Promotie- en doelgroepanalyse

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
De marketingmixstrategie
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Dienstverlenende ondernemingen
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
4 P´s en 3 R-en MK01.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Inleiding in de Marketing
E-procurement. 1. E-procurement 2. SCM 3. Integratie van de back-office 4. Procurement Evolutie.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Persoonlijke Verkoop. Commerciële actie - Classificatie Afleveren van producten Bestellingen opnemen - intern Bestellingen opnemen - extern Informatieverstrekking.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Marketing vandaag en morgen
Basisboek marketingcommunicatie
HOOFDSTUK 6 DE OUTPUTBESLISSING VAN DE ONDERNEMING
Marketingplanning en strategie
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Commercieel beleid en recht
Hoofdstuk 1 Geld en Welvaart
Hoofdstuk 3 Prijsbeleid
CASE STUDIE 15 Door: Van Looy Rob De Laet Hans. Doelstelling Problematiek bij Viewcolor vastellen en eventuele oplossingen voorstellen.
College 3 Consumentengedrag
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Marketing 5 havo.
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2010/2011 Opdracht 3.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Internationale marketing
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Vernieuwing in het VMBO
De optimale productiegrootte (bij een markt van volkomen concurrentie)
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Wanneer er maar één aanbieder is
Gestandardiseerde informatiebronnen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economie en recht voor mbo 2 januari januari 2019.
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Transcript van de presentatie:

Promotie- en doelgroepanalyse Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse

Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse. Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten van een onderneming en die van de concurrentie. Bepalen van de kenmerken van verschillende marktsegmenten. Bereiken van business-to-businessmarktsegmenten. Uitbreiden van GMC naar het wereldniveau.

Figuur 4.1 Stappen in de promotie- en doelgroepanalyse

Figuur 4.2 Productpositioneringsstrategieën

Figuur 4.3 Communicatiedoelen

Figuur 4.4 Communicatie-uitgaven voor consumenten en business-to-business in de Verenigde Staten

Figuur 4.5 Een verkoop-responsfunctie gecombineerd met de neerwaartse responscurve en marginale analyse

Figuur 4.6 Een decay-effectenmodel

Figuur 4.7 Methoden om een communicatiebudget vast te stellen

Figuur 4.8 Wereldwijde reclame-uitgaven

Figuur 4.9 Methoden voor segmentering van consumentenmarkten

Figuur 4.10 Koopkracht van de Nederlandse generatiesegmenten

Figuur 4.11 Methoden van segmentering van business-to-business markten

Figuur 4.12 Succesvolle wereldwijd geïntegreerde marketingcommunicatietactieken