LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Chantal Bergers 7 februari 2013
Advertisements

Media en creativiteit module 8 Engagement
ROZEN EN SPREUKEN.
Commercial off the shelf games in de klas
Nieuw tijdschrift voor praktijkonderzoek Onder auspiciën van de NOSMO.
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Samenvatting Book of lenses
Definitiestudie.
Les 2. Doelgroepen Les 1. Doelgroepen1. -Het probleem met game design terminologie - definitions/ definitions/
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
A New Spring Timo Hendriks
1. Aan de maaltijd … Het is het ‘laatste Avondmaal’: vlak voor Jezus’ lijden en sterven Juist nu deze les: kennelijk heel belangrijk! Voetwassing en kruis.
Workshop OGW in de klas..
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Effectiviteit van de VAST-game Een Serious Game voor uitspraak Engels
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Aardrijkskunde 4 vwo ( ) (bij H.1, par )
Grammar Chapter 6 G 3 Some en Any. Some en Any In klas 1 heb je al iets over some en any geleerd, nl dat beide woorden te maken hebben met een onbepaalde.
Introductie.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Wetenschapsfilosofie
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Opdracht Bezoek een gamebeurs Lees recensies en geef daar een reactie op.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Branche gaming. Geef een reactie op een recensie van het spel. Plus puntjes Het vechtsysteem is beter dan ooit! Vijanden zijn agressiever dan in alle.
LES 2. ONDERNEMINGSPLANNEN.. [TUSSENSTAND]
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1.
Medmec04 les 1 Engagement.
Visie & Strategie.
Superhelden, we kennen ze allemaal
Altijd online!.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Bart Knaack Hoe hoog leg jij de lat? Bart Knaack
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Mark Overmars Universiteit Utrecht
MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
1 WEBINAR: GLOBAL GRANTS VOOR BEGINNERS 17 mei :30 – 20:30 uur.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Van ‘evidence based’ naar ‘too much medicine’
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Serious soaps Opleiden naar wendbaarheid
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Community Nurse Specialisation
Onderscheid maken tussen typen films
Lean design game Inleiding Erasmus+ Project LEAN
Project gamemarket Les 1.
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

LES 3

Serious games

Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government or corporate training, education, health, public policy, and strategic communication objectives” ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government or corporate training, education, health, public policy, and strategic communication objectives”

Applied games Games die vermaak gebruiken om trainings-, educatie- of reclame-doeleinden te dienen.

Een aantal belangrijkste doelen van ‘Applied Games’: -Empowerment -Bijdragen aan besluitvorming -Gedragsbeïnvloeding -Training en Opleiding

Voorbeelden van Applied Games als ‘Empowerment’ Goldieblox Half the Sky

Applied game types

Advergames

Edutainment Games-Based Learning Game Learning

Newsgames

Simulation Games

Games for Health

Persuasive Games Art games Organizational-dynamic games Exergaming Productivity games Games with a purpose 1.Beschrijf wat de betekenis is. 2.Wanneer zou je gebruik maken van deze vorm? 3.Geef ten minste één voorbeeld en leg uit hoe deze game zijn doel bereikt OPDRACHT 1 €100 Voor elk type waarvan alle drie de vragen beantwoord zijn

Gamification en applied games

Applied games Games die problemen in de echte wereld oplossen, maar die nog wel gewoon op zichzelf games zijn.

Gamification Game mechanics en game elementen gebruiken in (bedrijfs)processen om motivatie te verhogen.

Kern Beiden gebruiken game design principes om motivatie te verhogen

1 1.Wat is het doel van SharkWorld? Wat hebben de makers willen bereiken? 2.Wat heb jij geleerd van Sharkworld? Geef voorbeelden! 3.Wat was het eindresultaat bij jullie? Wat deed je goed of verkeerd? 4.Geef van elk van de 9 eerder genoemde aan welke voldoet aan dit spel en leg uit waarom 5.Wie hebben baat bij dit spel en waarom? 6.Wat zou jij in dit spel veranderen/aanpassen om het beter te maken? OPDRACHT 2 €1900 Om aan de opdracht te voldoen, minstens 150 woorden per antwoord.