Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Identiteitsverankering
Onze kernwaarden.
situationeel leiderschap
Menno Karres Lead Auditor
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Toen God “de vrouw” maakte, was hij al 6 dagen aan’t overwerken.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Wij stellen ons graag aan u voor!
Introductiebijeenkomst
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
John Vaupell Justin van der Steen
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Zorg. is een menselijke waarde Verpleegkundige zorg is.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Ontwikkelingstraject kinderen
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
ALS HET IN HET LEVEN TEGENZIT.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Tien lessen uit het Noorden
Vastenbezinning 5 maart 2012 Welkom.
“Werpt een duidelijk licht op de zaak!”
Woord van Leven November 2012.
Kansen voor Samenwerken
Mijn eerste levensbehoefte is…
Vrolijk Grappen maken Lol TREUREN??? Carnaval 26 februari.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Een theoretische verkenning
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Een manifest als start en overbrugging
Hoe kun je Geloven? Een jaar of tien geleden zat ik in een studentenkamer. HIJ zat tegenover me. Als ik eraan terugdenk voel ik mijn wangen weer gloeien.
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Communicatie met ouders
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Woord van Leven Woord van Leven Augustus 2012 Augustus 2012.
Christen-zijn op je werk: fijn of eng ??
Strategiekaart divisie Zorg & Gezondheid
Aan de slag met waarderend vernieuwen
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Durf te dromen.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
vrijheid Innerlijke vrijheid.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Welkom ik maak me sterk.
*Welzijn. Medewerkers met een gezonde levensstijl en voldoende uitdaging in hun werk zijn over het algemeen gemotiveerd en productief. *Ziektekosten *Preventief.
Kernwaarden Van persoonlijke waarden naar RVO.nl waarden
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Leerdienst over het komende oordeel Openbaring 20 : Hij zal komen om te oordelen de levenden en de doden Hij houdt zich gereed (hij staat klaar)
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Ontwikkeling, wij als EBS
Transcript van de presentatie:

Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid

Samen werken wij aan Gezondheid en verzekeren u van Zorg Toelichting Hoger doel Waarom bestaan wij? Hoger doel Toelichting Samen werken wij aan Gezondheid en verzekeren u van Zorg Wij bestaan om een reden. Met ons hoger doel geven wij aan wat onze bestaansgrond is. We leveren een unieke bijdrage aan de maatschappij: ‘Samen werken wij aan Gezondheid en verzekeren u van Zorg.’ We richten ons op gezondheid, een veelomvattend begrip. Hiermee committeren we ons aan inzet voor kwaliteit van leven, vitaliteit, lichamelijke gezondheid en mentale gezondheid. Wij verzekeren van zorg, dit is tweeledig: we doen waar we goed in zijn, beperking en spreiding van financiële risico’s bij ziekte, maar ook garanderen we de betaalbaarheid, toegankelijkheid en kwaliteit van zorg in de toekomst. Voor wie wij dit allemaal doen? Voor onze eigen klanten, maar ook voor alle mogelijk toekomstige klanten. We doen dit dus voor iedereen. Daarvoor nemen we een andere houding aan dan andere zorgverzekeraars. We starten eigen initiatieven, tonen lef en gaan altijd voor het beste resultaat. Maar dat doen we niet alleen. Om ons doel waar te maken werken we nauw samen met onder meer zorgaanbieders, patiëntenverenigingen, de overheid en kennisinstituten. Wanneer het ons hoger doel dichterbij brengt bundelen we onze krachten met andere zorgverzekeraars.

Toelichting Kernwaarden Waarvoor staan wij? Inleven Vernieuwen Waarmaken Kernwaarden zijn onze diepgewortelde overtuigingen die we in ons dagelijks werk steeds voor ogen houden. Ze zijn een richtsnoer en bindmiddel tegelijk: ze beschrijven hoe we met elkaar en met klanten omgaan. Kernwaarden alleen kunnen op veel verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Daarom zijn ze uitgewerkt in bijbehorende gedragsregels. Ze verwoorden hoe we met elkaar en met klanten omgaan. Veel van deze regels zullen vanzelfsprekend voor je zijn en dat is precies de bedoeling. Maar sommige gedragsregels zijn niet zo vanzelfsprekend, maar zijn wel nodig om onze doelen te behalen. We kunnen daarin verbeteren door hier zelf alert op te zijn en elkaar scherp te houden op het uitdragen van dit gedrag.

