Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De eerste 10 Nederlandse grondrechten (bron: Schooltv)
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
In samenwerking met 13 maart 2014.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
De gezonde school.
Training Sociaal Burgerschap
1 Het burgemeestersreferendum Waarom een referendum? Hoe gaat een burgemeestersreferendum in zijn werk? Op wie kun je stemmen? Waar zet Jan Waaijer zich.
Preventie van schade naar aanleiding van agressie
3 Arbeidsrecht en de arbeidsovereenkomst
WG. Nieuwe handhaving Peter Musselaers (Nijmegen)
Personeelsadministratie
Workshop 3 Gelijke behandeling Door: Kees Aarnouts, ROC Da Vinci en Marieke Weemaes, MBO Raad 1 november 2012.
JE EIGEN VEILIGE PUBLIEKE TAAK
Samenvatting in beeld van het werkboek Maatschappijleer
Informatie- avond groep 6
Ouderavond 2012 Ouderavond 2012 Welkom Welkom. Doel van de avond Doel van de avond Nader kennis maken met elkaar. Nader kennis maken met elkaar. Reilen.
Barcelona 2011 Bijeenkomst 7 april. Programma Ervaringen 2010 Het programma voor 2011 Belangrijke reisinformatie Rondvraag en afsluiting Een drankje en.
Staatsinrichting van Nederland
Leidinggeven H11 Iedereen is anders, iedereen is gelijk
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Wees slimmer dan de machine
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Rechtsstaat 22 april Rechtsstaat 22 april 2008.
KAM H2 Arbo-zorg Logistiek teamleider.
Inleiding politieke stromingen
Goederenverwerking H19 Arbo-Zorg Manager Handel.
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Analyse maatschappelijk vraagstuk
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Johan Martens, opleiding Facility Management
Johan Martens, opleiding Facility Management
Johan Martens, opleiding Facility Management
Johan Martens, opleiding Facility Management
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Sociale Hygiëne Les 1.
JGZ en Vluchtelingkinderen Ondertitel. De Nederlandse Grondwet, artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Werken in een arbeidsorganisatie
Huisregels opstellen en handhaven
Les 2 Sociale Hygiëne / 2-12 Jacob van Wieren. Hoe kun je er als ondernemer voor zorgen dat gasten zich goed gedragen jouw horeca-gelegenheid?
John Rawls: Een theorie van rechtvaardigheid Ronald Tinnevelt Faculteit der Rechtsgeleerdheid 1.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 8 Iedereen is anders, iedereen is gelijk.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Thema 2: De rechtsstaat.
Module 2 : You’re beautiful
Blok 4 Helemaal vrij? Deelvraag:
Rob Goossens Wat weten we nog?.
BB - Theorie Donderdag 10 november.
Hond & Kat Les 7 (Afsluitende les)
Laaggeletterdheid en de BPV
Blok 2 Vrijheid in Nederland
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Begroten & Budgetteren
POGGL Themadag 11 november 2014
Tarief berekenen LG32 – 5 IBS 2.2 Gebouwen en terreinen.
Blok 4 Helemaal vrij? Deelvraag:
Vooraf: Welkom, Ga lekker zitten >> Jasje uit
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Begeleiden Les 5.
Introductie intervisie
Werken in een arbeidsorganisatie
Ontwikkelingen in de recreatie
Kwaliteitzorg Les 5.
ADL Les 1.
Social media Wat deel je wel en niet?.
ADL Les 1.
Sportiviteit & Respect
Personeelsmanagement
Transcript van de presentatie:

Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma

Programma vandaag Inleiding Terugblik vorige les Toets & examen Hst 2: Sociale Hygiëne Afsluiting

Terugblik vorige les Zijn er nog vragen over de inhoud? Feedback die ik kreeg Regels (drinken/eten/voet op stoel) Beurtverdeling Afsluiting Heeft iedereen nu het boek?

Toets & examen De toets is op vrijdag 16-4 tijdens frontoffice (3e uur) 's Middags is tapperscursus Toets gaat over het hele boek Jullie krijgen proeftoets mee! Volgende week arrangement! Examen 24-6 Utrecht

Hoe mensen rekening houden met elkaars normen en waarden Hst 2: Sociale Hygiëne? Sociale Hygiëne: Hoe mensen rekening houden met elkaars normen en waarden

Hst 2: Sociale Hygiëne Hoe kun je er als ondernemer voor zorgen dat gasten zich goed gedragen jouw horeca- gelegenheid?

Sociaal-Hygiënisch beleid Visie op gastvrijheidsconcept Bedreigingen onderzoeken Grenzen stellen aan gedrag Het handhavingsbeleid Deurbeleid Samenwerken met partijen Voorlichting en instructie Veiligheidsbeleid (komt later) .

Sociaal-Hygiënisch beleid Een goede gedragsregel bestaat uit drie onderdelen, namelijk: doel van de regel; inhoud van de regel; het waarom van de regel. Opdracht huisregels!

Sociaal-Hygiënisch beleid Handhavingsbeleid: We hebben nu regels, maar wat moet je doen om er voor te zorgen dat deze ook worden nageleefd?

Sociaal-Hygiënisch beleid Handhavingsbeleid: Stappen Regels controleren Regelovertreding corrigeren Regelovertreding sanctioneren Sancties afdwingen . Welke doelen hebben controleren?

Deurbeleid Eisen stellen om ervoor te zorgen dat: De goede naam van het bedrijf behouden blijft. De orde en rust in het bedrijf gegarandeerd wordt. De veiligheid van gasten en medewerkers gewaarborgd wordt. De eisen mogen alleen betrekking hebben op Kleding Gedrag Kredietwaardigheid .

Deurbeleid Selectiecriteria Selecteren op basis van getalscriterium Selecteren op basis van leeftijd Selectie op basis van huisregels

Deurbeleid Geweigerd.nl “Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”

Samenwerken met partijen Met welke partijen werk je samen? Gemeente Andere ondernemers Politie .

Taken leidinggevende Werknemers voorlichten Instructie geven Toezicht houden Werkoverleg voeren Voor- Nabespreking (briefing) Coachen .

Samenvatting Visie op gastvrijheidsconcept Bedreigingen onderzoeken Grenzen stellen aan gedrag Het handhavingsbeleid Deurbeleid Samenwerken met partijen Voorlichting en instructie Veiligheidsbeleid (komt later)

Afsluiting ZIJN ER NOG VRAGEN? PRETTIG WEEKEND!!