Strategisch account management inleiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Spel: Koop een euro. Je kan een euro kopen. Mooi, maar er is wel 1 regel: De hoogste bieder krijgt de euro voor het bod, maar de laatste bieder die er.
Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
Van belangenbehartiging naar win-win: Samen waarde creëren
STRATEGISCHE PLANNING
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Vraag en aanbod: evenwichtsvorming in een experimentele marktsituatie.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
De schakel tussen kennis, markt en maatschappij
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Management en Organisatie
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
strategie als een proces
Onderzoek in het onderwijs: opvattingen
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
6 februari 2007 SPK HOE BEPAAL JE DE WAARDE VAN EEN ONDERNEMING?
Pagina 1 Bedrijfsopvolging Drs. Yvonne M. Tigelaar-Klootwijk Fiscaal Economisch Instituut (FEI BV) Inkomstenbelastingaspecten.
Kansen voor Samenwerken
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Schitterende Organisaties®
Het knikkerspel jeroen j van beele versie 1 15 juli 2003.
Marketing voor verkeerskunde
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
VNO NCW Rotterdam i.s.m Werkgevers Drechtsteden Prof.Dr.ir.Jos Vermunt Hoogleraar Distributielogistiek Universiteit van Tilburg Netwerk denken.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Business Marketing Management
De Toekomst Marketing.
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Hoofdstuk 8 Btw-reglementering.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Budgetteren in de praktijk
Klantenmanagement.
De kern Core Competence Positionering
Het nut van Business Planning
Klanttevredenheid & klantentrouw
Projectwijzer 7 H1 Klantenbinding en loyaliteit
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Evenwicht in sturing.
Naar een optimaal HR - beleid
Cultureel Ondernemerschap
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Business en IT Consulting
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 4.
Het model van de Ecokosten / Waarde Verhouding (Eco-costs / Value Ratio = EVR) en “eco-efficiente waardecreatie” dr. ir. Joost G. Vogtländer Technische.
Vrijwillige inzet en ZZP’ers Een (on)mogelijke combinatie?
Workshop: Account management
Sieberdam/ROCS & KODOS
Begroten & Budgetteren
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Human Resources Accounting
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
ORGANISATIE & MAATSCHAPPIJ
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Strategisch account management inleiding

Mr drs Albertus ( Bert ) P.J. Duijnstee Hoger economische school Rotterdam 1975 Notarieel recht RU Leiden 1980 Bedrijfskunde TH Delft 1980 AMEV FHV / BBDO BBDO Business Communications Postdoct. docent Erasmus, TUE, Business school NL, STEM Duijnstee beheer

spelregels Aggabu Regels van de markt Gepensioneerd? Wie heeft gelijk? De hommel De raaskalindex Discussie / vragen

Strategisch account management Waarom? Hoe?

waardecreatie “ Organisaties / ondernemingen gaan hoe langer hoe meer beseffen dat hun overleven in de eerste en de laatste plaats afhankelijk is van hun vermogen om directe en tastbare waarde voor hun klanten te creëren, en dat in elk aspect van hun onderneming “ (rackham)

“ evenredigheidsgedachte “ waardecreatie Welke waarde wordt ten behoeve van klanten gecreëerd en is deze van zodanige aard dat klanten bereid zijn een prijs te betalen die de gecreëerde waarde weerspiegelt. De gemaakte winst per opdracht of tijdseenheid is de beste maatstaf voor de voor de klant gecreëerde waarde (webster) “ evenredigheidsgedachte “

Waarde? waarde = eindproduct / dienst + proces van totstandkoming prijs waarde = eindproduct / dienst x mate van individualisering + proces van totstandkoming prijs

niveau van waardecreatie Waarde = eindproduct / dienst x mate van individualisering + proces van totstandkoming prijs Waardecreatie op macro-niveau Waardecreatie op micro-niveau

waardecreatie waardecreatie microniveau macroniveau ambassadeurs van de onderneming (sales / account) Onderneming in totaliteit

Relatie macro versus micro “ Voor waardecreatie op micro-niveau is vereist dat op macroniveau waarde wordt gecreëerd. Het omgekeerde geldt niet!! “