Made by: BadBoysBroekhin

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Kritische gebeurtenis
Business mapping Business model canvas.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Opvattingen en initiatieven t.a.v. schoon, heel en veilig
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Wat voor zelfstandig ondernemer u ook bent (ZZP, DGA, freelancer, andere eenmanszaak, of bv MKB) of wat voor onderneming u ook heeft... wij hebben voor.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
- - - Social Media.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Hoe kan het jou veranderen?
Toegepaste scenario, wat te doen TAIDA Tracking Analysing Imaging Deciding Acting De controle handelingen voor het schrijven van een goed scenario.
Uitleg bij 82-89, historische vaardigheden
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
MULTICHANNELING CE / SPM week 5. De DIGITALE wereld in 60sec.
Social Media.
1.2 Het atoommodel.
Ik wil de goedkoopste hypotheek! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek en hypotheekrente site kunt u onder andere berekenen hoeveel hypotheek u.
Ik wil de laagste rente voor een annuiteitenhypotheek! Op onze uitgebreide en informatieve annuiteitenhypotheek hypotheekrente site kunt u de maximale.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Social Media.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
SOCIALMEDIA X. TOPIC 1 SOCIALMEDIA X SocialMedia Mening ? X.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Visie & Strategie.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Kennismanagement & Sociale media
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Seminarie Software Open Bestandsformaten Open Versus Gesloten Software.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
Nationale DenkTank 2014 De DataWijzer In één oogopslag zien wat apps en websites met je data doen.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Het verhaal Bella Swan is altijd anders geweest. Ze doet geen enkele moeite om zich aan te passen aan wat de populaire kliek op school dicteert. Wanneer.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Iedereen gebruikt social media.
ThemaTeam Bijeenkomst?
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Heike Delfmann / Lectoraat Veranderend Ondernemerschap NHL 1.
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale media Door liam van den ende.
H2 Soorten media.
over verbouw en nieuwbouw
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Made by: BadBoysBroekhin TOPIC 1: Social Media Made by: BadBoysBroekhin

De rol van social media in marketing en internetstrategie * De mensen hebben 5 sociale basisbehoeften * De 5 basisbehoeften zijn omschreven door de bekende socioloog/ marketeer Maslow in in een piramidevorm * Marketeers moeten ervoor zorgen om de behoeften van de mens te voldoen * Bedrijven hebben tegenwoordig veel profijt door de aanwezigheid van de social media ABRAHAM MASLOW

De sterke kanten van social media en waarom *Social media sites zijn vaak erg actueel, omdat een grote groep consumenten actief is en er altijd wel een als eerste bij een gebeurtenis aanwezig is. In 2009 zagen we hier veel voorbeelden van op Twitter, zoals het vliegtuigongeluk in Amsterdam, en de ongeregeldheden in Iran. *De inhoud van social media websites is vrijwel altijd deelbaar en eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit houdt in dat zeer snel een viral effect ofwel buzz kan plaatsvinden. *Social media en niche communities zijn zeer geschikt voor het benaderen van marketingniches. Dit heeft veel overeenkomsten met de reeds bekende term The Long Tail of Marketing. *Social media zijn snel doorzoekbaar en relatief objectief, aangezien ze worden gegenereerd door een brede groep mensen. Dit wordt ook wel 'the wisdom of the crowd' genoemd. *Social media laat consumenten op een eenvoudigere manier voldoen aan de basisbehoeftes van Maslow, in tegenstelling tot traditionele media. *Sociale media scoren zeer goed in zoekmachines als Google, vanwege het relatief objectieve en betrouwbare karakter. Mensen kunnen via de sociale media hun mening geven over alles en op alles. Mensen hebben bijna op alle onderwerpen kritiek en door de sociale media kunnen ze gemakkelijk kritiek leveren op die onderwerpen. Het vertrouwen speelt ook een belangrijke rol, de mensen hebben veel vertrouwen in de sociale media, want de meeste dingen krijgen ze te weten door de social media websites. Dat vertrouwen word ook opgebouwd omdat de sociale media meestal zeer snel is met het publiceren van nieuwe onderwerpen die in de wereld gebeuren. Daardoor kunnen de mensen ook direct hun mening geven op die onderwerpen.

De zwakke kanten van social media en waarom *Hoewel social media zeer geschikt is voor personalisatie, worden resultaten vaak vertoond op basis van gemiddelden door de werking van democratie. Dit kan er voor zorgen dat goede initiatieven toch niet naar boven komen. *Consumenten en medewerkers kunnen alles zeggen over je bedrijf op sociale media websites. Dit kan zorgen voor veel positieve publiciteit, maar ook voor slechte publiciteit, ook als dat niet terecht is. Een goed voorbeeld daarvan is Domino's Pizza. Om deze problemen tegen te gaan stellen steeds meer bedrijven social media richtlijnen op voor hun medewerkers. *Social media zijn niet altijd zo betrouwbaar als gezegd wordt. Veel berichten op Twitter betreffen bijvoorbeeld geruchten die door de massa worden versterkt en vervolgens niet waar blijken te zijn. Social media is toch niet zo betrouwbaar zoals het lijkt. Iedereen heeft toegang tot de sociale media dit is aan een kant positief maar aan de andere kant ook negatief. Mensen kunnen dingen in het openbaar brengen die niet waar zijn, dit kan voor veel problemen en slechte gevolgen zorgen omdat iedereen het kan zien. Wanneer dit gebeurt word het meestal opgelost doormiddel van een speech op televisie die overal op het nieuws komt en de mensen word verteld dat het niet klopt.