Kernwaarden met gedragsregels Inleven Vernieuwen Waarmaken Inleven •         Ik heb aandacht voor alle mensen waarmee ik te maken heb •         Ik verplaats mij in anderen zonder te oordelen •         Ik handel eerlijk en integer, zoals ik zelf behandeld wil worden •         Ik praat over mensen alsof zij aanwezig zijn Vernieuwen •         Ik denk in mogelijkheden en kansen •         Ik ontwikkel mijzelf en anderen •         Ik neem tijd en ruimte voor innovatie Waarmaken •         Ik toon eigenaarschap voor ons gezamenlijk resultaat •         Ik kom beloften na en overtref verwachtingen •         Ik draag onze identiteit uit en handel hier naar

Vóór 2020 kan iedereen vertrouwen op de beste zorg Toelichting Gewaagd doel Waar gaan we voor? Gewaagd doel Toelichting Vóór 2020 kan iedereen vertrouwen op de beste zorg Het gewaagd doel is een uitdagend toekomstbeeld, dat we alleen door uiterste inspanningen bereiken. De grote uitdaging die wij aangaan is verwoord in het gewaagd doel: ‘Vóór 2020 kan iedereen vertrouwen op de beste zorg’. Dit gewaagd doel geeft aan dat mensen er mensen er nu wellicht blind op vertrouwen dat ze de beste zorg krijgen maar dat wij vinden dat dit eigenlijk nog niet terecht is. Een confronterende realiteit. Vanuit ons geloof in solidariteit in het zorgstelsel kunnen wij ons hier niet bij neerleggen. Het maakt het streven naar de beste zorg voor iedereen expliciet, dat vraagt om kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid. In 2020 moet de zorgconsument er op basis van goede informatie en inzicht in kwaliteit echt op kunnen vertrouwen dat hij of zij de beste zorg krijgt. Jong, oud, ziek of gezond. Om dat waar te maken, moeten we nu al stappen zetten. We gaan ons met volle overgave inzetten om dit zo snel mogelijk te bereiken, maar zeker vóór 2020!

Toelichting Kernkwaliteiten Waar blinken we in uit? Verbinden Vakmanschap Verbeteren Onze kernkwaliteiten geven aan waar we buitengewoon goed in zijn. Het zijn de vaardigheden die ons in staat stellen uit te blinken en ons gewaagd doel te behalen. Met ons gewaagd doel verbinden wij ons aan een grote uitdaging. Wij hebben de kwaliteiten in huis om dit te gaan bereiken. Het is aan ons om deze optimaal in te zetten, verder te ontwikkelen waar nodig en onszelf hier scherp op te houden en elkaar aan te spreken waar het beter kan en moet. Deze kwaliteiten beschrijven we in kernkwaliteiten met bijbehorende competenties. Met inzet van onze kernkwaliteiten maken we de zorg beter en schaven voortdurend aan onze eigen dienstverlening, zodat we klanten altijd de beste oplossing kunnen bieden.

Kernkwaliteiten met competenties Verbinden Vakmanschap Verbeteren Verbinden •         Ik geef vertrouwen •         Ik ben aanspreekbaar en spreek aan •         Ik zoek naar het gemeenschappelijk belang •         Ik realiseer samenwerking Vakmanschap •         Ik creëer transparantie •         Ik loop voorop met mijn vakkennis •         Ik maak gebruik van relevante kennis en ervaring om vakwerk te leveren •         Ik deel mijn kennis en ervaring met anderen Verbeteren •         Ik toon lef en leiderschap •         Ik creëer oplossingen voor de klant •         Ik doe mijn werk elke dag beter door het te evalueren