Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy
Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen Aantal op longlist De “namen” en de “naamlozen” Aankoopsituatie Inleiding strategie Duijnstee Consultancy
Ondernemings- Merk Corporate boodschap Marketing-boodschap Arbeidsmarkt Onderwijs Banken Aandeelhouders Personeel Distributiekanalen Overheid Pers Branche organisaties Vakbeweging Concurrenten Afnemers Prospects Brochures Beurzen Direct Marketing Internet TV Radio Sponsoring PR Billboards Fleet advertising Public affairs Vakbladen Dagbladen Inleiding strategie Duijnstee Consultancy Communicatie- menuschijf
Wat communicatie niet kan Langdurig inferieure produkten of diensten verkopen Te hoge prijsstelling goedpraten Commodity producten tot iets unieks maken Klachten verspreidingsgraad/over-selling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy
De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid imago Lada en Mercedes Positionering: - Waar willen we staan? - Waar staan we? - De keuzes Inleiding strategie Duijnstee Consultancy