocht ?  Bekendheid = randvoorwaarde  Géén rekensommen  Aantal op longlist  De “namen” en de “naamlozen”  Aankoopsituatie Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

Ondernemings- Merk Corporate boodschap Marketing-boodschap Arbeidsmarkt Onderwijs Banken Aandeelhouders Personeel Distributiekanalen Overheid Pers Branche organisaties Vakbeweging Concurrenten Afnemers Prospects Brochures Beurzen Direct Marketing Internet TV Radio Sponsoring PR Billboards Fleet advertising Public affairs Vakbladen Dagbladen Inleiding strategie Duijnstee Consultancy Communicatie- menuschijf

Wat communicatie niet kan Langdurig inferieure produkten of diensten verkopen Te hoge prijsstelling goedpraten Commodity producten tot iets unieks maken Klachten verspreidingsgraad/over-selling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy

De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid  imago Lada en Mercedes Positionering: - Waar willen we staan? - Waar staan we? - De keuzes Inleiding strategie Duijnstee Consultancy