Onderzoekend Vermogen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Advertisements

Succesvolle intelligentie
Maak een tentoonstelling
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Autonomie in de derde graad
Startvergadering van woensdag 26 november 2003
De WMO, en maatschappelijke dienstverlening Naar een integrale aanpak.
Leerroute Gabrielschool. Module HGW bijeenkomst 1: 12 februari 2009
De waarde van cultuureducatie
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Meerbegaafdheid Studiedag 28 mei 2014.
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Convergentie en divergentie Twee verschillende wijzen van denken.
Veiligheid, gezondheid en EHBO. Uitgangspunt  Hoe gepast reageren in een noodsituatie? – Deel 1: nodige diensten (5e) – Deel 2: basisprincipes EHBO (6e)
Human Dynamics.
Denk aan de sociale competentie
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
Onderzoek doen Hoofdstuk 1 - Onderzoek.
Edward de Bono’s Zes denkende hoeden
Competentiegericht leren vmbo
Op maat werken aan taal Over de invoering van Muiswerk op de Emmausschool in Rotterdam Rob Royen, ICT-coördinator, leerkracht, taalwerkgroeplid.
De schoonheid van het verschil. Nel Hofmeester Studiemiddag ‘Dyslexie in het Hoger Onderwijs’ 25 september 2014.
Exploitatie mfa’s Dan pas de H-vraag:
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Evaluatie Leerlijnen.
Invuloefeni ng. Bijdragen aan het oplossen van sociaal maatschappelijke problemen zoals de langdurige leegstand van panden in Amsterdam. Voor leegstaande.
Boekhouding en administratie
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
Leerstijlen KOLB SJM.
Kwaliteitszorg HBO5-opleidingen. Vooraf Overleg binnen de CHO (kern + cel KZ) Overleg met HBO5-platform Over: – Werkwijze – Context van de HBO5-aanbieders.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Mirjam van Puijfelik Ethiek Ethische aspecten en professioneel handelen door de maatschappelijk werker.
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
PROBLEEMOPLOSSEND VERMOGEN MARTINE KOERS & THOMAS DE JONGH.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Opvoedingsstijlen met een risico.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
15273.jpg Bijeenkomst 3 Periode 3.
Succesvolle intelligentie (Sternberg)
Directeur Leiding geven Visie Verantwoordelijkheid Creëert randvoorwaarden.
Informatie over buurtbemiddeling en psychisch kwetsbare mensen BB-JdK 2015.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Psychomotorische taxonomie
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Coping.
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Analyse maken Stap één bij projecten.
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
De organisatie en implementatie van IHT
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Informatieavond Geschiedenis in de bovenbouw
Mariken van Himbergen HBO Challenge 3 april 2018.
Kenmerken van het nieuwe examenprogramma
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
B B O Probleem of uitdaging Besluit of oplossing beeld vorming
Studieloopbaan coaching Portfolio presentatie
Prestatiegedrag.
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Inleiding.
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Van data naar inzicht Verzamelen Opslag Interpreteren Zoeken & vinden
Transcript van de presentatie:

Onderzoekend Vermogen Analyseren en probleemoplossend denken

Wat is onderzoekend vermogen? Aspecten en onderdelen van een probleem onderscheiden Informatie verzamelen over de achtergronden en oorzaken Verbanden leggen tussen verzamelde informatie Oplossingen bedenken Goed in onderzoeken -> Sterk analytisch vermogen Nauw verwant met kritisch denken

Betekenis binnen de ICT Snel reageren op problemen Plannen: tijdelijke oplossing bedenken om later een echte oplossing te vinden

Beroepen binnen Onderzoekend vermogen Officemanager Journalist Adviseur Maatschappelijk werker

Hoe leer je deze competentie Lezen Plannen van taken