AIDA model.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Vier stappen naar succes.
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Marketing voor ZZP-ers
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
Welkom !!!.
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Tegen werpingen opvangen Instemming verkrijgen
H10: Prijsmanagement.
Vraagsturing en marktwerking
De positie van de taxileraar binnen de organisatie
Motivational Interviewing
Hoofdstuk 5 Onderhandelen over toegang en onderzoeksethiek Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
OGO 2.2 Presenteren en Demonstreren
Het debat de opbouw.
Acquisitie.
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Opzet, planning en uitvoering van projecten
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Gespreksvaardigheden
Verandering is de enige constante
WELKOM.
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
3.4 Een huis kopen of huren? Inkomen  .
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Klantgericht telefoneren
Sales H4 Onderhandelen en offreren
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
Effectief communiceren
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Hoofdstuk 6 Service.
SCHOOLTIJDEN ST.-WILLIBRORDUSSCHOOL 11 NOVEMBER 2015.
Kritisch denken ‘vertaald’
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Passieve verkoop: initiatief bij koper niet onderhandelen bedienen i.p.v. verkopen Winkelbediende bedienen etikettering rekken aanvullen klanten informeren.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
7 geheimen van succesvolle acquisitie
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
BB - Theorie Donderdag 10 november.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Verkoop Service.
Vragen stellen, closen en weerleggen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Instrumenten bij marketingcommunicatie
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

AIDA model

A = Aandacht trekken Goede openingszin Demonstratie

I = Interesse wekken belangstelling tonen vragen stellen vertrouwen krijgen.

D = Drang tot kopen opwekken argumentatie overtuigen

A = Afsluiten van de transactie Wanneer. Let op koopsignalen A = Afsluiten van de transactie Wanneer ? Let op koopsignalen * klant reageert alsof het product al in zijn bezit is. * klant vraagt naar levering * vraag naar garantie en onderhoud. * …..

VOCATIO model

V = Verkenning Probleem achterhalen.

O = Omschrijving klantprobleem Samenvatten

C = Confrontatie Voorstel Advies Aanbod

A = Argumentatie Afstemmen op denkwijze van de klant Gebaseerd op kennis van de klant en productkennis

T = tegenwerpingen opvangen luisteren beweringen weerleggen aanvullende informatie geven koopweerstanden overbruggen onderhandelen

I = Instemming verkrijgen Koop is gesloten Koop is nog niet gesloten Geen instemming bereikt

O = Order verwerven Kooptransactie Vindt plaats Koopcontract wordt getekend Offerte wordt uitgebracht.