Behoefte onderzoek Dennis Schapendonk Nancy de Leeuw Marit Pelk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Vertel mij wat! Het levensverhaal in palliatieve zorg
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Antilopespoor Maarssenbroek
Bewonersvergadering 13 april 2011 Welkom Opening Bestuurszaken 20.25Waar staan wij nu? 20.40Buurt Interventie Team 20.50Pauze 21.10Politie.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
Challenge the future Delft University of Technology WK Sturing en draagvlak voor energiebesparende maatregelen.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
VOEDING EN REUMA.
De ervaringen met het wijkgezondheidswerk in Eindhoven.
Achtergrond Voor orthopedische behandelingen dienen gaten te worden geboord in bot. Het huidige instrumentarium wat hiervoor wordt gebruikt is star en.
Partnerschapsovereenkomst - Nieuws. De omzendbrief Op 7 december verstuurd naar de Beleidscel Aanvraag om praktische informatie Teruggestuurd op 18 december:
Introductie workshop 1.
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Competentiecatalogus Mechatronica
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Vraaggerichtheid als beoordelingscriterium Margo Trappenburg USBO (UU) iBMG (EUR)
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
Academische vaardigheden - C1.5
Even voorstellen Onderwijs adviseur Wat is dat?.
NLT modules en excellentiebevordering
Google versus Bing Gigantenstrijd.
Docentendag Woudagemaal Lemmer CIV 11 september 2014
Bijdrage publieksdag IPNV 14 november 2009 ‘Veteranenzorg in de reguliere hulpverlening’
Differentiëren in de klas (en erbuiten)
Algemene Bewonersvergadering Dinsdag 10 maart uur (inloop vanaf uur)
Prof.dr. Hans Wortmann Voortgangsbijeenkomst 4 maart 2015 Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Vakgroep Operations, Rijksuniversiteit Groningen.
Stage draait door Paul, Lieke, Niels en Anna
Project Zuid-Afrika.
Plan van Aanpak Guatamala Reforestation. Wat hebben wij tot nu toe gedaan?
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
1.4 Het zorgleefplan en de 4 domeinen op basis van de cliënttypering.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Informatievaardigheden Een eerste uitleg over het belang van informatievaardig zijn……..
Wegwijs in Cijfers Daniëlle Kramer Epidemioloog Resi Mangunkusumo Adviseur Publieke Gezondheid GGD Kennemerland Deelsessie 2 Opvoedingsondersteuning.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Social work Week 2.
Overstromingen in Jakarta Waarom deze megacity regelmatig onder water staat.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Werken met groepen jonge kinderen
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Wist u dat…… Jongeren het kiezen voor “later” niet hoog op hun prioriteitenlijst hebben staan? Jongeren sterk de behoefte hebben aan ouders die met ze.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 3: evaluatie.
Roadmap Witboek innovatie in de publieke dienstverlening Powered by… “De innovatieve bende”
KTKU op Fridtjof Nansen groep 7/8 Een keuze uur waarbij alle taartpunten aan bod komen!
De ontwikkeling van de D-RECT Opleidingsklimaten meetbaar maken Klarke Boor.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken.

Vrije ruimte Leerjaar 2.
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Ontwerpen van een woning
Ontwerpen van een woning
Keuzedeel Wijkgericht werken
Januari ’19 Wist u dat…… Jongeren het kiezen voor “later” niet hoog op hun prioriteitenlijst hebben staan? Jongeren sterk de behoefte hebben aan ouders.
Doorontwikkeling pleegzorg in Zuidoost-Brabant
Workshop Opzetten en Uitvoeren van Buurtenquêtes
Welkom.
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Behoefte onderzoek Dennis Schapendonk Nancy de Leeuw Marit Pelk Resultaten Behoefte onderzoek Dennis Schapendonk Nancy de Leeuw Marit Pelk

Bereikt Subdoel 1: Verdieping in onderwerp en achtergrondinformatie. Mijlpaal 1: Achtergrondinformatie is opgezocht.   Subdoel 2: Relevante bronnen vergaren. Mijlpaal 2: Onderzoek naar relevante bronnen is gedaan. Subdoel 3: Behoefteprofiel van bewoners van het Elisabeth en in de omliggende wijken in kaart brengen Mijlpaal 3: Inhoudelijke vragen voor interview zijn opgesteld Mijlpaal 4: Interviews zijn afgelegd. Mijlpaal 5: Behoeftes zijn in kaart gebracht. Subdoel 4: Keuze(s) maken welke mogelijkheden (voortkomend uit de behoeftes) verder uitgewerkt gaan worden. Mijlpaal 6: Keuze(s) zijn met behulp van wetenschappelijke onderbouwing gemaakt. Mijlpaal 7: De keuze(s) zijn overlegd met de opdrachtgever. Mijlpaal 8: De gemaakte keuze(s) voldoen aan de eisen en wensen van de opdrachtgever.

Kwalitatief onderzoek 13 bewoners centrum Elisabeth 3 interventie gesprekken 1 individueel gesprek 13 Wijkbewoners 13 individuele gesprekken Literatuurstudie

Resultaten verwerking

Conclusie Ontmoeten Buitenruimte Kinderen Beweging  

Oplossingen ??? Ontmoeten Deze 4 pijlers staan in verband met elkaar. Bewegen Buitenruimte Kinderen