Strategievorming en implementatie Rob Kamphuis, 18 mei 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Budgettering voor KMO’s: Agenda
Ondernemen in de praktijk
Marketingplanning en -strategie
Marketing voor verkeerskunde
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Aanzet tot strategisch denken
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
Het maken van een PR/Marketingplan
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Onze Innovatieve Arbeidsorganisatie
Innovatie voor kwaliteitskringen
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
COMPETENTIEONTWIKKELING
Vitale en weerbare medewerkers
strategie als een proces
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Wat is Customer Relationship Management?
Marketing presentatie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Beleidsvoering naar groei
© Pearson Education Benelux, 2003
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Goede prestaties in moeilijke tijden
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
© de vries business consultancy, 2008
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Business Marketing Management
De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
0 John en Peter Met welke aanpak kan Metercom aansluiting vinden op de grootschalige uitrol van Slimme Meters om vervolgens haar continuïteit te kunnen.
Strategie en positionering
10 januari 2015 Bedrijfsoriëntatie Unit 4 Agresso Presentator: Yoran Kleiberg.
[Productnaam] Marketingplan
Neer landt, Op waarts! Ingrid Römer, Farah Klinkers, Pieter Cuppen, Bas Michielsen.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Fountain Een unieke distributeur op vlak van warme dranken.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
Naar een optimaal HR - beleid
 A-94 A-94.
Naar een duurzaam HRM beleid
50.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
Marketingplan [Productnaam]
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
JAN HOLSAPPEL.
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Strategievorming en implementatie Rob Kamphuis, 18 mei 2005

Een korte kennismaking Wat is Unigarant? Missie Unigarant Businessvisie Unigarant

Kennismaking Eigen strategie Eigen cultuur ICT Cash cow/star Outsider in de markt Eigen omzet- en winstverantwoordelijkheid

Missie Unigarant biedt intermediairs en eindconsumenten een aantrekkelijk assortiment financiële diensten gericht op de gebieden mobiliteit, recreatie, vrije tijd en wonen. Zij speelt daarbij in op de continu veranderende marktomstandigheden en klantbehoeften.

Businessvisie Unigarant is marktleider in haar specialismen en weet de balans te bewaren tussen costleadership en een snelle kwalitatieve dienstverlening. Zij is in de markt toonaangevend op het gebied van procesoptimalisatie en onderscheidt zich door haar innoverend gebruik van informatietechnologie.

Ontwikkeling omzet en resultaat Omzet166 mio186 mio227 mio254 mio266 mio Resultaat16.1 mio17.3 mio18.0 mio23.4 mio25.8 mio. Aantal leden / klanten

Strategievorming Doelstelling Interne/externe analyse Top down Vanuit de omzet/winstdoelstelling Sterke focus en motivatie Dicht bij de markt

Strategievorming Marktaandeel Unigarant/ANWB: 6% in particuliere markt ProductMarktaandeel Auto4,2% Caravan18% Watersport12% Fiets41% Bromfiets37% Reis21%

Is deze basisstrategie herkenbaar? Groepswerk

Basisstrategie Niche market benadering Costleadership Operational excellence Focus op intermediair Focus op ICT-vernieuwing (continu) Betrokkenheid organisatie Grotere rol prijsstelling

Is het voorafgaande voldoende voorwaarde om door te groeien? Groepswerk

Groeistrategie Unigarant Verantwoorde groei Behoud van winstgevendheid Met twee labels En verschillende bedieningsconcepten Vanuit costleadership/operational excellence Per pmc onderscheidende distributiestrategieën.

Distributiestrategie Welke distributiestrategie zou u kiezen voor assurantietussenpersonen? Groepswerk

Distributiestrategie assurantietussenpersonen Uitbreiding nummerieke distributie Focus op potentials in de markt/segmentatie Gezamenlijke marktbewerking (verhogen polisdichtheid bestaande relaties) Specifieke bedieningsconcepten per segment Internetproposities

Distributie/organisatiestrategie Investeren in kwaliteit (KPI’s) Investeren in dedicated verkopers Kostenbeheersing door AWA per afdeling Investeren in ICT Investeren in schadebeheersing Investeren in topstructuur/cultuur Regelmatige feed-back vanuit de markt Alles passend bij kerncompetenties