3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Marketing Marketingmix
Storecheck en consumentenonderzoek
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Van Experience naar Challenge Economy © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
7.3 Kunnen we vrij handelen?
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
© Noordhoff UitgeversSalesmanagement. © Noordhoff UitgeversSalesmanagement.
© Noordhoff UitgeversSalesmanagement. © Noordhoff UitgeversSalesmanagement.
Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers. Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Business Marketing Management
© Noordhoff UitgeversSalesmanagement. © Noordhoff UitgeversSalesmanagement.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Hoofdstuk 2.
§1.4 Waar kies je voor? In deze PowerPoint-presentatie leer je over:
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
§1.2 Waar blijft je geld? In deze PowerPoint-presentatie leer je over:
5.4 Hoe werk je? De overheid is ook een producent. Ze levert vooral diensten. Bijvoorbeeld: Gezondheidszorg & Onderwijs Een groot gedeelte van de kosten.
5.1 Wat kun je doen met groen?
§2.3 Hoe leen je? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: Lenen
8.1 Waarom handel met het buitenland?
§2.4 Wat doet de bank voor jou?
Inkomsten van de overheid
§2.2 Hoe spaar je? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: Sparen
Belasting die je moet betalen als je een product invoert.
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Productbeleid.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
§7.4 Is het eerlijk verdeeld?
Reclame Masters | Ik en reclame!
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Rekenen met procentuele afname
7.3 De product-som-methode Drie manieren om in factoren te ontbinden
7.2 Buiten haakjes brengen Ontbinden in factoren
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
What will you do to change the
2 VMBO-T/HAVO deel Haakjes wegwerken De regel a(b + c) = ab + ac
Machten vermenigvuldigen HAVO
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
3.5 Vergelijkingen oplossen Vergelijkingen met haakjes
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Nederland en de rest van de wereld
Verkoopt en handelt verkoop af
§2.3 De sociale kwestie In deze presentatie leer je over:
Transcript van de presentatie:

3.1 Wat bepaalt je koopgedrag? Marketinginstrumenten De vier P's © Noordhoff Uitgevers 2011 1

3.1 Wat bepaalt je koopgedrag? Productbeleid Verschillende soorten of smaken van een product, maar ook bijvoorbeeld verpakking en presentatie van een product horen bij productbeleid. © Noordhoff Uitgevers 2011 2

3.1 Wat bepaalt je koopgedrag? Prijsbeleid De prijs van een product. De prijs zorgt ook voor de uitstraling van een product. Bij een hoge prijs is de uitstraling luxe, bij een lage prijs meestal niet. © Noordhoff Uitgevers 2011 3

3.1 Wat bepaalt je koopgedrag? Plaatsbeleid De plaats waar het product te koop is. Is het product in het centrum van de stad te koop, op het industrieterrein of alleen op Internet? © Noordhoff Uitgevers 2011 4

3.1 Wat bepaalt je koopgedrag? Promotiebeleid Via welke weg wordt het product onder de aandacht gebracht. Door advertenties in de krant, via Internet of door bijvoorbeeld mond-tot-mond reclame? © Noordhoff Uitgevers 2011 5