Bijeenkomst 7 december onderdeel 12. Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Ochtenddeel Ochtenddeel Wie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Flitsbezoek Onderwijskundige leiders in de klas Reflectie in de school
Advertisements

Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Fronter als e-portfolio
Wiskunde in Technologie
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Vernieuwing verzorging
PVB GROENBREED DE GAGELKAMP Klas 3 GL en 3 HGL. Voorbeeld PTA.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
‘Van mini-PW naar PW en verder’
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Naam workshopbegeleider
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Media en creativiteit Identiteit les 7
Project “Horizon Verbreden”
Onze doelen en visie in beeld
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Tom Meyer. Wat is Publisher  Wysiwygwissiewikjaren 80  DTP  Digitaal kantoor  Efficiënt communicatie middel.
Stages Keuzen en kansen.
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Ouderinformatieavond 22 september 2015
Customize!.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Bijeenkomst September 2015
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst September 2015
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Breed Talent Factory.
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Business School Handels- en Administratieve opleidingen
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Mijn visie op onderwijs
Welkom op het Saenredam College
Welkom op het Saenredam College
“Context-concept in je eigen lessen”
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Portfolio opdracht Grondbewerkingsmachine of een Bemestingswerktuig
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst 7 december onderdeel 12

Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Ochtenddeel Ochtenddeel Wie moet nog? Power-point van uw SDV-school presenteren Power-point van uw SDV-school presenteren Na de lunch Na de lunch Gaan we nog uit eten vanavond ? Waar ? Wie regelt dit ? Uitwisselen ( cd’s ) Uitwisselen ( cd’s ) Rondje langs de velden Rondje langs de velden Liemers college [maximaal 30 minuten] Liemers college [maximaal 30 minuten] Het willem Het willem Porta mosana Porta mosana Blariacum Blariacum Heerenlanden Heerenlanden.... De kapstok vullen De kapstok vullen PPT Tom Meyer PPT Tom Meyer Algemeen overzicht en terugblik Algemeen overzicht en terugblik Uitdelen leerwerkplan werkbladen Uitdelen leerwerkplan werkbladen Workshop per periode (gemixte groepen?) Workshop per periode (gemixte groepen?) Lunch om.. uur Lunch om.. uur

Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Middagdeel Middagdeel Power-point van uw SDV-school presenteren Power-point van uw SDV-school presenteren Meesterproef Meesterproef Feedback module voor leerlingen Feedback module voor leerlingen Stage (structuur en vorm) Stage (structuur en vorm)

SDV – kernteam Hoe ga je SDV op je school aansturen? Kernteam tweedaagse Coordinator SDV? Nieuwe jaarplanning Nieuwe jaarplanning Specifieke didactische benadering op niveau Specifieke didactische benadering op niveau Besluiten lijsten / communicatie naar uw team Besluiten lijsten / communicatie naar uw team

Opdracht leerjaar 3 periode 1 Welke deelprestaties we willen maken in periode 1 voor het onderdeel MIO / Les & leidinggeven Welke deelprestaties we willen maken in periode 1 voor het onderdeel MIO / Les & leidinggeven Bekijk elkaars modulen Bekijk elkaars modulen Terugkoppeling wat-boek Terugkoppeling wat-boek Resultaten uitwisselen

Overzicht leerjaar 3 Jaaropzet JaaropzetOpdracht: Jaaropzet invullen en benoemen Jaaropzet invullen en benoemen Wat gaat u de leerlingen aanleren Wat gaat u de leerlingen aanleren Feedback op de producten. Feedback op de producten. Inventariseer de studie-last per periode Inventariseer de studie-last per periode Resultaat: “Leerwerkplan van uw school”

Jaaropzet voor uw school Maak een globale opzet voor leerjaar 3 Maak een globale opzet voor leerjaar 3 (“planning”) (“planning”) Benoem de perioden Benoem de perioden Houdt ruimte in de planning Houdt ruimte in de planning Benoem lesmodulen Benoem lesmodulen

Eindresultaat Een volledige opzet voor leerjaar 3 Een volledige opzet voor leerjaar 3 Uitwerken in Excel [] Uitwerken in Excel [spreadsheet] Benoemen van de perioden Benoemen van de perioden Houdt ruimte in de planning Houdt ruimte in de planning Benoemen lesmodulen Benoemen lesmodulen Vul de vaste eikpunten in (kampen/gastlessen..) Vul de vaste eikpunten in (kampen/gastlessen..) Intermezzo Alleen indien er tijd genoeg is Intermezzo Alleen indien er tijd genoeg is Back-up voor uw lessen. Bestudeer Willem Wever vragen Back-up voor uw lessen. Bestudeer Willem Wever vragen

Inhouden van de periode: 1.Welke ontwikkeling heeft de leerling doorgemaakt? 2.Welke leerlijnen heeft de leerling gedaan? 3.Archiveer de bewijsstukken die de leerling heeft aangeleverd! 4.Waar gaat hij / zij aan verder werken? 5.Evalueer of de gekozen presentatievorm recht doet aan de opdracht 6.POP / grow gesprek met de leerling 7.Terugkoppeling naar collega’s (AVO vakken) & opdrachtgevers 8.Uitdragen van succesverhaal Opschonen! Onderwijsvernieuwing is maatwerk! Wissen of aanpassen

Leerresultaten vastleggen Bewijsstukken Bewijsstukken Portfolio Portfolio Competentie meting Competentie meting Overdracht dossier Overdracht dossier

Werken in groepen Neem per school een flap En? Aan de slag!