Afdeling Studietoelagen. Structuur uiteenzetting → Informatie afdeling Studietoelagen → Aanzet tot verandering → Initiatieven ٧ informatieverstrekking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sensibilisatie en communicatie De geïntegreerde aanpak Pieter De Neve, Afdeling Communicatie.
Advertisements

Inspectie van het Onderwijs
1 DE COMMUNICATIE Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december 2012 Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Doe jij wat ik beloof? Wat software voor je doet om het werk gedaan te krijgen, en wat je altijd nog zelf moet doen.
Gegevens/Informatie/Kennis
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
HBO5 in Vlaanderen LEIDO, 8 april 2013 Liesbeth Hens
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Anemoon project Vernieuwing administratieve informatieverwerking K.U.Leuven Academische Raad 8 februari 1999.
FAMIPEDIA, kennis on line
Hoofddocent gezondheidsrecht KULeuven,
Uitwisseling tussen DHO en Kinderbijslag
Datawarehouse Nele Coghe
Wat vooraf ging ViA-rondetafel 3 december 2010 Partnerdialoog 6 oktober 2011 Beslissing Vlaamse Regering 28 januari 2011 Lentecampagne Partnerdialoog.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Functiefamilies stand van zaken HR-netwerk 29 april 2005.
Het EPC voor publieke gebouwen
HRM beleidsplan & Strategisch competentiemanagement
Andere Nieuwtjes Studiedag 19 oktober 2011: Mer – in beweging naar een nieuwe toekomst.
POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid van onze klanten provinciale ontmoetingen lente 2011.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
Beleidsuitvoering vs onderzoek Utrecht Jan 2010 Brug tussen beleidsuitvoering en beleidsonderzoek Marc van der Steeg (CPB/TIER)
Dienst maatschappelijk werk & Zorg CM Midden Vlaanderen
1 De wereld aan je voeten ! Kiezen voor wetenschap, technologie en ondernemen in “a global world”
‘Van klachtenbehandeling naar veranderingen’
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Kinderopvangzoeker 5 juli Voor ouders is opvang zoeken eenvoudiger Voor voorzieningen en lokaal loket zijn de vragen beter zichtbaar Voor het beleid.
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Coördinatiecel Vlaams e-government Slide 1 Stellingen workshop digitale stedenbouwkundige vergunningen.
“Vinger aan de pols, bij Buren in nood”, voorstel aanpak kredietcrisis Remco Dijkstra Fractie VVD Buren 24 maart 2009.
Algemene vergadering sportraad 21 mei AV sportraad 21 mei Toelichting subsidiereglementen Directe financiële ondersteuning voor sportclubs.
Introductie film Korte uitleg Medewerker uit SW aan het woord
Het E-loket ® burgerzaken
Bijeenkomst Stagegevers en stagebegeleiders Masterstage Klinische en Gezondheidspsychologie Leuven, 12/12/2011.
Toelichting op Informatiemodel AMW / Maatschappelijke Dienstverlening 2008 Bert van Putten KWIZ.
Enterprise Document Management Fase
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Vorming E-zorgplan.
Werkzaamheden bovenschools GZ psycholoog i.o Schooljaar Informatieochtend SWV /
SZamen|Gezond 15 oktober 2014.
BEURZENPROGRAMMA’S VOOR HBO5. BEURZENPROGRAMMA’S Generieke beurzen Specifieke beurzen: - Transition Fellowship Programme.
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Personeel & Organisatie Kengetallen voor de Vlaamse overheid HR-netwerk 18 januari 2002.
Sensoa Positief Patrick Reyntiens. Sensoa “Het Grote Sensoa” Korte geschiedenis.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
Handiflux in het kader van toekennen van school- en studietoelagen 28 april 2015 Ann Verhaegen Adminstrateur-generaal.
Kinderarmoedefonds Uitsluiting uitsluiten en ontwikkeling omarmen
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier Overzicht voor Intermediairen 19/09/2016 │1.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
De NWOW, de OISZ engageren zich !
SCHOOL & ZIEKZIJN vzw Afdeling Brussel - Vlaams Brabant
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Transcript van de presentatie:

Afdeling Studietoelagen

Structuur uiteenzetting → Informatie afdeling Studietoelagen → Aanzet tot verandering → Initiatieven ٧ informatieverstrekking ٧ administratieve verwerking ٧ dossier behandeling ٧ e-government ٧ anders gaan werken → Risicofactoren → Resultaten

Afdeling Studietoelagen → Onderzoek aanvragen HOGER ONDERWIJS → dossiers (individuele) → Indiening Eerste verwerking voor → Overurenstelsel (1991) - 9 à 10 uur/dag

Aanzet tot verandering → Kritieken inzake informatieverstrekking bereikbaarheid administratieve verwerking → Jaarrapport Vlaamse ombudsdienst → Klantentevredenheidsonderzoek

Informatieverstrekking Brochures, folders, affiches, website Dossierlijn Studietoelagen - Vlaamse Infolijn Informatiesessies

Administratieve verwerking Nieuwe aanvraagformulieren Gezinsdossier Herbruik gegevens Uitbetaling - beraden

Dossierbehandeling Effect gezinsdossiers (H.O “omslagen minder”) Productiviteitsmetingen Kwaliteitscontrole Vorming Uitbetaling personeelsbestand

E-government 2002 : consultancy resultaat = uittekenen TO BE elektronische verwerking Doelstellingen E-government verminderen van de administratieve last voor de burger verhogen van de klantvriendelijkheid verhogen van de gebruiksvriendelijkheid van de applicatie voor de gebruikers verbeteren van de efficiëntie, verkorten van doorlooptijd, verhogen van kwaliteit mogelijkheid tot online aanvragen studietoelage beleidsinformatie genereren uit de applicatie plaatsonafhankelijk werken (thuiswerken, gedeconcentreerd werken)

“Anders Gaan Werken” Doelstellingen Realisatie E-government Aanbieden van aantrekkelijke werkomstandigheden Contact tussen de verschillende groepen verbeteren Soepele opvang toekomstige evoluties in de organisatie Mogelijkheid tot thuiswerk en satellietwerk Stressreductie door spreiding van de intake

Aanpak Analysefase (as is) › Consultancy › Registratie To be › Korte termijn › Lange termijn Overleg › Seminaries › PRO o-meting

Risico - Factoren Deadlines Kerntaken garanderen Impact medewerkers

Resultaten Alle aanvragen behandeld voor 1 januari Daling aantal onvolledige dossiers Daling aantal bezwaarschriften Opnemen andere taken inzake informatieverstrekking Geen overuren meer

Voor de verbouwing

De werkplek - logistiek

Tijdens verbouwing Tijdelijk onderkomen

Ondertussen op de afdeling

HR - Teambuilding

De vernieuwde werkplek

Open ruimtes - functioneel

Actuele apparatuur