MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Scheepvaart, Vervoer & Expeditie Transport Ketensimulator
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Usability analyse.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
BrandMission a store built on stories Zijlstraat 85, Haarlem –
Discipelschap.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Zakelijk lezen Nederlands.
User Centred Development
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Mijn Presentatie is de vorkheftruck
Mijn sport: gaat over voetbal en voetbalclubs
LEESVAARDIGHEID Tips & Tricks.
Dromen over Canada. Hier wil ik wonen F*ck jamm er het isniet echt.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Naam: Mijn hobby: Klik op “Naam”. Vul je naam in .
Tips voor de blogger in spé.
Toon karakter. Leg verantwoording af!. Dick Costeris Ordina ITSM management consultant Ruim 23 jaar IT ervaring, waarvan 13 in het beheer werkveld. Passie:
Derdejaars Dansacademie studenten
Gebruiksvriendelijke websites
Wat ik wil…..
Hogeschool PXL – Elfde-Liniestraat 24 – B-3500 Hasselt Wil jij graag nog meer boeken, cd’s, DVD’s,… raadplegen? Vraag.
Studentencongres Reclame en PR.
Oriëntatie op het onderwijs en het leraarschap.
Hogeschool PXL – Elfde-Liniestraat 24 – B-3500 Hasselt Wil jij graag nog meer boeken, cd’s, DVD’s,… raadplegen? Vraag.
Visie & Strategie.
Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
User Experience Design
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Volksuniversiteit Zwolle
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 27 April 2011.
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 20 April 2011.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
College 2 – 28 april 2010 Academie voor Deeltijd – Minor Media Management 2009/2010 – Thema Basiscommunicatie – Marcel Jansens WEBCOMMUNICATIE Minor Media.
MultiMedia Management – WEEK 4 Marcel Jansens 11Mei 2011.
Sandra Schouws20 september 2012 Verbeteren van therapietrouw: includeren van patiënten in Herhaalrecept Service.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Mediamatic voor Eden | Interactie Ontwerpendonderdag 23 augustus 2007 Ino Paap Interactie Ontwerpen.
Powerpoint presentatie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Het schrijven van een betoog
25 februari 2013 Kickoff visualisatie CV Base Snel inzicht krijgen in de gewenste en benodigde functionaliteit.
Copyright Type Association Benelux 1 Ideal Team Profile Questionnaire Management Team Role Indicator.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Rode assen Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Maak je website beter vindbaar!
Bijwoorden van tijd allesvoorengels.nl.
Welkom bij de educatieve info!
Schrijven Een Verslag.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
English 23 April 2018.
Ontdek jouw persoonlijke voorkeursstijl
Transcript van de presentatie:

MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011

Agenda komende weken Week 1: Internet Model en Internet proces Week 2: Van visie naar moodboard Week 3: Wireframing & Use Cases Week 4: Beeld en tekst / Infographics Week 5: Fotografie Week 6: Schrijven voor beeldscherm Week 7: Gastcollege

Agenda week 3 Persona’s User story Wireframing

Eerste contact & Planning

PERSONA’s

Gebaseerd op gedragspatronen Karakter van een gebruiker Aanduiding met foto/icoon Wat doet de persona op jouw website?

Myer Briggs Type Indicator Ben je een snelle of een langzame beslisser? Beslis je op basis van feiten of op basis van emotie?

Myer Briggs Type Indicator Competitief: snel  opsommingen Methodisch: feitelijk  bewijzen Spontaan: emotie  aanbiedingen Humanisch: weldoordacht  ervaringen

Persona 1: Marcel NameMarcel Jansens Age33 Social LifeMarcel is single and lives with his two pets in a small town called Ijsselstein. He regularly sports and is very busy socializing with friends and family. Work LifeHe works at VLC as eBusiness Consultants and Avans Hogeschool as teacher. ExperienceMarcel is a trained internet user and very strict on usability. MBTISpontaan

MAAK 4 PERSONA’s Tip: gebruik de MBTI theorie

USER STORIES

WAAROM? Er is niet zoiets als “DE GEBRUIKER” Woorden zijn niet expliciet Set van functionaliteiten Aanleiding: AIDA - Model

AIDA A: aandacht consument / opvallen I: Interesse trekken / belofte D: Drang tot kopen / overtuigen A: tot actie overkomen  aanschaf

User Story bestaat uit … Visuele representatie Film Strip … Script van maximaal 20 regels Houd de persona in de gaten.

Voorbeeld Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Als student, wil ik graag goedkoop naar Rome heen en weer voor een weekend. Als ‘frequent flyer’ moet ik snel een reis kunnen herboeken.

Detail Story Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Krijgt de docent zijn geld terug? Hoe gebeurt dit? Hoe lang van te voren mag de bestelling geannuleerd worden? Geldt dit voor alle boeken? Voor alle websitegebruikers? Moet de docent de annulering bevestigen? Hoe?

Story voorwaarden Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Er wordt geen geld teruggegeven De annulering moet maximaal 4 dagen voor levering doorgegeven worden Alleen premium leden mogen annuleringen doorgeven.

Story met substories Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Als premium lid mag ik een annuleringen doorgeven. Als premium lid mag tot maximaal 4 dagen voor levering mijn annuliering doorgegeven Als niet-premium lid mag ik geen annuleringen doorgeven.

MAAK 2 USER STORIES PER PERSONA Tip: houd sterk rekening met MBTI

VRAGEN