Promotie- en doelgroepanalyse Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse
Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse. Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten van een onderneming en die van de concurrentie. Bepalen van de kenmerken van verschillende marktsegmenten. Bereiken van business-to-businessmarktsegmenten. Uitbreiden van GMC naar het wereldniveau.
Figuur 4.1 Stappen in de promotie- en doelgroepanalyse
Figuur 4.2 Productpositioneringsstrategieën
Figuur 4.3 Communicatiedoelen
Figuur 4.4 Communicatie-uitgaven voor consumenten en business-to-business in de Verenigde Staten
Figuur 4.5 Een verkoop-responsfunctie gecombineerd met de neerwaartse responscurve en marginale analyse
Figuur 4.6 Een decay-effectenmodel
Figuur 4.7 Methoden om een communicatiebudget vast te stellen
Figuur 4.8 Wereldwijde reclame-uitgaven
Figuur 4.9 Methoden voor segmentering van consumentenmarkten
Figuur 4.10 Koopkracht van de Nederlandse generatiesegmenten
Figuur 4.11 Methoden van segmentering van business-to-business markten
Figuur 4.12 Succesvolle wereldwijd geïntegreerde marketingcommunicatietactieken