#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA
2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen Waarde-oefening (Weggeman/shared values)
3 Stap 1: Uitgangspunt is je onderzoeksvraag KM2.0 Stap 2: Verken het Muizenhuis. Stap 3: Kies dan een kamer van het huis dat je het meest aanspreekt. Geen ratio! Stap 4: Laat de kamer wat je ziet spreken. Stap 5: De wereld scheppen. Stap 6: Terug naar beginvraag. Stap 7: Kennis delen onderzoeksvragen en de existentiële weg die je bent gegaan.
4 BLOGS delen
KM Inleiding (workshop 1)5 Ervaringen uitwisselen TWITTER
KM Inleiding (workshop 1)6
7
1. Verwezenlijking van de vermaakmaatschappij 2. Mobile Society 3. Contra Digitaal 4. Nieuw communicatiegedrag 5. Digitalisering dialoog 6. Hervorming van waarde 7. Prelude tot participatie 8. De bloei van de beeldcultuur FILMPJE: Tony Bosma
Wat is nu een KIO? is een organisatie met overwegend kenniswerkers in het primaire proces of ten minste in de technische staf mits die een dominante invloed heeft op het functioneren van het primaire proces.
Geef je ideeen over de gewenste c.q. ideaaltypische inrichting van een KIO: a.De ideale strategie van een KIO kenmerkt zich door… b.De ideale structuur van een KIO kenmerkt zich door… c.De ideale (ICT) systemen, regels en procedures van een KIO kenmerkt zich door… d.De ideale managementstijl voor een KIO, heeft kenmerken… e.De ideale KIO cultuur, heeft de kenmerken… f.De ideale kenniswerker, heeft de kenmerken…
Wat betekent dit voor de strategie? Technologisch (of product) leiderschap Operationele excellentie en cost-leadership Customer intimacy
13 Vragen om thuis over na te denken: Wat zijn je persoonlijke waarden? Wie zijn de belangrijkste mensen in je leven (geweest)? Wat is het in die persoon dat zo belangrijk maakt? (waarden)
Zelf aan de slag met je onderzoeksvraag Zoek een artikel wat te maken heeft met je onderzoeksvraag/thema en zet deze op je blog. Geef aan wat je ervan vindt. Ga je BLOG meer PR-en! Zoek voor jezelf uit wat je van Twitter vindt, zet je ervaringen op je blog. Lees over de Kenniswaardeketen! Denk na over: Welke gast gaan we uitnodigen? 14
15