 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Welkom bij Leefstijl.
Methodisch begeleiden
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Logical Framework Approach
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Cross Media.
1 Scenario template. 2 DEEL 1: INLEIDING ➔ Uw organisatie ➔ Het uitgangspunt van uw project ➔ De doelgroep ➔ Wat wilt u bereiken? SERVICE DESIGN TOOLKIT.
Inleiding tot marktonderzoek
COMMUNICATIEPLANNING
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Wat is een communicatieplan?
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Quality Function Deployment
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Communicatieplan.
Analyse zwemdiplomabezit. Situatie Pas het meetinstrument aan aan de situatie –Wat is het probleem? –Wat is de (beleids)doelstelling? –Waar wil je op.
Basis communicatieplan
Vorming E-zorgplan.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Kennismanagement & Sociale media
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Personeelsmanagement
6 stappen in Risico management
Communicatie en Instumenten
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Tafel dagbesteding gemeenten
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Communicatie & Relatie
Financiën en sturing Krijgt u wat u wilt met de beschikbare middelen en welke risico‘s loopt u?
Zonder opdrachtgever geen Programma (waarom zoekt het ISZF een opdrachtgever?)
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Toezicht op de kwaliteit van onderwijs en de doorlopende leerlijnen 1. Waarom toezicht? 2. Hoe werkt toezicht? 3. Hoe houden we toezicht op doorlopende.
De nieuwe KNMG-Meldcode Waarom een nieuwe Meldcode? Kindermishandeling groot maatschappelijk probleem Artsen: –Melden relatief.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Open Data PMA 3 december 2015 Om het onderwerp open data wat levendiger te maken willen we een korte presentatie geven, met daarin: een concreet voorbeeld.
H1 Media en communicatie
Coaching.
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 5: Beleidsbeïnvloeding
Methoden om te werken aan continue verbetering
Omgaan met verschillen
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen

2 richtingen van communicatie Luisteren en spreken Geven en nemen Ook in een zakelijke sfeer zorg je ervoor dat er een klimaat van vertrouwen is en begrijp voor beide partijen is/ontstaat. Hou ook ALTIJD rekening met de wensen en verlangens van de ander!

Media= onmisbaar!! Maar tegelijk ook een zwakke schakel: Onpersoonlijk Lastig te beheersen Startpunt bedrijfscommunicatie: ligt bij het bedrijf zelf! imago= onderscheid van andere organisaties, dit door goede bedrijfscommunicatie

Bedrijfscommunicatie= professioneel: voorwaarden Systematisch planmatig = bepaalde strategie Realisatie door rekening te houden met: Doelstelling Doelgroep Medium boodschap =Planmatige aanpak Realisatie door rekening te houden met: Doelstellingen Doelgroepen Media Boodschappen  Deze vorige elementen op één lijn brengen en zo komen tot een communicatieplan

Communicatieplan Rekening houden met de vaste onderdelen: De analyse; beschrijving huidige en gewenste situatie en de bijdrage die het kan opleveren Doelstellingen en doelgroepen; welke doelstellingen wil je bij welke doelgroepen bereiken Strategie: de manier waarop je mensen wenst te beïnvloeden Inhoud boodschap; welke boodschap wil je overdragen Media; welke media? In welke frequentie? Activiteitenplan; gedetailleerd overzicht belangrijke zaken

Beleidsplan Grote bijdrage tot bedrijfscommunicatie Biedt de uitgangspunten van systematische bedrijfscommunicatie Worden beschreven als De plaatsbepaling in de samenleving De uitgangspunten voor concrete activiteiten

Onderzoek Draagt bij tot betere bedrijfscommunicatie Het afvragen van: “hebben de communicatie-inspanningen effect?” Informatie verzamelen: Persoonlijke contacten (rijke bron van informatie) Adviesgroepen (brengen mensen bij elkaar om te brainstormen Media-analyse (kranten, tv, radio,… kunnen altijd iets bijdragen) Analyse van bestaande gegevens (baseren op reeds bestaande resultaten) Literatuuronderzoek (een eerst stap zijn internet en boeken, hierin kan je verder uitdiepen)

Nog vragen?