#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Veranderen op gezamenlijke en eigen kracht
Advertisements

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Leiderschap bij verandering
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Goed Karma Dit is een aardig artikel, maar kort. Geniet ervan ! Dit is wat de Dalai Lama voor 2009 moet zeggen. Dit alles vraagt een paar seconden om te.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman Bijeenkomst 2 EyE.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Het Nederlandse onderwijs:
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
10.1: De pluriforme samenleving Intro statistiek HC Test Onderzoekje.
0 Menukaart ICT in uw onderwijs Voorgerecht Bronnen voor de docent ***** Hoofdgerecht WEB 2.0 in uw onderwijs ***** Dessert: Professionalisering *****
Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.
Ho 8: Portfolio.
School-als-organisatie en schoolcultuur
Bijeenkomst 7 KM2.0 Er was eens… De kracht van een goed verhaal.
1 KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman Bijeenkomst 3 in OBA.
KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman
plaats datum naam trainer
Congres Appreciative Inquiry
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Voorzitter Ledencommissie: Berto de Graaf
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Aan de slag met waarderend vernieuwen
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Conversation Company Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
Vervolg sociaal netwerk methodiek
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Opgroeien in de stad les 3
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Fysieke werkomgeving bij nieuw- en verbouw Bart de Zwart, AStri beleidsonderzoek en -advies Marga Ruitenbeek, docente wiskunde Wouter Prins, CNV Onderwijs.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
CLIL: mathématiques.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Collectiviteit van ambities Consensus- en conflict-bereidheid
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Les 1: Introductie Marketing
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Waar gaat deze les over? We leren: We ontdekken:
Vriendschap, relaties en seksualiteit
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Cursus Interne auditor
Loopbaan en burgerschap les 3
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
E health, Domotica en E-learning
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA

2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen Waarde-oefening (Weggeman/shared values)

3 Stap 1: Uitgangspunt is je onderzoeksvraag KM2.0 Stap 2: Verken het Muizenhuis. Stap 3: Kies dan een kamer van het huis dat je het meest aanspreekt. Geen ratio! Stap 4: Laat de kamer wat je ziet spreken. Stap 5: De wereld scheppen. Stap 6: Terug naar beginvraag. Stap 7: Kennis delen onderzoeksvragen en de existentiële weg die je bent gegaan.

4 BLOGS delen

KM Inleiding (workshop 1)5 Ervaringen uitwisselen TWITTER

KM Inleiding (workshop 1)6

7

1. Verwezenlijking van de vermaakmaatschappij 2. Mobile Society 3. Contra Digitaal 4. Nieuw communicatiegedrag 5. Digitalisering dialoog 6. Hervorming van waarde 7. Prelude tot participatie 8. De bloei van de beeldcultuur FILMPJE: Tony Bosma

 Wat is nu een KIO?  is een organisatie met overwegend kenniswerkers in het primaire proces of ten minste in de technische staf mits die een dominante invloed heeft op het functioneren van het primaire proces.

Geef je ideeen over de gewenste c.q. ideaaltypische inrichting van een KIO: a.De ideale strategie van een KIO kenmerkt zich door… b.De ideale structuur van een KIO kenmerkt zich door… c.De ideale (ICT) systemen, regels en procedures van een KIO kenmerkt zich door… d.De ideale managementstijl voor een KIO, heeft kenmerken… e.De ideale KIO cultuur, heeft de kenmerken… f.De ideale kenniswerker, heeft de kenmerken…

 Wat betekent dit voor de strategie?  Technologisch (of product) leiderschap  Operationele excellentie en cost-leadership  Customer intimacy

13 Vragen om thuis over na te denken: Wat zijn je persoonlijke waarden? Wie zijn de belangrijkste mensen in je leven (geweest)? Wat is het in die persoon dat zo belangrijk maakt? (waarden)

 Zelf aan de slag met je onderzoeksvraag  Zoek een artikel wat te maken heeft met je onderzoeksvraag/thema en zet deze op je blog. Geef aan wat je ervan vindt.  Ga je BLOG meer PR-en!  Zoek voor jezelf uit wat je van Twitter vindt, zet je ervaringen op je blog.  Lees over de Kenniswaardeketen!  Denk na over: Welke gast gaan we uitnodigen? 14

15