De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

A New Spring Timo Hendriks

Verwante presentaties


Presentatie over: "A New Spring Timo Hendriks"— Transcript van de presentatie:

1 A New Spring Timo Hendriks 0754858

2 Inhoud presentatie - Introductie - Onderzoek - Scriptie - Case - Reflectie

3 Timo Hendriks Introductie
Communicatie & Multimedia Design Jaar 4. Minor: Games & Simulations 3e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie

4 Introductie A New Spring levert een e-learning platform, in de vorm van Software as a Service (SaaS). Lesmateriaal wordt geleverd door klanten (opleiders). A New Spring verzorgt de techniek, implementatie, hosting, beheer, back up en een helpdesk voor cursisten. Het platform is adaptief. A New Spring maakt gebruik van een Memotrainer. Klanten A New Spring: Adaptief: aanpassing op cursist: niet-beheerst materiaal komt terug

5 E-learning & spelelementen.
Onderzoek Scriptie E-learning & spelelementen. Hoofdstukken scriptie: - E-learning - Games (en Serious games) - Leren en games - E-learning & spelelementen

6 Probleemstelling Onderzoek
Begin deze eeuw was e-learning een hype. Groei vervolgens minder spectaculair als gedacht. (Dobbs, 2002) Serious Games en Game Based learning hebben nu veel aandacht. Is er een brug te slaan tussen traditionele e-learning en serious games en gamebased learning?

7 Onderzoek Scriptie domeinen

8 Onderzoek Hoofdvraag Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform?

9 Onderzoek Deelvragen - Wat is de huidige status en wat zijn de verwachtingen van e-learning? - Wanneer is iets een spel? - Welke gamegenres en welke vormen van gameplay zijn er? - Wat zijn serious games en waar worden ze gebruikt? - Hoe leert men en wat is het effect van plezier bij leren? - Wat kunnen we leren van videogames? - Wat is “gamification” en wat zijn game-mechanics? - Welke spelelementen zijn toe te passen binnen een e-learning platform? - Welke spelelementen worden al ingezet bij e-learning platformen?

10 Scriptie E-learning “ e-learning is het gebruik maken van informatie en computertechniek om een leerervaring te creëren.” (Horton, 2006) E-learning varianten: - Op zichzelf staande cursussen - Virtual-classroom cursussen - Embedded e-learning - Mobile learning - Knowledge management - Games en simulations Classroom learning blended learning

11 Scriptie E-learning De hype is over, e-learning kruipt uit het dal. (Rubens, 2008.) Bedrijven besteden steeds meer aan e-learning. 30% van alle opleidingsuren wordt besteed aan e-learning (Bersin, 2007). E-learning blijft zich ontwikkelen. Nieuwe trends: -Mobiele technologie -Adaptieve e-learning -Open source tools -Games en simulaties “E-learning 3.0” ? The Semantic Web is a "web of data" that enables machines to understand the semantics, or meaning, of information on the World Wide Web. (Semantics=meaning)

12 Scriptie Spellen en games Wanneer is iets een spel?

13 Spellen en games Scriptie
“Een spel is een systeem waarin spelers een artificieel conflict aangaan, gedefinieerd door regels, dat een meetbare uitkomst zal opleveren.” (Salen, 2004) Elementen van een spel: 1. Regels 2. Doeleinden 3. Uitkomst en feedback 4. Conflict/competitie/uitdaging/tegenstand 5. Interactie 6. Vertegenwoordiging of verhaal

14 Spellen en games Scriptie
Een videogame is een game die op een videoscherm gespeeld wordt. (Rogers, 2010) Gamegenres: - actie - adventure - RPG - strategie - simulation games - overig

15 Spellen en games Scriptie
Serious Games “Serious Games zijn videogames die een boodschap overbrengen, een les leren of een ervaring bieden.” (Micheal, Chen, 2006) Markten Serious Games: - Het leger - De regering - Het onderwijs - Het bedrijfsleven - De gezondheidszorg - Politiek, religie en kunst Game Ranj: werving-en-selectie-spel voor advocatenkantoor Houthoff Buruma

16 Scriptie Leren Men spreekt van leren wanneer nieuwe kennis is verworven, iets van buiten is geleerd, een nieuwe regel kan worden toegepast, een vaardigheid is verworven, vooruitgang is geboekt of een andere houding is aangenomen. (Boekearts, Simons 2003) Het brein is plastisch en past zich aan omstandigheden aan. Verschillende vormen van leren en geheugen vinden plaats in verschillenden hersengebieden. Leren wiskunde anders dan leren lezen en is het leren spelen van een instrument

17 Leren Scriptie Plezier en leren
Spelen is een universeel verschijnsel dat bij alle culturen voorkomt. Volgens Robert Fagan is spelen “optimaal generiek leren door te experimenteren”. Een brein dat het naar zijn zin heeft functioneert beter. Ontspanning en motivatie

18 Gamification Scriptie
“Gamification” is het toevoegen van spelelementen (game play mechanics) aan iets dat eigenlijk geen spel is. Gebruik maken van de elementen die spellen zo leuk en verslavend maken. Populair bij marketing. Game play mechanics categorieën: - Progressie (points, levels, achievements) - Feedback (quests, bonus, combo’s, count down) - Gedrag mechanics (status, blissful productivity, community, collibration)

19 Toevoegen van spelelementen aan het platform van A New Spring.
Case De opdracht Toevoegen van spelelementen aan het platform van A New Spring. Geen kleine spelletjes toevoegen, het geheel moet een spel worden. Doelgroep: Klanten in de retail, zoals the Phone House.

20 Case De opdracht A New Spring Cursus nu:

21 Case De opdracht A New Spring Cursus nu:

22 Case De opdracht A New Spring Cursus nu:

23 De opdracht: basisidee
Verzamelen van punten (meetbare uitkomst) Levels en ranking (competitie en customization) Trophies en Rewards (uitdagingen en beloningen)

24 De opdracht: eerste schetsen

25 De opdracht: eerste schetsen

26 De opdracht: eerste schetsen

27 De opdracht: eerste schetsen

28 De opdracht: eerste schetsen

29 De opdracht: eerste visuals

30 De opdracht: eerste visuals

31 De opdracht: eerste visuals

32 De opdracht: eerste visuals

33 De opdracht: eerste visuals

34 Reflectie Verloop tot nu toe:
Snelle start. Redelijk tevreden over het verloop tot nu toe. Medestagiairs. Nog te doen: Scriptie afronden (nu op ongeveer 75 procent). Verdere uitwerking van de case (Game Design Document schrijven). Contact met doelgroep.

35 Bedankt voor de aandacht!


Download ppt "A New Spring Timo Hendriks"

Verwante presentaties


Ads door Google