De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Usability analyse.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Usability analyse."— Transcript van de presentatie:

1 Usability analyse

2 Inhoud www.blokker.nl/ MBTI homepagina Eisenberg hele website
Cialdini homepagina

3 MBTI (1) Competitieve bezoeker Snelle beslissingen
Nuttige feiten (vult zelf de rest aan) Lost graag problemen op Weinig doorklikken Mening expert belangrijk Plaatjes gebruiken

4 MBTI (2) Spontane bezoeker Snel Emotie Specifiek Gevoel
Felle kleuren, vet gedrukte tekst, afbeeldingen Belangrijke informatie goed zichtbaar Gevoelig voor cross- en upsell Maakt snel keuzes

5 MBTI (3) Humanistische bezoeker Langzaam Emotie
Loyaal (tenzij niet tevreden) Goede luisteraar Persoonlijk Afbeeldingen gebruiken met mensen Ervaringen van andere mensen laten zien

6 MBTI (4) Methodische bezoeker Langzaam Feiten Veel doorklikken
Heeft veel specifieke informatie nodig Totaalplaatje belangrijk Vergelijken Plannen De website van Blokker is ingericht op de methodische bezoeker, bovenstaande eigenschappen zijn allemaal van toepassing.

7 Eisenberg (1) Functional (werkt de website) Geen dode links
Geen afbeeldingen die niet werken Accessible Geen app Geen gebruiksvriendelijke website voor mobieltjes

8 Eisenberg (2) Usable (afwijkend gedrag) Zoekoptie midden bovenin
Balk met soort artikelen onder zoekopties (midden bovenin) Mijn winkelwagen rechtsboven Contact rechts onderaan Betaalopties midden onderaan Logo linksboven Intuitive (wegnemen onzekerheden) 600 afhaalpunten Op werkdagen voor 14:00 besteld, volgende dag in huis 30 dagen bedenktijd Niks over verzendkosten

9 Eisenberg (3) Persuasive (overgaan tot conversie)
Groot nadeel registreren In winkelmandje, dan pas bestellen

10 Cialdini (1) Sociale bewijskracht (kiest de groep er ook voor)
Niks over te vinden Cijfer 1/5 Autoriteit (macht uitstralen) Merken Veiligheid Cijfer 4/5 Schaarste Tijdelijke acties Dagaanbieding

11 Cialdini (2) Sympathie (positieve associaties)
(Wieler) sport kaarten winnen Cijfer 2/5 Commitment & consistentie (hebben andere klanten gekozen voor het bedrijf) Niks over te vinden Cijfer 1/5 Wederkerigheid (is de klant bereid iets voor het bedrijf te doen) Zij laten klant iets samenstellen, klant voor zich verplicht fiets dan te kopen Cijfer 3/5 Eindscore 2.5/5

12 Conclusies MBTI Ingericht op methodische bezoeker Eisenberg
Lagen piramide aanwezig, alleen voor mobieltjes niet gebruiksvriendelijk Cialdini Sociale bewijskracht en commitment & consistentie ontbreken

13 Bronnen Website www.blokker.nl/ MBTI
Eisenberg Cialdini

14 Vragen?


Download ppt "Usability analyse."

Verwante presentaties


Ads door Google